spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
-
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
voor de geinteresseerden:
t eerste sein komende vanuit Mechelen links staat al op groen.
t eerste sein komende vanuit Mechelen links staat al op groen.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Maar er is in België momenteel geen budget om het rollend materieel daar al mee uit te rusten. Ik vermoed dus dat de infrastructuur gebouwd zal worden maar met TBL1+ erop ipv ETCS. Makkelijk om te schakelen dus als het rollend materieel aangepast ismsts.be schreef:Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veelShrek schreef:Maar er is in België momenteel geen budget om het rollend materieel daar al mee uit te rusten. Ik vermoed dus dat de infrastructuur gebouwd zal worden maar met TBL1+ erop ipv ETCS. Makkelijk om te schakelen dus als het rollend materieel aangepast ismsts.be schreef:Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Moet van Europa niet op iedere nieuwbouwlijn (ook) ETCS geïnstalleerd worden?
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
De regering heft nu eenmaal besloten liever het geld te stoppen in alle lijnen TBL1+ dan enkele lijnen etcs. Het gaat er niet om te proberen 100% veiligheid te bekomen (dat lukt toch niet) maar voor het beschikbare budget zoveel mogelijk veiligheid te krijgen. En dan geloof ik ook dat TBL1+ beter past dan ETCSRobin schreef:Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veel
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
En het voordeel van TBL1+ is dat je (een deel van) de hardware benodigd voor ERTMS al weglegt waardoor dit later (als het goed is) niet nog eens hoeft te gebeuren.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik zou zeggen leer TBL1+ kennen en je zal merken dat dit een druppel op een hete plaat is. Er zijn weinig treinbestuurders te vinden die vol lof over TBL1+ spreken tov ETCS.Shrek schreef:De regering heft nu eenmaal besloten liever het geld te stoppen in alle lijnen TBL1+ dan enkele lijnen etcs. Het gaat er niet om te proberen 100% veiligheid te bekomen (dat lukt toch niet) maar voor het beschikbare budget zoveel mogelijk veiligheid te krijgen. En dan geloof ik ook dat TBL1+ beter past dan ETCSRobin schreef:Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veel
-
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Voor de geinteresseerden:
er is dezer dagen een werktrein in actie op lijn middenberm e19 bestaande uit 6 55-ers.
4 vanvoor, dan een reeks steenslagwagens en dan nog 2.
Ik vermoed dat het een gewichttest is voor de nieuwe infrastructuur.
grts,
o
er is dezer dagen een werktrein in actie op lijn middenberm e19 bestaande uit 6 55-ers.
4 vanvoor, dan een reeks steenslagwagens en dan nog 2.
Ik vermoed dat het een gewichttest is voor de nieuwe infrastructuur.
grts,
o
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Allemaal ex-ijzeren rijn 55'ers + 1blauwe :ostbahnhof schreef:Voor de geinteresseerden:
er is dezer dagen een werktrein in actie op lijn middenberm e19 bestaande uit 6 55-ers.
4 vanvoor, dan een reeks steenslagwagens en dan nog 2.
Ik vermoed dat het een gewichttest is voor de nieuwe infrastructuur.
grts,
o
5540/5507/5517/5523/5526/5533
Gr,
Peter
-
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
hey robin,Robin schreef:helaas geraak je er nogal gemakkelijk
er lopen wat bruggen over de e19 tussen mechelen en vilvoorde.
je kan hem dus zeker treffen als je het wat uitzoekt.
hopelijk is ie er morgen nog
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik kijk al uit naar hoeveel IR treinen / per uur de NMBS gaat inleggen op weekdagen tussen Antwerpen en de Luchthaven.
Zitten die werken nog altijd op schema?
Zitten die werken nog altijd op schema?
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik denk eerder ze het huidige deel Schaarbeek - Vilvoorde - Mechelen willen ontlasten, door die IC's en IR's al door de luchthaven te sturen, en waarschijnlijk zullen ook de huidige IR's aangepast worden, en uiteraard mogen we de Benelux en Thalys niet vergeten, die daar hopelijk ook zullen passeren