Grote revisie Sprinter

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door msts.be »

En dus stil te staan.. :roll: gaan er nog stellen volgen of blijft het bij dit "einzelstück" ?
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door deadlock »

Hoe lang duurt deze revisie wel niet? Er zijn ongeveer 50 stellen? Dat had toch al lang afgerond kunnen zijn?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Robin »

het eerste stel is altijd een prototype en duurt meestal langer dan gepland.
Na 2 of 3 stellen zal het wel vlotter gaan ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
treop

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door treop »

bij de breaks blijven het prototypes :lol:
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door nahoj »

msts.be schreef:En dus stil te staan.. :roll: gaan er nog stellen volgen of blijft het bij dit "einzelstück" ?
916 zou spoedig moeten kunnen volgen.
Tram44
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Tram44 »

De wit/gele sprinter reed vanmiddag op kop van de IR n van 14.04 naar Antwerpen-Centraal.
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door wimkalmthout »

Als ik goed zag werd de P-trein A-Centraal 17u16 - Essen gedaan met 1 vernieuwde sprinter en daaraan gekoppeld een "oude".
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Mechanik »

voor de reizigers is de "moderniserig" een verbetering, voor de TB'er is er infeite niets veranderd ...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Bordensteker »

Zeker in het najaar blijft de sprinter uiteindelijk de trein waar u vaak verrassend ver mee komt ... :mrgreen:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Retard »

Mechanik schreef:voor de reizigers is de "moderniserig" een verbetering, voor de TB'er is er infeite niets veranderd ...
Heeft iemand foto's van het nieuwe interieur of kan iemand tenminste een beschrijving geven?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Merijn »

Foto's en omschrijving zelfs: infeite is er niet zoveel veranderd (toch niet zo op het zicht). De zetels zijn dezelfde gebleven, maar met een nieuwe bekleding (dezelfde als in de M6 & vernieuwde Breaks). Verder zijn de gordijntjes veranderd (nu zijn het grijze gordijntjes) en is er nu een gesloten toiletsysteem.

Mijn persoonlijke mening: ik vind het wel jammer dat die groene zeteltjes eruitzijn, maar toch vind ik het erg smaakvol gedaan. Eigenlijk vind ik dit beter gedaan dan bij de Breaks (waar ik het jammer vind dat men die goede zetels in het middenrijtuig weggehaald hebben).

Enkele foto's, ik heb ze zo klein mogelijk gemaakt (voor wie groter wil, PM me gerust):
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Glodenox »

Ik heb eergisteren ook op zo'n vernieuwde Sprinter gezeten (Trein 3567, Brussel-Luxemburg - Mechelen, als ik me goed herinner).

Op zich is er niet echt iets opvallend nieuws te zien voor reizigers behalve de verandering in het kleurenschema. In mijn ogen blijft de "reisbeleving" na de modernisering exact hetzelfde.
Dorfmeister
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
Locatie: Bruxelles

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Dorfmeister »

Tram44 schreef:De wit/gele sprinter reed vanmiddag op kop van de IR n van 14.04 naar Antwerpen-Centraal.
Ik was de TB van deze IR en inderdaad voor ons: niets is veranderd.

Ah ja er is een verandering, de deur van de stuurpost is "sterker" dan vroeger, dus jij kant met het venster open sturen zonder deze constante en irritante lawaai van de deur.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Eimai »

Merijn schreef:en is er nu een gesloten toiletsysteem.
Echt? Ik dacht dat ze steeds gezegd hadden dat dat technisch niet mogelijk was...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Grote revisie Sprinter

Bericht door Retard »

Weggesmeten geld. De zitbanken blijven zitbanken, er is geen airco (wat ik ook niet echt nodig heb). Het enige goeie zijn de gesloten WC's, alhoewel het voordeel bij die open WC's is, dat ze zich niet afsluiten omdat de beerput vol zit.

Bij de M4 rijtuigen was het net hetzelfde, de NMBS heeft daar zelf toegegeven dat ze het grootste minpunt van de zitbanken niet heeft kunnen wegwerken, maar ze is wel blijven moderniseren.
NMBS schreef:Zonder echt modern te zijn, behoren de rijtuigen van het type M4 (580 stuks, in dienst genomen in 1979-1984) tot de betrouwbare M-familie, die goed is voor alle werk. Globaal genomen is dit een zeer geslaagd voertuig: prima Y32-draaistellen, gecombineerde schijf-blokremmen, een snelheid van 160 km per uur, elektrische verwarming met geblazen lucht die ook als koeling kan worden gebruikt, overgansinrichting met rubberbalgen, ruime instapbalkons met zwenk-zwaaideuren, statische omvormer van 12 kW (Deze krachtige omvormer maakt het mogelijk om de wisselstroom, die per rijtuig werd opgewekt door een alternator op de as van het draaistel, om te vormen tot gelijkstroom waarmee onder meer de batterij voor de verlichting kan worden opgeladen). Slechts één kritiek: In de jaren 1975-1980 hield de NMBS hardnekkig vast aan de zitplaatsopstelling 3+2, waardoor voor een korte (24.260 mm i.p.v. 26.400 mm) maar bredere kast werd geopteerd. Overigens zijn de zitbanken niet erg comfortabel, een probleem dat niet werd weggewerkt bij de modernisering die de rijtuigen vanaf 1998 in de Centrale Werkplaats Mechelen ondergingen.
Laat ons dus hopen dat het bij dit motorstel blijft, of dat ze toch de modernisatie beperkter houden en enkel de WC en de deur van de stuurpost veranderen.
Plaats reactie