AlexNL schreef: ↑06 jun 2023, 21:43
SNCF heeft vorig een bestelling geplaatst bij Alstom voor de levering van 15 'internationale' TGV M's, wellicht willen ze die naar België sturen?
Nee, die mogen naar Italië omdat het nieuwe Frecciarossa-aanbod van Trenitalia in Frankrijk de SNCF eindelijk heeft wakker geschud dat ze wat moeten doen op die relatie...
Misschien komt er later nog wel een volgende bestelling van een deelserie die voor België geschikt zal zijn.
Shrek schreef: ↑05 jun 2023, 14:51
Neen die rijden op TBL1+ op L96N, de inbouw van ETCS zou pas in 2024 beginnen.
Ik meende dat de SNCF dat niet meer de moeite vond. Anderzijds is er nog niets bekend over de opvolging van de TGV R.
Ze zijn van gedachte veranderd toen bleek dat de abdeee piste, 3kV inbouwen in de océanes, nog duurder was.
AVE S-100 stellen huren ? (hebben ETCS & TVM) Ahnee, ze hebben de RENFE het leven zodanig zuur gemaakt in Frankrijk dat ze de samenwerking hebben stopgezet. En in Spanje concurreren ze met OUIGO Espana/Falbala..
Neen hoor, de NMBS gaat in opdracht van SNCF de ETCS-inbouw in Salzinnes doen. Zoals ze trouwens ook voor de E300 doen.
De opgedane kennis met het NMBS-materiaal wordt nuttig ingezet.
Ik weet niet of dit bericht hier helemaal op z'n plaats staat, maar het heeft er volgens mij alleszins verband mee:
Ik merk dat men nieuwe seinen aan het plaatsen is tussen Leuven en Landen. Sommige schuiven daardoor een stukje op. Ik dacht dat dit onder meer in kader van het ETCS-project zou zijn. Maar: vreemd vind ik dat bij deze nieuwe seinen ook een krokodil geplaatst wordt. Waarom is dat? Elders in het land worden ze net weggehaald.
De krokodillen kunnen op sommige routes pas verdwijnen wanneer ETCS in dienst gaat, dat is nog niet voor meteen op L36, dus moeten er daar nog krokodillen blijven.
trainlovertje schreef: ↑09 jul 2023, 22:06
Waarvan is dat dan afhankelijk, of de krokodillen nog nodig zijn of niet? Waarom volstaan de witte TBL1+-bakens niet?
Ik denk dat TBL1+ nog steeds geen verplichting is en dat sommige goederenoperatoren nog enkel op krokodillen rijden, natuurlijk enkel over bepaalde delen van het netwerk...
trainlovertje schreef: ↑09 jul 2023, 22:06
Waarvan is dat dan afhankelijk, of de krokodillen nog nodig zijn of niet? Waarom volstaan de witte TBL1+-bakens niet?
Sommige operatoren -zoals Thalys- hebben geen TBL1+, op de lijnen waar zij rijden moeten dus krokos blijven liggen.
trainlovertje schreef: ↑09 jul 2023, 22:06
Waarvan is dat dan afhankelijk, of de krokodillen nog nodig zijn of niet? Waarom volstaan de witte TBL1+-bakens niet?
Sommige operatoren -zoals Thalys- hebben geen TBL1+, op de lijnen waar zij rijden moeten dus krokos blijven liggen.
trainlovertje schreef: ↑09 jul 2023, 22:06
Waarvan is dat dan afhankelijk, of de krokodillen nog nodig zijn of niet? Waarom volstaan de witte TBL1+-bakens niet?
Sommige operatoren -zoals Thalys- hebben geen TBL1+, op de lijnen waar zij rijden moeten dus krokos blijven liggen.
Ook al is dat eens per jaar! ICE heeft wel TBL1+?
Ja voor die enkele keren per jaar zijn die krokos nodig. Dat was het nadeel van TBL1+, dat is een klasse B systeem dat niet opgelegd kan worden. ICE heeft wel TBL1+ (maar gebruikt dat enkel bij omleidingen).
Hierdoor is het percentage van deel ETCS1 LS dat reeds afgewerkt is, verhoogd van 57% naar 60% zonder 1 extra km spoor uit te rusten.
(ETCS1 FS heeft wel wat kilometers bijgekregen, waardoor ook daar de percenages verhoogd zijn)
Laatst gewijzigd door pietje op 27 jul 2023, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens een artikel op LinkedIn is er vannacht weer 173 km ETCS L2 bijgekomen op L96 en L117.
Het totaal van spoorkilometers met ETCS zou hierbij in 1 klap met 3% gestegen zijn.
Voor de niet-LinkedIn mensen is hier de Engelstalige tekst, op LinkedIn zijn ook nog wat sfeerbeelden te zien:
Exciting News!
I'm thrilled to announce that the ETCS L2 P035 project on the L96 and L117 lines is now up and running (including the station of Buizingen)! This marks a historic milestone for us, as it's the largest project ever undertaken in our program in the shortest amount of time. In a remarkable feat, we've successfully put into service over 173km of track in one go, which accounts for nearly 3% of the entire network!
None of this would have been possible without the extraordinary and unwavering collaboration that has unfolded over the past months. The dedication of hundreds of individuals from Infrabel, TUC RAIL, Siemens, and all our valued partners has been truly exceptional. While it's impossible to name everyone involved, I am deeply grateful for the tireless effort, daily professionalism, and sheer passion poured into this project. We can all take immense pride in what we've achieved as a team!
pietje schreef: ↑27 aug 2023, 21:46
Volgens een artikel op LinkedIn is er vannacht weer 173 km ETCS L2 bijgekomen op L96 en L117.
Het totaal van spoorkilometers met ETCS zou hierbij in 1 klap met 3% gestegen zijn.
Voor de niet-LinkedIn mensen is hier de Engelstalige tekst, op LinkedIn zijn ook nog wat sfeerbeelden te zien:
[ citaat geknipt ]
Zonder te willen op de boodschapper schieten: is dat nu veel geblaat en weinig wol? Of vindt men het intussen zelf zo bijzonder uitzonderlijk dat de werken vorderen zoals gepland en voorzien?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.