Fyra
Re: Fyra.
ik dacht dat het had te maken met de voettredes van de M6 en de perrons in RoosendaalLHOON schreef:Hoezo? Het Nederlands gabarit is groter dan het Belgische, dus dat zou in principe geen probleem mogen geven.deadlock schreef:M6 past niet langs het perron in Roosendaal en de aanpassing is te duur.
Re: Fyra.
Juist ter info, ik meen dat het laatste jaar de perrons in Roosendaal "verlaagd" zijn ...nu ook 76 cm ?Robin schreef: ik dacht dat het had te maken met de voettredes van de M6 en de perrons in Roosendaal
Eigenlijk heeft men door enkele malen te onderstoppen de sporen ietsje hoger gelegd....
Volgens de bediener van de machine moesten de sporen 10-11 cm naar omhoog, was de Nederlandse standaard niet 85 cm ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Er is toch echt geen pad aangevraagd voor de Benelux over de klassieke lijn, dus daarvoor is het al te laat, vrees ik.Shrek schreef:Ik kan het mij echt niet inbeelden dat de benelux weg zou gaan voor de fyra er is. Zoveel passagiers die geen alternatief meer hebben, dat doet zelfs de nmbs niet
Heeft men eigenlijk al iets bekend gemaakt over wat het tariefaanbod wordt voor de Fyra naar België, of is het nog steeds geheim?rvdborgt schreef:De NMBS wil overigens net zo min een snelle verbinding naar Roosendaal laten rijden. Ze zijn ontzettend bang dat er ook maar een paar Fyra-reizigers afgesnoept zouden worden.Kristofke schreef:Blame it on the Hollanders, net zoals we dagelijks al doen bij problemen met de Benelux "Door problemen op het Nederlandse spoorwegnet..."
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
Hier wordt een gevaarlijk onderwerp aangesneden!Steven schreef:Die bestuurders gaan ook nog thalys/tgv doen, in het begin zou het om een trein of 2 gaan. Maar het zou het begin kunnen worden van een volwaardige reeks met bestuurders die enkel nog Fyra gaan doen. Men schreef er bij dat het aantal diensten in de toekomst kan toenemen. Het gerucht van enkele jaren geleden dat Antwerpen al zijn HST diensten zou verliezen krijgt hierdoor weer extra voeding.
Waarom zit Brussel toch altijd op al die treinen te azen. Het begint er zo op te lijken dat depot Brussel denkt dat zij alleen recht hebben op HSTs of internat. Gelukkig hebben de Thalys bestuurders in Antwerpen toch terug 2 ritten naar Parijs extra gekregen dus dat geeft ons toch hoop. En Antwerpen heeft nu alle recente ervaring op Nederland en net 2 nieuwe opleiders voor Nederland. En ook Luik rijdt nog steeds ICE
Re: Fyra.
Het opstellen van een dienstregeling is een uitgebreid proces met de nodige deadlines. Voor dienstregeling 2013 geldt dat padaanvragen uiterlijk 9 april 2012 gedaan moeten zijn. Dit is inderdaad ruim voorbij.kuba.g schreef:Er is toch echt geen pad aangevraagd voor de Benelux over de klassieke lijn, dus daarvoor is het al te laat, vrees ik.
Er is een tweede deadline: 8 oktober. Dit is voor zogeheten "late path requests", ofwel paden die laat worden aanvraagd. Als deze uiterlijk 8 oktober worden ingediend, dan kunnen ze nog verwerkt worden. Let wel: de beste paden zijn dan al vergeven, het is een "first come first serve"-proces. Als men nu een pad zou aanvragen over Roosendaal is de kans groot dat de trein er veel langer over gaat doen, omdat lokale treinen en goederentreinen voorrang krijgen bij de capaciteitstoewijzing - ze waren immers eerder met het aanvragen.
Meer informatie over dit proces is te krijgen bij RailNetEurope, de overkoepelende organisatie van infrastructuurbeheerders.
Daar is nog niets over bekend gemaakt.kuba.g schreef:Heeft men eigenlijk al iets bekend gemaakt over wat het tariefaanbod wordt voor de Fyra naar België, of is het nog steeds geheim?
Re: Fyra.
Als het niet over de klassieke lijn kan, dan maar over de HSL he. Rijpaden genoeg daar.kuba.g schreef:Er is toch echt geen pad aangevraagd voor de Benelux over de klassieke lijn, dus daarvoor is het al te laat, vrees ik.Shrek schreef:Ik kan het mij echt niet inbeelden dat de benelux weg zou gaan voor de fyra er is. Zoveel passagiers die geen alternatief meer hebben, dat doet zelfs de nmbs niet
Een traxxje uitrusten met de juiste software is sneller gebeurd dan de stofzuigers in orde krijgen denk ik
Re: Fyra.
Vergeleken met 79,- vor de Thalys en 40,40 op de Benelux....Spoorhaas schreef:Voor wat betreft ticket prijzen voor Fyra
Het gaat hetzelfde systeem worden als Thalys, reserveren verplicht en niet meer vrij toegankelijk. De ticket prijzen worden maximaal €60,- per enkele reis!
Re: Fyra.
Die vraag om maar 1 HST depot te hebben komt niet van de bestuurders zelf maar van bovenuit. Vooral druk uit Frankrijk. Ze willen zoveel mogelijk de randkosten drukken. Dat wil dus vooral zeggen besparen op instructie HST, tussenkomst permanentie, ... Als je die kosten wil besparen kan je niet anders dan al de diensten centraliseren.Jorik schreef:Hier wordt een gevaarlijk onderwerp aangesneden!Steven schreef:Die bestuurders gaan ook nog thalys/tgv doen, in het begin zou het om een trein of 2 gaan. Maar het zou het begin kunnen worden van een volwaardige reeks met bestuurders die enkel nog Fyra gaan doen. Men schreef er bij dat het aantal diensten in de toekomst kan toenemen. Het gerucht van enkele jaren geleden dat Antwerpen al zijn HST diensten zou verliezen krijgt hierdoor weer extra voeding.
Waarom zit Brussel toch altijd op al die treinen te azen. Het begint er zo op te lijken dat depot Brussel denkt dat zij alleen recht hebben op HSTs of internat. Gelukkig hebben de Thalys bestuurders in Antwerpen toch terug 2 ritten naar Parijs extra gekregen dus dat geeft ons toch hoop. En Antwerpen heeft nu alle recente ervaring op Nederland en net 2 nieuwe opleiders voor Nederland. En ook Luik rijdt nog steeds ICE
Re: Fyra.
Ik meende altijd begrepen te hebben dat er nog steeds een beperkt aantal vrije plaatsen gingen blijven, dus niet reserveringsplichtig..Spoorhaas schreef:Voor wat betreft ticket prijzen voor Fyra
Het gaat hetzelfde systeem worden als Thalys, reserveren verplicht en niet meer vrij toegankelijk. De ticket prijzen worden maximaal €60,- per enkele reis!