Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.
calabria schreef:Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.
Maar dat ze constant stukgaan vind je dan niet erg?
Vandaag heb ik in Kortrijk twee gemoderniseerde gezien. De 380 stond te wachten om de trein van 13 uur 53 naar Doornik - Brussel te doen. Ik nam de trein naar Ieper - Poperinge (tot Menen). Die bestond uit twee Breaks, vooraan de 370, en achteraan de 308. Ik liep naar de 308 en stapte op. Liep wat rond om alles te bekijken. Toen ik op een balkon stond, hoorde ik: "Hallo! Alléén het voorste deel, de 370." En dus naar de niet-gemoderniseerde 370. De trein werd kennelijk gesplitst.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
calabria schreef:Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.
frappant hierbij is dat men in het meest comfortabele gedeelte (midden rijtuig
+2 zetel opstelling) een oncomfortabel fietscompartiment voorziet.
Ik zat gisteren in de 380 op de IC-Q in eerste klasse (omdat tweede propvol zat en de verluchting maakte een tsjirpend geluid, alsof dit vol zat met krekels. Is dit een bekend probleem bij de breaks, al dan niet na renovatie, of is dit enkel op de 380 een probleem?
Ik heb er een korte opname van, als er vraag naar is, zet ik die wel online.