De overstap is betrouwbaar in de richting van Brussel.groentje schreef: ↑05 okt 2023, 23:19"A connection can be reliable or fast. Pick one." De overstap is trouwens niet zo onbetrouwbaar, maar met slechts 1 trein per uur wil je je niet al te ver riskeren, zeker niet met de laatste trein. En daarnaast is het vaak ook gewoon sneller, veel reizigers uit de regio zitten toch al in de auto, of ze daarmee naar Ronse, dan wel Oudenaarde of Leuze rijden, maakt hen al niet veel meer uit.Portbou schreef: ↑05 okt 2023, 22:56Dat is eigenlijk alles wat we niet willen. NMBS moet zorgen dat de overstap betrouwbaar en robuust is zodat mensen zich niet genoodzaakt zien extra km te maken naar Oudenaarde of Leuze.
Ik wil geen complotdenker zijn maar als NMBS een manier zoekt om Ronse-Oudenaarde te sluiten is het onbetrouwbaar maken van de overstap wel een heel goede manier om de instapcijfers in Ronse snel te doen dalen.
Terug on topic : zou men geen vertrekbord kunnen maken met duidelijke vermelding van de overstap ?
Bvb. op de vertrektabel van Weert :
10h03 > Hamont 10h15 (Antwerpen 11h51)
In de andere richting is dat niet het geval aangezien de trein komende van Brussel gevoelig is voor vertraging.
De parkings in Oudenaarde en Leuze zijn, in tegenstelling tot die van Ronse, betalend.
Mensen rijden door dus niet zomaar door naar daar. Mogelijke redenen zijn: De laatste trein van Oudenaarde naar Ronse rijdt best wel vroeg, bij grotere vertraging wordt de trein beperkt tot Oudenaarde , bij terugkeer vanuit Brussel is de kans reëel dat de aansluiting in Oudenaarde net gemist wordt,...