Fyra

deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door deadlock »

M6 past niet langs het perron in Roosendaal en de aanpassing is te duur.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Fyra.

Bericht door LHOON »

deadlock schreef:M6 past niet langs het perron in Roosendaal en de aanpassing is te duur.
Hoezo? Het Nederlands gabarit is groter dan het Belgische, dus dat zou in principe geen probleem mogen geven.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra.

Bericht door Robin »

LHOON schreef:
deadlock schreef:M6 past niet langs het perron in Roosendaal en de aanpassing is te duur.
Hoezo? Het Nederlands gabarit is groter dan het Belgische, dus dat zou in principe geen probleem mogen geven.
ik dacht dat het had te maken met de voettredes van de M6 en de perrons in Roosendaal
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Robin schreef: ik dacht dat het had te maken met de voettredes van de M6 en de perrons in Roosendaal
Juist ter info, ik meen dat het laatste jaar de perrons in Roosendaal "verlaagd" zijn ...nu ook 76 cm ?
Eigenlijk heeft men door enkele malen te onderstoppen de sporen ietsje hoger gelegd....
Volgens de bediener van de machine moesten de sporen 10-11 cm naar omhoog, was de Nederlandse standaard niet 85 cm ?
Theo
Groeten vanop de Heide
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door deadlock »

Ik weet het niet precies maar is M6 niet profiel GC? Dat kan in Nederland alleen in de grote stations in het noorden en op de betuwelijn rijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

Ik kan het mij echt niet inbeelden dat de benelux weg zou gaan voor de fyra er is. Zoveel passagiers die geen alternatief meer hebben, dat doet zelfs de nmbs niet :wink:
kuba.g

Re: Fyra.

Bericht door kuba.g »

Shrek schreef:Ik kan het mij echt niet inbeelden dat de benelux weg zou gaan voor de fyra er is. Zoveel passagiers die geen alternatief meer hebben, dat doet zelfs de nmbs niet :wink:
Er is toch echt geen pad aangevraagd voor de Benelux over de klassieke lijn, dus daarvoor is het al te laat, vrees ik.
rvdborgt schreef:
Kristofke schreef:Blame it on the Hollanders, net zoals we dagelijks al doen bij problemen met de Benelux "Door problemen op het Nederlandse spoorwegnet..."
De NMBS wil overigens net zo min een snelle verbinding naar Roosendaal laten rijden. Ze zijn ontzettend bang dat er ook maar een paar Fyra-reizigers afgesnoept zouden worden.

Groetjes,
Rian
Heeft men eigenlijk al iets bekend gemaakt over wat het tariefaanbod wordt voor de Fyra naar België, of is het nog steeds geheim?
Jorik

Re: Fyra.

Bericht door Jorik »

Steven schreef:Die bestuurders gaan ook nog thalys/tgv doen, in het begin zou het om een trein of 2 gaan. Maar het zou het begin kunnen worden van een volwaardige reeks met bestuurders die enkel nog Fyra gaan doen. Men schreef er bij dat het aantal diensten in de toekomst kan toenemen. Het gerucht van enkele jaren geleden dat Antwerpen al zijn HST diensten zou verliezen krijgt hierdoor weer extra voeding.
Hier wordt een gevaarlijk onderwerp aangesneden! :twisted:
Waarom zit Brussel toch altijd op al die treinen te azen. Het begint er zo op te lijken dat depot Brussel denkt dat zij alleen recht hebben op HSTs of internat. Gelukkig hebben de Thalys bestuurders in Antwerpen toch terug 2 ritten naar Parijs extra gekregen dus dat geeft ons toch hoop. En Antwerpen heeft nu alle recente ervaring op Nederland en net 2 nieuwe opleiders voor Nederland. En ook Luik rijdt nog steeds ICE 8)
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

kuba.g schreef:Er is toch echt geen pad aangevraagd voor de Benelux over de klassieke lijn, dus daarvoor is het al te laat, vrees ik.
Het opstellen van een dienstregeling is een uitgebreid proces met de nodige deadlines. Voor dienstregeling 2013 geldt dat padaanvragen uiterlijk 9 april 2012 gedaan moeten zijn. Dit is inderdaad ruim voorbij.

Er is een tweede deadline: 8 oktober. Dit is voor zogeheten "late path requests", ofwel paden die laat worden aanvraagd. Als deze uiterlijk 8 oktober worden ingediend, dan kunnen ze nog verwerkt worden. Let wel: de beste paden zijn dan al vergeven, het is een "first come first serve"-proces. Als men nu een pad zou aanvragen over Roosendaal is de kans groot dat de trein er veel langer over gaat doen, omdat lokale treinen en goederentreinen voorrang krijgen bij de capaciteitstoewijzing - ze waren immers eerder met het aanvragen.

Meer informatie over dit proces is te krijgen bij RailNetEurope, de overkoepelende organisatie van infrastructuurbeheerders.
kuba.g schreef:Heeft men eigenlijk al iets bekend gemaakt over wat het tariefaanbod wordt voor de Fyra naar België, of is het nog steeds geheim?
Daar is nog niets over bekend gemaakt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

kuba.g schreef:
Shrek schreef:Ik kan het mij echt niet inbeelden dat de benelux weg zou gaan voor de fyra er is. Zoveel passagiers die geen alternatief meer hebben, dat doet zelfs de nmbs niet :wink:
Er is toch echt geen pad aangevraagd voor de Benelux over de klassieke lijn, dus daarvoor is het al te laat, vrees ik.
Als het niet over de klassieke lijn kan, dan maar over de HSL he. Rijpaden genoeg daar.
Een traxxje uitrusten met de juiste software is sneller gebeurd dan de stofzuigers in orde krijgen denk ik :)
Spoorhaas

Re: Fyra.

Bericht door Spoorhaas »

Voor wat betreft ticket prijzen voor Fyra

Het gaat hetzelfde systeem worden als Thalys, reserveren verplicht en niet meer vrij toegankelijk. De ticket prijzen worden maximaal €60,- per enkele reis!
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Fyra.

Bericht door LHOON »

Spoorhaas schreef:Voor wat betreft ticket prijzen voor Fyra

Het gaat hetzelfde systeem worden als Thalys, reserveren verplicht en niet meer vrij toegankelijk. De ticket prijzen worden maximaal €60,- per enkele reis!
Vergeleken met 79,- vor de Thalys en 40,40 op de Benelux....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Jorik schreef:
Steven schreef:Die bestuurders gaan ook nog thalys/tgv doen, in het begin zou het om een trein of 2 gaan. Maar het zou het begin kunnen worden van een volwaardige reeks met bestuurders die enkel nog Fyra gaan doen. Men schreef er bij dat het aantal diensten in de toekomst kan toenemen. Het gerucht van enkele jaren geleden dat Antwerpen al zijn HST diensten zou verliezen krijgt hierdoor weer extra voeding.
Hier wordt een gevaarlijk onderwerp aangesneden! :twisted:
Waarom zit Brussel toch altijd op al die treinen te azen. Het begint er zo op te lijken dat depot Brussel denkt dat zij alleen recht hebben op HSTs of internat. Gelukkig hebben de Thalys bestuurders in Antwerpen toch terug 2 ritten naar Parijs extra gekregen dus dat geeft ons toch hoop. En Antwerpen heeft nu alle recente ervaring op Nederland en net 2 nieuwe opleiders voor Nederland. En ook Luik rijdt nog steeds ICE 8)
Die vraag om maar 1 HST depot te hebben komt niet van de bestuurders zelf maar van bovenuit. Vooral druk uit Frankrijk. Ze willen zoveel mogelijk de randkosten drukken. Dat wil dus vooral zeggen besparen op instructie HST, tussenkomst permanentie, ... Als je die kosten wil besparen kan je niet anders dan al de diensten centraliseren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Spoorhaas schreef:Voor wat betreft ticket prijzen voor Fyra

Het gaat hetzelfde systeem worden als Thalys, reserveren verplicht en niet meer vrij toegankelijk. De ticket prijzen worden maximaal €60,- per enkele reis!
Ik meende altijd begrepen te hebben dat er nog steeds een beperkt aantal vrije plaatsen gingen blijven, dus niet reserveringsplichtig..
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Volgens de Nederlandse concessie dienen alle internationale reizigers een zitplaats te krijgen. Dit sluit "vrije verkoop" nagenoeg uit omdat je dit dan niet kunt garanderen.
Plaats reactie