....

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Opnieuw bietentrein naar Tienen?

Bericht door K V B »

ConducLK schreef: Wat denkt u? Bieten op de trein?[/i]
Voor bieten lijkt me het gebruik van ACTS containers ideaal.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Opnieuw bietentrein naar Tienen?

Bericht door dentheo »

ConducLK schreef:
De idee van een bietentrein is door de Tiense Suiker al besproken met de NMBS. Het oude bietenspoor is echter opgebroken en de Spoorwegen vinden een heropening te duur. [/i]
Een ziekte in veel landen, de netbeheerder wil sparen en breekt dus alles op wat niet genoeg gebruikt wordt, het deels buiten dienst stellen, zodat 90% van de onderhoudskosten verdwijnen gebeurd zeer weinig.

Kort gelden is er nog wat opgebroken in Willebroek, en wou Lokeren ook geen afbraak voor een fietspad ofzo ?
Eens het wissel in de hoofdbaan weg is, komt het nooit meer terug....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Opnieuw bietentrein naar Tienen?

Bericht door Joris »

Hallo,
dentheo schreef: Kort gelden is er nog wat opgebroken in Willebroek, en wou Lokeren ook geen afbraak voor een fietspad ofzo ?
Eens het wissel in de hoofdbaan weg is, komt het nooit meer terug....
Klopt, het stadsbestuur wil-naar mijn weten- een fietspad aanleggen, parallel met lijn 59, over het goederenstation van Lokeren-Oost.
Nu voorlopig werkt Infrabel daar rustig verder, en weet ik niet hoe het met die plannen gesteld is. Treinen komen er zeker al een tijdje niet meer toe, enkel het uitwijkspoor dat onder draad ligt, wordt dacht ik soms nog gebruikt.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Opnieuw bietentrein naar Tienen?

Bericht door Joris »

Hallo,
K V B schreef:
ConducLK schreef: Wat denkt u? Bieten op de trein?[/i]
Voor bieten lijkt me het gebruik van ACTS containers ideaal.
Dat plan lijkt super... maar of het er van zal komen...
Bestaat de bieteninstalatie van Poperinge nog?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Opnieuw bietentrein naar Tienen?

Bericht door K V B »

ConducLK schreef:De laadinstallatie van bieten in Poperinge werd over enkele maanden afgebroken.
Vandaar het idee van ACTS containers. Gewoon genoeg containers bij elke boer op het veld afzetten. Nadat ze vol zijn ophalen en op het dichtsbijzijnde station dat nog een goedereenkoer heeft op de trein.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Opnieuw bietentrein naar Tienen?

Bericht door Steven »

goederenkoer? kuch die ga je heel hard mogen zoeken de laatste vijf jaar zijn praktische al die goederenkoeren van vroeger omgevormd tot parking. Dat wil zeggen dat alle installaties zijn weggenomen. Wissels, bijhorende bediende seinen. Wat ooit een station was is dan omgevormd tot een stopplaats in volle lijn. Zelfs in de grotere stations is men volop bezig vele ongebruikte sporen uit te breken. Heel der vormingen is men aan het leeghalen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Opnieuw bietentrein naar Tienen?

Bericht door Shrek »

De vraag is natuurlijk hoe toekomstgericht een losinstallatie in Tienen zou zijn. Het zou goed kunnen dat er over 5 jaar in België maar een handjevol bieten meer geteeld zal (mag) worden. Dan zou een installatie natuurlijk weggesmeten geld zijn.
Maar als de bietenteelt nog lang in België blijft is een losinstallatie natuurlijk ideaal om het wegverkeer niet nog meer te belasten :)
Plaats reactie