Ik weet niet of de NMBS hier zomaar als onderaannemer van Arriva kan gezien worden. Arriva rijdt die trein niet in open-access, maar de drie vervoerders werken in een bepaalde verhouding samen, officieel elk in hun concessie in opdracht van een van de drie overheden:
Al die afspraken zullen wat ingewikkeld zijn gezien ook NMBS inkomsten zal binnenkrijgen uit de Belgische ticketverkoop. Geen idee hoe dit allemaal gemeten en herverdeeld wordt. Zeker zolang er nog invultickets bestaan zoals de (standard / student ...) multi en de key card.dovaere schreef: ↑15 feb 2024, 12:42 Hiervoor zal gebruik gemaakt worden van de nu al geldende
kilometertarieven van NMBS (Liège-Guillemins – Visé Grens, opdrachtgever de Belgische Federale
Overheid), NS (Visé Grens – Maastricht, opdrachtgever het Ministerie van I&W) en Arriva(Maastricht – Heerlen – Aachen, opdrachtgever Provincie Limburg ). Na livegang van deze MVP proberen NMBS, NS en Arriva zo snel mogelijk gezamenlijke specials en abonnementsproducten in te voeren.
https://reizigersoverleglimburg.nl/wp-c ... g-2024.pdf
NMBS heeft toch wel wat meer in te brengen: integratie met de Belgische binnenlandse tarieven.Ik vraag me af of arriva niet beter met TCS had kunnen samenwerken
De NMBS is verplicht die verbindingen tot Visé aan te bieden gezien de Belgische concessie (gebeurt dus straks via de Drielandentrein).