Mensen nemen niet vaak de wagen om over te stappen op het OV, P+R's zijn hierop de enige uitzondering wat eerder uit noodzaak is dan wil (beperkte parkeermogelijkheden en LEZ's) dus dit is wel belangrijk.TB_worden schreef: ↑13 jul 2023, 21:54 Dus als ik alles bij elkaar leg, is Weert-Hamont zo goed als uitgesloten.
Stoppen dus met dat verhaal. Ik zie er ook nauwelijks een meerwaarde in. Mensen uit Noord-Limburg die in Eindhoven of Maastricht moeten zijn en daarvoor de trein willen nemen, zijn zo ook met de auto in Weert.
En omgekeerd. NL-Limburgers die in Brussel of Antwerpen moeten zijn, rijden eveneens in een wip naar Hamont.
Wel vind ik het idd frappant dat dit project zo veel voorrang heeft op Hasselt Maastricht dat momenteel niet eens een project is. Ja ik besef wel dat het niet gaat over kosten-baten afwegingen maar puur kosten, niemand wilt geld uitgeven, ook al zou het veel kunnen opleveren en van sociaal belang kunnen zijn.