Bietentrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Bietentrein

Bericht door Bartjedj »

Hier komt straks de dienstregeling van de Bietentreinen met de Museumlocs 51 en 59. Eerst nog wat werk :-D

BDJ
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Bericht door tt44ta46 »

Voila, een wijze ziel heeft me geholpen, ziehier debietendienst van vrijdag 14/12 met 5166 en 201.010

greetz
Bijlagen
bietentreinen.doc
(55.5 KiB) 298 keer gedownload
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

Hein, is dit een 'gewone' bietentrein? Hoe kan het überhaupt dat de 5166 en 5910 hem trekken?

Ik denk dat ik iets gemist heb of zo... :o
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dat is het hem juist. Als geste heeft de dienst Historisch Patrimonium beslist dat zij deze bietentrein verzekeren, als extra gelegenheid om de 51 en 59 van stal te halen.

Dit is deze avond bekend gemaakt. Je mist dus niets :wink:

BDJ
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

debietendebuten
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

MIVB-reiziger schreef:Hein, is dit een 'gewone' bietentrein? Hoe kan het überhaupt dat de 5166 en 5910 hem trekken?

Ik denk dat ik iets gemist heb of zo... :o
Heeft ook de bedoeling om de oude dieselmotoren in een goede gezondheid/staat te houden en daarom moeten ze af en toe een (zware) trein trekken.

Bron: http://www.treinfoto2000.be meerbepaald: http://www.treinfoto2000.be/februari200 ... 2012eg.JPG

Foto is van EeSiOn Website: http://www.eesion.be
Laatst gewijzigd door Bibke op 13 dec 2007, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

Iemand vroeg daarnet (en ik weet niet meer in welk topic!, want er waren er meer die over de Bietentrein schreven) naar de dienstregeling, maar die vraag is nu alweer weggenomen. In elk geval staat de dienstregeling als download hierboven al gelinkt.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bietentrein

Bericht door Patrick »

Dames en heren, ziehier de laatste bietentrein, deze middag gekiekt bij doorrit te Ieper Afbeelding 12.19: met 6' vertraging zijn die bietjes daar aan overweg 85!
Afbeelding 5166 + 201010 + 18 wagons worden stampend op spoor 2 ontvangen:
Afbeelding Efkes wachten tot de IC L binnenrijdt op spoor 1:
Afbeelding Beetje tijd om dit schoon machien te bewonderen:
Afbeelding Hèhè, zelfs in de 2de loc zit een TB die aan het knabbelen was:
Afbeelding Bijna klaar om verder te rijden:
Afbeelding OK, het sein is groen:
Afbeelding Vooruit met de geit, euh, bieten:
Afbeelding Als ik rap zou zijn, kan ik misschien nog net mee naar Moerbeke-Waas Afbeelding Afbeelding Voila, laatste bietenwagon van 2007 rijdt voorbij Afbeelding Afbeelding Nog even tele inschakelen:
Afbeelding Ongeloveloos, wie we daar nog hebben op spoor 3! Mijn dag kan niet meer stuk Afbeelding Afbeelding 7811 trekt... ja, wie?
Afbeelding 'k Zal het bijna zeggen Walter:
Afbeelding Ah, de 7813. Vriendelijke TB hoor Afbeelding Afbeelding Dààààààààààààààààr gààààààààààààààààààt ze. Bemerk links de nog steeds aanwezige slooprijpe I5-rijtuigen:
Afbeelding Met dank aan mijn baas die me toestemming gaf om tijdens de werkuren deze uitzonderlijke rit vast te leggen voor jullie Afbeelding
Bert

Re: Bietentrein

Bericht door Bert »

Vandaag mochten de 5166 en de 201.010 van stal om even een trein te slepen. Niet zomaar een trein voor liefhebbers, maar ééntje voor bieten uit de westhoek.:lol:
De ideale gelegenheid om dit koude vriesweer te trotseren en half bevroren langs het spoor te staan. Dat hoort nu eenmaal bij onze hobby. :)
De rit ging van Gent Zeehaven los richting Poperinge waar de duizenden bieten lagen te wachten in de 18 wagens. 8)

Ik had postgevat in Komen, best nog een gezellig dorpje.
Hier ziet u de losse rit richting Poperinge onder een donker wolkenveld. Afbeelding Een goed uurtje later kwam trein 29961 iets voor Komen voorbij mijn lens gereden. Ondertussen hadden de wolken plaats gemaakt voor een mooie zon zodat ik een beetje kon ontdooien. :lol: Snel op het knopje gedrukt eens vriendelijk zwaaien en voor de rest puur genieten! 8) Afbeelding Met dank aan mister tt44ta46! :D
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Bietentrein

Bericht door trainfreak »

De kerstman komt vroeg dit jaar :D
Maar toch super bedankt voor deze mooie afsluiter!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Bietentrein

Bericht door Shrek »

AMAI :mrgreen:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Bietentrein

Bericht door 5307 »

mijn deel:
Afbeelding genomen te De Pinte....
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bietentrein

Bericht door Patrick »

5307 schreef:mijn deel:

genomen te De Pinte....
Bert reist van Torhout naar Komen in jouw buurt, en jij als Wervikenaar staat in De Pinte. De wereld op z'n kop :mrgreen:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Bietentrein

Bericht door 5307 »

lol!

Maar dat komt omdat ik naar school moest!

De eerstvolgende trein die ik kan nemen, wanneer de school uit is, over de middag is die van 12:50 in Kortrijk.

Als we in de trein naar huis gaan, zien we de bieten altijd staan in de bocht net voor Y leiebrug te Kortrijk.

Dus was de boodschap om te gaan staan in Kortrijk of verder. Ik koos voor De Pinte, is mooi plaatsje.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Bietentrein

Bericht door Steve »

Tiens, hebben ze onderweg snel van loc gewisseld? Want de 5166 reed vooraan op de andere foto's... :o

Ik zou normaal uitstappen van mijn IR-i in Deinze om het gezelschap te kunnen vastleggen op de gevoelige plaat, maar ik heb die IR-i juist gemist. Ik kon mezelf wel vervloeken.
Plaats reactie