LIJN 12 treinsamenstellingen
LIJN 12 treinsamenstellingen
Hoi
Op lijn 12 zijn er een aantal treinsamenstellingen die vermoedelijk ledige ritten veronderstellen
1. L2558 : 2x AM 75--- tegentrein L2581 1x AM 75
2. L2559: 2x AM 75--- tegentrein L2582 1x AM 75
3. IC 4510: 2x AM 75 -- tegentrein IC 4535 1x AM 75
4. L 2562: 1x AM 75 --- tegentrein L2585 2x AM 75
Kan iemand daar nadere uitleg over geven?
Op lijn 12 zijn er een aantal treinsamenstellingen die vermoedelijk ledige ritten veronderstellen
1. L2558 : 2x AM 75--- tegentrein L2581 1x AM 75
2. L2559: 2x AM 75--- tegentrein L2582 1x AM 75
3. IC 4510: 2x AM 75 -- tegentrein IC 4535 1x AM 75
4. L 2562: 1x AM 75 --- tegentrein L2585 2x AM 75
Kan iemand daar nadere uitleg over geven?
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Volgens mij wordt er voor de L-treinen ook regelmatig in Essen gekoppeld en geplitst, en dan de overgebleven trein naar een zijspoor gezet, zodat die 's middags weer ingezet kan worden.
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Wisselen van materieel om de gesleepte treinen met M6'en te vervangen door 800'en tijdens de rustigere uren en omgekeerd.ferry schreef:Kan iemand daar nadere uitleg over geven?
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
En gebeurt er dan iets nuttigs met die M6 (onderhoud, schoonmaken, ...) of staan die M6-stammen gewoon ergens te niksen?Eimai schreef:Wisselen van materieel om de gesleepte treinen met M6'en te vervangen door 800'en tijdens de rustigere uren en omgekeerd.ferry schreef:Kan iemand daar nadere uitleg over geven?
Qua comfort is er toch een enorm verschil tussen MS75 en M6, en ook qua capaciteit is zo'n enkele MS75 vaak nogal krap, zelfs in de "rustige" uren.
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
In Essen is er zekers geen uitwisseling tussen M6 en MS 75 uitgezonderd de trein van 19:12 's avonds!
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
De grafieken naar en van Essen zitten ingewikkeld in elkaar met lege ritten tussen Roosendaal en Essen, Schijnpoort en Essen en Antwerpen-Centraal en Essen, en de treinen die in de bundel van Essen geparkeerd worden. 't Is een beetje het resultaat van twee relaties te hebben die hun eindpunt zo ver van een wijkbundel hebben. De veelvuldige lege ritten tussen Schijnpoort en Antwerpen-Centraal hebben hetzelfde doel maar die moeten simpelweg niet zo ver. De functie is gewoon om treinen op hun plaats te hebben op zo'n eindpunt, er zijn dacht ik 's avonds twee M6-samenstellingen die leeg naar Schijnpoort uitwijken en waar een 800 in de plaats komt. Tijdens de middag zijn er bij mijn weten in Essen geen M6'en die worden omgewisseld maar er worden wel treinen opgestuurd om ook bijvoorbeeld een samenstelling te vermeerderen tijdens de drukke uren. Als je wil weten hoe het allemaal in elkaar zit zou je al een hele dag moeten kamperen in Essen, ik weet ook niet hoe de hele puzzel exact ineen zit, al heb ik al vele puzzelstukjes gereden.
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Kan je eens een voorbeeld geven van zo'n puzzlestukje/ledige rit(ten)?
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Ik ken er maar een paar en die komen maar 300m in Belgie.
De stoptrein staat normaal 50' in Roosendaal.
's morgens rijdt die in die 50' even heen en weer om de helft in Essen weg te zetten.
's avonds rond 17:00 weer snel heen en weer om samenstelling te verlengen. Dit laatste heb ik wel eens zien mislukken weg met +8
Ik meen dat de geparkeerde trein in Essen in de loop van de dag omgewisseld wordt.
De stoptrein staat normaal 50' in Roosendaal.
's morgens rijdt die in die 50' even heen en weer om de helft in Essen weg te zetten.
's avonds rond 17:00 weer snel heen en weer om samenstelling te verlengen. Dit laatste heb ik wel eens zien mislukken weg met +8
Ik meen dat de geparkeerde trein in Essen in de loop van de dag omgewisseld wordt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Tijdens de vorige dienstregeling werden her en der treinen die met 2x MR75 rondreden vervangen door die met 1x MR75. Dit om de capaciteit aan te passen aan de vraag.
Over het algemeen reden er 2x MR75 tijdens de spitsuren en 1x MR75 buiten de spits.
Het klopt inderdaad ook dat 1 van die terugritten van een 2x MR75 trein vanuit Roosendaal naar Essen later op de dag gebruikt werd om 2 rammen M6 te vervangen.
De IC treinen van 19:12 en 20:12.
Ik ben net even gaan zoeken en dit zijn volgens mij alle lege ritten met betrekking tot MR75's in de nieuwe dienstregeling.
Ipv treinen altijd in Essen te parkeren maakt men nu soms ook gebruik van Piekuurtreinen door deze door te trekken tot Roosendaal. Die dan vervolgens als stoptrein rijden naar Puurs.
7200: 1x MR75 (MA03) van Roosendaal (6:53) naar Antwerpen Centraal (7:49) na rit als 2555. Wijkt hierna uit naar Schijnpoort.
19610: 2x MR75 (MA01 / MA02) van Schijnpoort (6:41) naar Roosendaal (7:08). Wordt 2578 ipv zoals gewoonlijk een kering van de voorgaande stoptrein (2555).
19611: 2x MR75 (MA02 / MA01) van Roosendaal (10:50) naar Essen (10:58) na rit als 2559. Deze worden platgezet in de bundel van Essen.
19614: 1x MR75 (MA07) van Schijnpoort (10:40) naar Roosendaal (11:08). Wordt 2582 --> Dus vervanging van 19611.
19615: 1x MR75 (MA04) van Roosendaal (13:50) naar Essen (13:58) na rit als 2562. Deze wordt platgezet in de bundel van Essen.
19612: 2x MR75 (MA01 / MA02) van Essen (14:00) naar Roosendaal (14:08) na klaarmaking te Essen. Wordt 2585 --> Dus vervanging van 19615.
ME8200: 1x MR75 (MA04) van Essen (16:29) naar Antwerpen Centraal (16:53) na klaarmaking te Essen. Wordt 8200.
19613: 2x MR75 (MA02 / MA01) van Roosendaal (17:50) naar Schijnpoort (18:16) na rit als 2566. Deze worden platgezet te Schijnpoort.
8200: 1x MR75 (MA04) van Antwerpen Centraal (17:11) naar Roosendaal (18:08). Wordt 2589 --> Dus vervanging van 19613.
Voor zover ik weet veranderen de IC's niet meer van materiaal te Essen. Er zijn naar alle waarschijnlijkheid wel nog lege ritten tussen Schijnpoort en Essen wanneer IC daar hun begin / eindhalte hebben maar deze nummers ken ik niet.
Hopelijk was deze uitleg duidelijk genoeg.
Over het algemeen reden er 2x MR75 tijdens de spitsuren en 1x MR75 buiten de spits.
Het klopt inderdaad ook dat 1 van die terugritten van een 2x MR75 trein vanuit Roosendaal naar Essen later op de dag gebruikt werd om 2 rammen M6 te vervangen.
De IC treinen van 19:12 en 20:12.
Ik ben net even gaan zoeken en dit zijn volgens mij alle lege ritten met betrekking tot MR75's in de nieuwe dienstregeling.
Ipv treinen altijd in Essen te parkeren maakt men nu soms ook gebruik van Piekuurtreinen door deze door te trekken tot Roosendaal. Die dan vervolgens als stoptrein rijden naar Puurs.
7200: 1x MR75 (MA03) van Roosendaal (6:53) naar Antwerpen Centraal (7:49) na rit als 2555. Wijkt hierna uit naar Schijnpoort.
19610: 2x MR75 (MA01 / MA02) van Schijnpoort (6:41) naar Roosendaal (7:08). Wordt 2578 ipv zoals gewoonlijk een kering van de voorgaande stoptrein (2555).
19611: 2x MR75 (MA02 / MA01) van Roosendaal (10:50) naar Essen (10:58) na rit als 2559. Deze worden platgezet in de bundel van Essen.
19614: 1x MR75 (MA07) van Schijnpoort (10:40) naar Roosendaal (11:08). Wordt 2582 --> Dus vervanging van 19611.
19615: 1x MR75 (MA04) van Roosendaal (13:50) naar Essen (13:58) na rit als 2562. Deze wordt platgezet in de bundel van Essen.
19612: 2x MR75 (MA01 / MA02) van Essen (14:00) naar Roosendaal (14:08) na klaarmaking te Essen. Wordt 2585 --> Dus vervanging van 19615.
ME8200: 1x MR75 (MA04) van Essen (16:29) naar Antwerpen Centraal (16:53) na klaarmaking te Essen. Wordt 8200.
19613: 2x MR75 (MA02 / MA01) van Roosendaal (17:50) naar Schijnpoort (18:16) na rit als 2566. Deze worden platgezet te Schijnpoort.
8200: 1x MR75 (MA04) van Antwerpen Centraal (17:11) naar Roosendaal (18:08). Wordt 2589 --> Dus vervanging van 19613.
Voor zover ik weet veranderen de IC's niet meer van materiaal te Essen. Er zijn naar alle waarschijnlijkheid wel nog lege ritten tussen Schijnpoort en Essen wanneer IC daar hun begin / eindhalte hebben maar deze nummers ken ik niet.
Hopelijk was deze uitleg duidelijk genoeg.
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Hartelijk dank
De verwisseling van de IC uit Charleroi om 12:46(2x AM 800) door één enkel stel vertrek 13:12 is uiteraard ook weggevallen!
De verwisseling van de IC uit Charleroi om 12:46(2x AM 800) door één enkel stel vertrek 13:12 is uiteraard ook weggevallen!
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Verandert de IC nog in de loop van de dag of is die redelijk constant van samenstelling ?
En indien hij toch veranderd is dat dan aangestuurd uit BruZ of Antw kant ?
En indien hij toch veranderd is dat dan aangestuurd uit BruZ of Antw kant ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Tegenwoordig rijden er samenstellingen op Essen-Brussel van type 21 met 8 M5'en i.p.v. slechts 6 de eerste week. Omdat de 21 het echter wat moeilijk heeft met de helling van Antwerpen-Centraal naar Berchem moeten wel eerst alle seinen open staan tot in Berchem vooraleer die in Centraal mag vertrekken.
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Die treinen zijn normaal voorzien met 2x T27 ipv 1x T21Eimai schreef:Tegenwoordig rijden er samenstellingen op Essen-Brussel van type 21 met 8 M5'en i.p.v. slechts 6 de eerste week. Omdat de 21 het echter wat moeilijk heeft met de helling van Antwerpen-Centraal naar Berchem moeten wel eerst alle seinen open staan tot in Berchem vooraleer die in Centraal mag vertrekken.
spoorwegrealist
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Valt nog mee dat ze niet moeten openstaan vanaf Luchtbal en dan zonder stop..Eimai schreef:Tegenwoordig rijden er samenstellingen op Essen-Brussel van type 21 met 8 M5'en i.p.v. slechts 6 de eerste week. Omdat de 21 het echter wat moeilijk heeft met de helling van Antwerpen-Centraal naar Berchem moeten wel eerst alle seinen open staan tot in Berchem vooraleer die in Centraal mag vertrekken.

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: LIJN 12 treinsamenstellingen
Zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=12036#p214778 betreffende (goederen)treinen door de Kennedytunnel.