Slaaprijtuigen bij de sloper
- trainfreak
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Slaaprijtuigen bij de sloper
In Gent-Zeehaven staan er een stuk of 10-12 slaaprijtuigen van Wagon-Lits.
Er zitten enkele Duitse en Nederlandse bij, ook nog andere.
Het zijn blauwe rijtuigen.
Weet iemand meer?
Ik hoop dat ze die niet gaan slopen
Er zitten enkele Duitse en Nederlandse bij, ook nog andere.
Het zijn blauwe rijtuigen.
Weet iemand meer?
Ik hoop dat ze die niet gaan slopen
Im letzten Spoorwegjournaal (best zu vergleichen mit Eisenbahn Kurier , die ich auch regelmäßig kaufe..) gab es eine Reportage der RSI (ex-CIWL) Werk in Oostende.Auch waren viele Fotos von abgestellen Wagen dabei nach den Insolvenz von RSI..
Wahrscheinlich händelt es sich um folgende Wagen (die zerlegt worden..) :
-Railion "Overnight-Express" Wagen (umgebaute DBPost Post-mrz Wagen)
-Einige noch nicht umgebaute DBPost Post-mrz Wagen (in originale ozeanblau-beige Farben !)
-NS M-wagen (ex-FS , M-Wagen sind MU-Wagen mit nur 1.Klasse Abteilen und hatten eine Klimaanlage ab ihren Ablieferung)
Folgende Wagen können auch dabei sein , sie sind aber nicht blau:
-ehem. SNCF Grand Confort Wagen , viele in Euraffaires-farben , minimal ein Wagen tragt noch die alten TEE-Farben
-Royal Mail Mk1 Postwagen
In Nederlands dan :
Het zou waarschijnlijk om volgende wagens gaan : (die in de reportage van de laatste SJ stonden)
-Railion "Overnight-Express" wagens , dit zijn omgebouwde DBPost postrijtuigen
-Enkele van die originele DBPost postrijtuigen , in originele kleuren (blauw-beige)
-NS M-wagens (ex-FS , zijn MU-rijtuigen met enkel 1ste klasse afdelingen en hadden airco sinds hun aflevering..)
Volgende wagens kunnen er ook nog bijzitten maar die zijn niet blauw:
-ex-SNCF "Grand Confort"-wagens , vele in Euraffaires-kleuren , minimaal eentje zou nog de TEE-liverij dragen
-Royal Mail Mk1 postrijtuig (moest verbouwd worden in een "barriercar" voor de Engelse Pullmann-Express maar nu RSI failliet is zal dat niet meer doorgaan..)
Het zou spijtig zijn moesten ze allemaal gesloopt worden , sommigen (vooral die postrijtuigen) zouden nog in stuurrijtuigen ofzo omgebouwd kunnen worden , maar ja , het zal te kostelijk zijn..
Als je idd. die verhalen leest wat de laatste jaren daar allemaal van projecten waren (Xotic met hun ex-GC rijtuigen , miljonair die een panorama wilde hebben vanuit zijn bad ) en ze dan verdwenen is het makkelijk te begrijpen hoe RSI failliet kon gaan..
Wahrscheinlich händelt es sich um folgende Wagen (die zerlegt worden..) :
-Railion "Overnight-Express" Wagen (umgebaute DBPost Post-mrz Wagen)
-Einige noch nicht umgebaute DBPost Post-mrz Wagen (in originale ozeanblau-beige Farben !)
-NS M-wagen (ex-FS , M-Wagen sind MU-Wagen mit nur 1.Klasse Abteilen und hatten eine Klimaanlage ab ihren Ablieferung)
Folgende Wagen können auch dabei sein , sie sind aber nicht blau:
-ehem. SNCF Grand Confort Wagen , viele in Euraffaires-farben , minimal ein Wagen tragt noch die alten TEE-Farben
-Royal Mail Mk1 Postwagen
In Nederlands dan :
Het zou waarschijnlijk om volgende wagens gaan : (die in de reportage van de laatste SJ stonden)
-Railion "Overnight-Express" wagens , dit zijn omgebouwde DBPost postrijtuigen
-Enkele van die originele DBPost postrijtuigen , in originele kleuren (blauw-beige)
-NS M-wagens (ex-FS , zijn MU-rijtuigen met enkel 1ste klasse afdelingen en hadden airco sinds hun aflevering..)
Volgende wagens kunnen er ook nog bijzitten maar die zijn niet blauw:
-ex-SNCF "Grand Confort"-wagens , vele in Euraffaires-kleuren , minimaal eentje zou nog de TEE-liverij dragen
-Royal Mail Mk1 postrijtuig (moest verbouwd worden in een "barriercar" voor de Engelse Pullmann-Express maar nu RSI failliet is zal dat niet meer doorgaan..)
Het zou spijtig zijn moesten ze allemaal gesloopt worden , sommigen (vooral die postrijtuigen) zouden nog in stuurrijtuigen ofzo omgebouwd kunnen worden , maar ja , het zal te kostelijk zijn..
Als je idd. die verhalen leest wat de laatste jaren daar allemaal van projecten waren (Xotic met hun ex-GC rijtuigen , miljonair die een panorama wilde hebben vanuit zijn bad ) en ze dan verdwenen is het makkelijk te begrijpen hoe RSI failliet kon gaan..
- trainfreak
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
- trainfreak
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Ja , dat zijn de I6 Bc die ooit door diezelfde werkplaatsen van gewone I6-rijtuigen in slaaprijtuigen verbouwd zijn , en nu terug van slaaprijtuigen naar zitrijtuigen verbouwd worden..
Laat ons hopen op een I11-interieur en geschikt voor 200 km/u
Foto van I6-Bc klik hier.Het is wel degelijk een I6 , ook al staat op de foto I5.. verschil tussen I5 en I6 is makkelijk : andere deuren (I5: vouwdeuren , I6: schuifdeuren) en de I6 heeft een schort onderaan die de rijtuigapparatuur verbergt..
Laat ons hopen op een I11-interieur en geschikt voor 200 km/u
Foto van I6-Bc klik hier.Het is wel degelijk een I6 , ook al staat op de foto I5.. verschil tussen I5 en I6 is makkelijk : andere deuren (I5: vouwdeuren , I6: schuifdeuren) en de I6 heeft een schort onderaan die de rijtuigapparatuur verbergt..
- trainfreak
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
*zucht*
Ze lijken op deze:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/car ... hH96_M.jpg
MU rijtuigen dus...
Op details heb ik wel niet echt gelet, had enkel DB en het logo van de NS zien staan.
Als ik me goed kan herinneren was er ook geen rode band.
Als ik het niet vergeet zal ik volgende week enkele fototjes nemen.
Ze lijken op deze:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/car ... hH96_M.jpg
MU rijtuigen dus...
Op details heb ik wel niet echt gelet, had enkel DB en het logo van de NS zien staan.
Als ik me goed kan herinneren was er ook geen rode band.
Als ik het niet vergeet zal ik volgende week enkele fototjes nemen.
Hallo,
Das jammer nieuws... Ik ga er na de examens zeker eens heen.
Die rijtuigen van de NS waren Mu rijtuigen (blauw met sterren enzo), en de andere zijn M-rijtuigen van de ÖBB (Ex-TEN-schildering).
Enig lichtpuntje: 1 wagen gaat binnenkort naar Nederland, en komt daar in het Spoorwegmuseum terecht.
Groeten,
Joris De Mol
Das jammer nieuws... Ik ga er na de examens zeker eens heen.
Die rijtuigen van de NS waren Mu rijtuigen (blauw met sterren enzo), en de andere zijn M-rijtuigen van de ÖBB (Ex-TEN-schildering).
Enig lichtpuntje: 1 wagen gaat binnenkort naar Nederland, en komt daar in het Spoorwegmuseum terecht.
Groeten,
Joris De Mol
Het zijn rijtuigen van de OBB en van de NS.Vorige week vrijdagmiddag zijn deze vanuit Oostende overgebracht naar Brugge. Jammergenoeg was ik die vrijdagmorgen aan het spotten terhoogte van Proveron. (Die cockerill moest nog op de foto voor dat ik vakantie had ). De maandag ervoor heb ik foto's van deze rijtuigen genomen omdat ze verplaatst waren van de RSI naar de goederenbundel (het kon dus niet lang meer duren voordat ze gingen vertrekken vandaar dus dat ik tussen de examens snel even over en het weer gereden ben. )
foto's komen er zeker nog!
foto's komen er zeker nog!
niet naar de slooper
dag,
ik heb net met een van curatoors gesproken van RSI.
Tot NU is nog geen van de rijtuigen verkocht.
Als het rijtuigen van de werkplaats zijn..... zijn die niet eigendom vna RSi geweest.
ik heb net met een van curatoors gesproken van RSI.
Tot NU is nog geen van de rijtuigen verkocht.
Als het rijtuigen van de werkplaats zijn..... zijn die niet eigendom vna RSi geweest.