Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
profke
Berichten: 631
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke »

even recapituleren
profke schreef:even deze topic samengevat ;-)

van 22/9/6 tot 1/1/9: 0 stuks
1/1/9 => 1/1/10: 1 stuks (op 20/10/9)
1/1/10 => 1/1/11: 2 stuks (16/3/10 + 3/9/10)
1/1/11 => 22/2/11: 1 stuk, met zicht op nog eentje;

laat ons hopen dat we d"r geraken !!
Dat "eentje" is nu dus ook buiten?

komt het lijstje dus op

van 22/9/6 tot 1/1/9: 0 stuks
1/1/9 => 1/1/10: 1 stuks (op 20/10/9)
1/1/10 => 1/1/11: 2 stuks (16/3/10 + 3/9/10)
1/1/11 => 31/3/11: 2 stuks, met zicht op nog eentje;


Datums:
20/10/09: 308
16/3/10: 378
3/9/10: 380
22/2/11: 391
31/3/11: 313
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Momenteel doen er dus vijf vernieuwde dienst? Allez, dus de kans in een gemoderniseerde Break terecht te komen is weer íets groter geworden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: Modernisering Breaks

Bericht door calabria »

Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.
Brent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Brent »

calabria schreef:Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.
Maar dat ze constant stukgaan vind je dan niet erg?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Vandaag heb ik in Kortrijk twee gemoderniseerde gezien. De 380 stond te wachten om de trein van 13 uur 53 naar Doornik - Brussel te doen. Ik nam de trein naar Ieper - Poperinge (tot Menen). Die bestond uit twee Breaks, vooraan de 370, en achteraan de 308. Ik liep naar de 308 en stapte op. Liep wat rond om alles te bekijken. Toen ik op een balkon stond, hoorde ik: "Hallo! Alléén het voorste deel, de 370." En dus naar de niet-gemoderniseerde 370. De trein werd kennelijk gesplitst.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
carlos

Re: Modernisering Breaks

Bericht door carlos »

calabria schreef:Persoonlijk vind ik de modernisering niet echt geslaagd. Alles bibbert en beeft en de "derde klasse" is behouden (in het eerste en laatste rijtuig). Ik vind het geen argument dat er plaatsverlies zou optreden. Het gebeurt amper dat ik effectief 10 mensen zie zitten in een 'compartiment'. Dat er geen airco is daar kan ik mee leven, maar de modernisering van de M5'en is toch veel geslaagder.

frappant hierbij is dat men in het meest comfortabele gedeelte (midden rijtuig
+2 zetel opstelling) een oncomfortabel fietscompartiment voorziet.
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: Modernisering Breaks

Bericht door davyickx »

Zopas gezien te Wilsele (komende vanuit richting Mechelen): 380 en 391! Ik vermoed met IC 2627 (Antwerpen-Nekkerspoel-Leuven), maar ben niet zeker...
Spoorse groeten,

Davy Ickx
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Modernisering Breaks

Bericht door fets »

Ik zat gisteren in de 380 op de IC-Q in eerste klasse (omdat tweede propvol zat ;-) en de verluchting maakte een tsjirpend geluid, alsof dit vol zat met krekels. Is dit een bekend probleem bij de breaks, al dan niet na renovatie, of is dit enkel op de 380 een probleem?
Ik heb er een korte opname van, als er vraag naar is, zet ik die wel online.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22782
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Klinkt eerder als een gekend geluidje dat je bij breaks kan horen. Lijkt me een ventilator te zijn die een druppeltje olie kan gebruiken.
Lukas
Berichten: 1681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb gisteren om 22u30 de gemoderniseerde Break 313 in de bundel van Brussel Zuid gezien.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

profke schreef:Datums:
20/10/09: 308
16/3/10: 378
3/9/10: 380
22/2/11: 391
31/3/11: 313
Is het niet omgekeerd? De 380 werd toch vóór de 378 gemoderniseerd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
profke
Berichten: 631
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke »


Is het niet omgekeerd? De 380 werd toch vóór de 378 gemoderniseerd?

Inderdaad, foutje...

bewijs:zie hierhttp://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... start=1155

Datums:
20/10/09: 308
16/3/10: 380
3/9/10: 378
22/2/11: 391
31/3/11: 313
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stef »

De 308 stond gisteren samen met de 409 en 410 in Sint-Niklaas Oost. Deze stellen zullen volgens mij vandaag samen de IC 2330 verzekeren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Welke wordt de volgende die vernieuwd wordt?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Marcad
Berichten: 525
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo,

383
311
429
315
316

En als ze met de kleine nummer voorgaan... 317 309 324 zullen well misschien naar de modernisering gaan.

Groeten
M
Plaats reactie