Dienstregeling 2024 (geldig vanaf december 2023)
Re: Dienstregeling december 2023
In het weekend is het materieel van de nieuwe IC Leuven - Charleroi gekoppeld met de S20 Ottignies - Leuven. Tot nu toe stond het materieel van de S20 54 minuten stil in Leuven.
Re: Dienstregeling december 2023
Nog een andere vraag over de inzet van de HLE 18 en I-11 in de S41: gaat de locomotief altijd aan dezelfde kant zitten?
Re: Dienstregeling december 2023
Dat is de bedoeling, maar door onvoorziene omstandigheden kan het zijn dat de loc en stuurrijtuig gedraaid staan.
Re: Dienstregeling december 2023
Geen idee of dit planmatig is, maar vandaag rijdt er een omloop met Breaks op de IC Liers - Moeskroen vv.
Re: Dienstregeling december 2023
Op Antwerpen-Charleroi heb ik vandaag alleen M6-stammen gezien. Misschien zijn we op deze ritten eindelijk verlost van de Desiro's op zaterdag en zondag.
Re: Dienstregeling december 2023
Op de 31xx waren er ook MS08, maar nieuw of toch recent is dat er ook op de 33xx M6 actief was. Misschien zijn beide nu aan elkaar gekoppeld, al dan niet als eerste voorbereiding om ook de 33xx tot Charleroi door te trekken over een jaar?
Re: Dienstregeling december 2023
Daarvoor was nog een extra toelating nodig maar die was op tijd binnen.
Re: Dienstregeling december 2023
Ze zijn enkel wel vergeten de uurregeling van de 33xx aan te passen dat die ook met M6'en nog op tijd kan rijden...
Re: Dienstregeling december 2023
P 7995/8995 nu kennelijk met 2 MS96 voorzien, waardoor die voor het eerst in jaren weer op reguliere basis tijdens de week te zien zijn op lijn 73.
Re: Dienstregeling december 2023
Dat er op de IC-verbinding Antwerpen - Oostende nu breaks worden ingezet in plaats van desiro's is allemaal goed en wel. Echter is er al een omloop onderweg die maar uit één break bestaat. Deze heeft daarstraks IC 1808 gereden en is nu terug naar Oostende onderweg als IC 1831. Dat is echt onaanvaardbaar, wat mij betreft.
Re: Dienstregeling december 2023
Gelukkig kan men zich blijven verschuilen achter verouderd materieel, personeelsgebrek e.d. Over incompetentie wordt nederig gezwegen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Dienstregeling december 2023
Spa Verviers nu met MS80 met Breaks en geen Desiro's ? ErwinSteve schreef: ↑09 dec 2023, 10:30 Afgaand op de samenstellingen die nu beschikbaar zijn in de chatbot is dit alvast het vermelden waard:
- Nieuwe IC Leuven - Charleroi zoals verwacht met MS08, bovendien slechts 1 stuk ongeacht het moment van de dag. Je kunt argumenteren dat het een volledig nieuwe bediening is bovenop al het bestaande, maar wordt ongetwijfeld toch krap op een aantal piekmomenten.
- De uitgebreide S35 Noorderkempen - Antwerpen-Centraal lijkt de hele dag 8 M6 te gaan krijgen. Zou qua capaciteit eindelijk de deur openen naar een koppeling met de IC 45xx naar Charleroi (en dus rechtstreekse, snelle verbinding met Brussel en Mechelen), maar die lijkt er ondanks alles niet te komen.
- Zoals verwacht is de ingekorte L Spa - Verviers met MS80 gepland en de nieuwe S41 Luik - Aken met 4x I11 - ongetwijfeld ook krap als die trein een deel reizigers op langere afstand te verwerken krijgt bovenop alle lokale bediening.
- IC 18xx Oostende - Antwerpen inderdaad met een mengeling van M6 en MS80, los van een of twee heel vroege treinen gaat de MS08 daar dus weg. In het weekend inderdaad volledig M6.
- IC 30xx De Panne - Antwerpen blijft met MS80, geen sprake van de MS75 die hier ergens geopperd werden.
- Op IC 32xx Sint-Niklaas - Kortrijk lijkt 6x M7 het minimum te gaan worden, aangevuld met 4 stuks om er 10 te vormen voor de meeste spitstreinen. Maar niet allemaal: onder meer 3229 (Brussel rond 7.30 u) en 3238 (16.30 u) zouden terugvallen naar 6 M7. Het positieve is dat er (op papier...) geen losse stammen van 4 M7 meer gepland zijn, en ook de laatste MS80 zouden helemaal verdwijnen.
- De IC 22xx Gent - Genk zou ook veralgemeend worden met M7, maar op een nogal vreemde manier: in de spits stammen van 8 M7 (minder dan de huidige 10), daarbuiten stammen van 5 en soms zelfs... 3 stuks (onder meer 2211 en 2212). Dat laatste wil ik nog wel eens zien, heel krap qua capaciteit en bovendien helemaal niet uitwisselbaar met wat er op de andere IC's met M7 voorzien is. Je mag er niet aan denken dat zo'n ministammetje dan ook nog eens "onvoorzien" midden in de spits opduikt...
- Rond Wezet zijn zowel de S44 (naar Borgworm) als S43 (naar Maastricht als tijdelijke vervanger van de opnieuw uitgestelde Drielandentrein) uniform met (één) MS80 gepland. Ook de nieuwe S41 "bis" Hasselt - Luik - Verviers zou MS80 houden, bij een zeer beperkt aantal treinen wel 2 stuks.
- Introductie van 2 M7-stammen op de IC 24xx Luik - Namen - Brussel, onder meer 2427 en 2428 (10 stuks) en 's avonds terug. Verder nog steeds een bonte mengeling met ook M4, MS80 en MS96.
- Geen noemenswaardige wijzigingen in de Kempen ondanks de intussen volledige elektrificatie: op lijn 19 nog steeds M5 in de spits en MW41 daarbuiten (en MS08 op de spitstreinen naar Brussel), en op lijn 15 zelfs nog steeds 100% MW41.