Sollicitatie

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
poepekop

Sollicitatie

Bericht door poepekop »

Hallo allemaal...

Het is al van kinds mijn allergrootste droom om treinbestuurder te worden! Eindelijk kan hat dan zover zijn en heb ik dus zopas gesolliciteerd voor treinbestuurder.
Ik zat nog met een paar onopgeloste vragen...
Vele vragen en hulp kreeg ik al van vele andere bestuurders maar toch blijven er voor mij vele vragen onopgelost.

Mijn vragen zijn:
:arrow: Graag wou ik me een beetje voorbereiden op de eerste proef waar alle mensen samenkomen om gesellecteerd te worden. Wat voor soort vragen ze er stellen, een voorbeeld: is het veel elektrisch en/of mechanisch of is het eerder algemeen gericht?
:arrow: Zijn de psychotechnische/medische proeven moeilijk en wat houden ze in?
:arrow: Op wat zijn ze medisch zeer streng (buiten ogen en oren :wink: )
:arrow: Hoelang zou het ongeveer kunnen duren voor ik (als alles goed gaat) aan de opleiding zou beginnen?

Nog vele vragen heb ik maar dit zijn zowat de voornaamste!

Ik dank u allemaal al voor uw aandacht :wink:
Groetjes Kevin :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

daar waar alle mensen samen komen noemen we infosessie en zijn het jullie die vragen moeten stellen nadat een aantal mensen zijn komen spreken over jobinhoud en dergelijke meer, op het eind van die sessie moet je enkel antwoorden op de vraag of je nog intresse hebt met ja of nee, ik vermoed da je die vraag wel zal overleven :lol:

de psychoproeven hebben vooral als doel uw stressbestendigheid te testen, ze zijn van het type meerkeuze en bevatten een beetje wiskunde, taal, inzicht (met figuren).

medisch moet je idd in orde zijn, best geen pillen of andere drugsbrol nemen, een goede rug (dus geen blessure aan de rug) is ook wel noodzakelijk, voor de rest is een algemene normale gezondheid vereist, indien je nog minder dan 21 bent zal je foto's moeten laten maken van je longen (daar krijg je de nodige papieren voor mee en die moet je dan nadien met de foto's gewoon opsturen dacht ik)


tussen eerste samenkomst en begin opleiding kan toch makkelijk 7-9 maand tussenzitten, afhankelijk hoe snel ze de procedure kunnen laten verlopen (ze zitten er tot over het hoofd in het werk), ik raad dus aan als je in tussentijd geen werk zou hebben om ergens interim te werken aangezien deze een vlotte opzegperiode hebben
nicken

Bericht door nicken »

veel succes alvast :D
poepekop

Bericht door poepekop »

hartelijk bedankt :wink:

Ik dacht dat de eerste infosessie dus allemaal al vragen waren om je algemene kennis etc te testen :D
Maar dan zit dus precies in de psychotechnische proeven verwerkt...
Allesinds al bedankt voor de info en hopelijk in de toekomst "collega's" :wink:

vriendelijke groeten :wink:
poepekop

Bericht door poepekop »

net kreeg ik mijn brief dat ik naar de infosessie mag gaan op 10 maart.
Daarna de verdere sellectieproeven...
mijn vraag: vertel eens iets meer over het Frans :o
wordt het gesprek ook gedeeltelijk in het frans gedaan of zijn er vragen in het frans etc??
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

alles wordt normaal in uw moedertaal gedaan, toch tot eind 2006, als er nu een frans gedeelte bij zit wil dat zeggen dat ze een proef extra doen (wat al voorzien was in de regels maar nog ni werd gedaan)
poepekop

Bericht door poepekop »

maar de kans zit er dus in :o
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als ze dit invoeren (wat voorzien is, maar weet geen datum) dan zal men vermoedelijk tijdens het mondeling gedeelte zoeken naar uw kennis van het frans, opgelet onze waalse broeders hun nederlands is gemiddeld zwakker dan ons frans, laat het ons aub zo houden staan wij steeds sterker :lol:
poepekop

Bericht door poepekop »

pff naar et schijnt (in de brief geschreven) mag je maar 1 keer deelnemen??? Als het me dan niet lukt stort mijn wereld echt in!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je mag maar 1 keer deelnemen aan elk examen da uitgeschreven word (dus als ze op site effe vacature sluiten en nadien terug openen mag je al terug meedoen ;-))
poepekop

Bericht door poepekop »

zit er geen wachttijd tussen?
chris

Bericht door chris »

Ik dacht dat je 6 maand moest wachten en dan opnieuw mocht meedoen
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

ik heb in maart meegedaan met het toelatingsexamen maar niet geslaagd, onlangs heb ik me terug ingeschreven :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
chris

Bericht door chris »

Robin schreef:ik heb in maart meegedaan met het toelatingsexamen maar niet geslaagd, onlangs heb ik me terug ingeschreven :)

heb in juli meegedaan vr bestuurder rangeringen, was er door, hopelijk ben ik volgende week maandag door mn mondeling
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

kmag de 22ste nog is naar de infodag gaan :D om 13hr :(
kank niet veel doen in de voormiddag maja se, iets voor over hebben he.
Nog iemand da moet gaan? :p
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie