European Sleeper
Re: Nachttreinen
Ik ben in het verleden erg skeptisch geweest over European Sleeper, het is goed om te zien dat dit nu echt lijkt te gaan gebeuren.
Re: Nachttreinen
Deze ochtend reed Eurosleeper met de 186455 van Lineas, 2x WLAB30 opschrift TRI, 7x BOM(?) rijtuigen waarvan 5 met Optima-express opschrift
Re: Nachttreinen
De samenstelling is een mix: de WLAB's en de "optima"-rijtuigen zijn van de Gesellschaft für Fahrzeugtechnik mbH terwijl er ook twee rijtuigen van TRI Train Rental in zaten.
Re: Nachttreinen
Die twee slaapwagens van TRI-rental zaten ook in de TUI-ski-express deze winter. Ik heb die uitgebreid kunnen bekijken.
Ondanks de gevorderde leeftijd zijn deze nog in vrij goede staat, beter als de AB30's van Euro-Express.
Re: European Sleeper
Een video op YouTube van de testrit vandaag (die ik overigens niet zelf gemaakt heb): https://www.youtube.com/watch?v=IfqafTbBK-o
Het verbaast mij wel enigszins dat men geen stickers met het European Sleeper-logo heeft aangebracht.
Het verbaast mij wel enigszins dat men geen stickers met het European Sleeper-logo heeft aangebracht.
Re: European Sleeper
Dat viel mij ook op, wellicht vinden de eigenaren van die rijtuigen het vooralsnog niet zo'n goed idee om stickers op die bakken te gaan plakken. ES moet zich nog bewijzen, stickers plakken is zo gedaan maar ze weghalen kan veel meer werk zijn.
Re: European Sleeper
Vraagje, blijft de zelfde loc voor de trein tijdens de hele rit of wordt er gewisselt?
Ciao Ciao
Re: European Sleeper
Deze keer is er gewisseld maar het zou de bedoeling zijn dat ie normaal de hele rit rijdt.
Re: Nachttreinen
Ja, dat is te zien aan de inschrijving A-GfF voor het nummer: ingeschreven in Oostenrijk (A) en eigendom van GfF (Gesellschaft für Fahrzeugtechnik mbH).
Re: European Sleeper
Op back-on-track.eu staat hun overzichtkaart https://back-on-track.eu/night-train-map/
-
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: European Sleeper
Ik ben gisteren meegereden vn Brussel-Zuid tot Amersfoort. Last minute een zitplaats gereserveerd, tot Berlijn houd ik dat niet uit in een coupé met 6 .
Traject verloopt via lijn 25N tot Mechelen, daarna de klassieke lijnen verder tot Roosendaal en uiteindelijk Amsterdam via Haarlem (en dus niet Schiphol).
Wel (nu al) heel wat technische mankementen aan de oude rijtuigen: meer dan de helft van de wc's deden het niet. Ook begon opeens de verwarming ik onze coupé te gloeien ter hoogte van Haarlem, zonder dat we enig hadden hoe dat komt. Afzetten lukte niet, dus dan maar de venster open. Tegen dat we in Amsterdam waren hield het probleem even spontaan op als het gekomen was.
Ik hoop dat die rijtuigen het volhouden, dat er niet te veel afschaffingen moeten gebeuren door zulke technische problemen.
Traject verloopt via lijn 25N tot Mechelen, daarna de klassieke lijnen verder tot Roosendaal en uiteindelijk Amsterdam via Haarlem (en dus niet Schiphol).
Wel (nu al) heel wat technische mankementen aan de oude rijtuigen: meer dan de helft van de wc's deden het niet. Ook begon opeens de verwarming ik onze coupé te gloeien ter hoogte van Haarlem, zonder dat we enig hadden hoe dat komt. Afzetten lukte niet, dus dan maar de venster open. Tegen dat we in Amsterdam waren hield het probleem even spontaan op als het gekomen was.
Ik hoop dat die rijtuigen het volhouden, dat er niet te veel afschaffingen moeten gebeuren door zulke technische problemen.
Re: European Sleeper
Hmm, had niet verwacht dat ze via de L25N zouden rijden, maar daar is inderdaad het meeste capaciteit over, me dunkt.