Break 413
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Dag,
Ik ben eens in mijn materieellijsten gedoken, en maak meteen van de gelegenheid gebruik om het palmares van de breaks te publiceren. Van de 413 is er geen spoor, maar de lijst zal ongetwijfeld nog wel hiaten vertonen.
302 1980 0 zwaar beschadigd bij aanrijding met mestkar in Ieper op 17/5/2005
303 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3029)
309 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3506)
311 1980 1983 † Aalter 13/07/82 (E 955 op E 5882)
311b 1983 0
316 1980 0 FLV 21/9/2005 betrokken bij aanrijding met 1305 en 1354
321 1980 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
322 1980 0 ontspoord Menen 22/02/2005
325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
338 1982 0 zwaar beschadigd Hasselt 24/08/95 - opnieuw in dienst op 13/1/2004 met 2 rijtuigen van 321
343 1982 0 † Boussu 5/8/1992 - terug in dienst sinds 24/6/1999
358 1982 0 23/7/2002 Lede zie am 361
360 1982 0 ontspoord, gekanteld Brussel-Zuid 01/08/85 - gebotst met bus in Grammene op 9/12/1988
361 1982 0 beschadigd in Lede 23/7/2002 na koppelingsbreuk
366 1982 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
368 1982 0 ontspoord na botsing met vrachtwagen op 30/11/2000 in Deerlijk (lijn 89)
373 1983 0 14/11/2004 ontspoord Vorst na aanrijding met leeg stel van Vauban
376 1983 0 betonblok door voorruit Anderlecht 1996
387 1983 0 ontspoord in de buurt van Diksmuide op 24/02/97 (na windstoot?)
388 1983 0 23/7/2002 zie am361
390 1983 0 zwaar beschadigd (doorboord) 03/07/95 Lebbeke na botsing met vrachtwagen
412 1983 0 ontspoord na botsing op OW in Andenne op 27/12/97
420 1983 0 ontspoord en beschadigd na overwegongeval in Antoing op 27/10/97
432 1983 0 ontspoord Beez op 10/4/2000 na botsing met rotsblok
Ik ben eens in mijn materieellijsten gedoken, en maak meteen van de gelegenheid gebruik om het palmares van de breaks te publiceren. Van de 413 is er geen spoor, maar de lijst zal ongetwijfeld nog wel hiaten vertonen.
302 1980 0 zwaar beschadigd bij aanrijding met mestkar in Ieper op 17/5/2005
303 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3029)
309 1980 0 betrokken bij lichte zijdelingse botsing in Zaventem op 23/2/2005 (trein 3506)
311 1980 1983 † Aalter 13/07/82 (E 955 op E 5882)
311b 1983 0
316 1980 0 FLV 21/9/2005 betrokken bij aanrijding met 1305 en 1354
321 1980 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
322 1980 0 ontspoord Menen 22/02/2005
325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
338 1982 0 zwaar beschadigd Hasselt 24/08/95 - opnieuw in dienst op 13/1/2004 met 2 rijtuigen van 321
343 1982 0 † Boussu 5/8/1992 - terug in dienst sinds 24/6/1999
358 1982 0 23/7/2002 Lede zie am 361
360 1982 0 ontspoord, gekanteld Brussel-Zuid 01/08/85 - gebotst met bus in Grammene op 9/12/1988
361 1982 0 beschadigd in Lede 23/7/2002 na koppelingsbreuk
366 1982 0 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000 zwaar beschadigd bij frontale botsing in FL (lijn 34) op 14/08/2000
368 1982 0 ontspoord na botsing met vrachtwagen op 30/11/2000 in Deerlijk (lijn 89)
373 1983 0 14/11/2004 ontspoord Vorst na aanrijding met leeg stel van Vauban
376 1983 0 betonblok door voorruit Anderlecht 1996
387 1983 0 ontspoord in de buurt van Diksmuide op 24/02/97 (na windstoot?)
388 1983 0 23/7/2002 zie am361
390 1983 0 zwaar beschadigd (doorboord) 03/07/95 Lebbeke na botsing met vrachtwagen
412 1983 0 ontspoord na botsing op OW in Andenne op 27/12/97
420 1983 0 ontspoord en beschadigd na overwegongeval in Antoing op 27/10/97
432 1983 0 ontspoord Beez op 10/4/2000 na botsing met rotsblok
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Die twee stellen worden die eigenlijk nog gebruikt door de CFL. Die zie je nu toch al een aantal jaren in de normale dienst in België rond rijden.overweg13 schreef: 325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
Veel kunnen die allesinds niet gebruikt worden, want het grootste deel van het CFL net is 25kV
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Volgens wat ik hoorde zijn ze enkel afgehuurd door de CFL, maar eentje ervan heeft reeds zijn B-logo terug!Bert schreef:Die twee stellen worden die eigenlijk nog gebruikt door de CFL. Die zie je nu toch al een aantal jaren in de normale dienst in België rond rijden.overweg13 schreef: 325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
Veel kunnen die allesinds niet gebruikt worden, want het grootste deel van het CFL net is 25kV
Vraag me wel niet welke

Dag,
Ik weet het eigenlijk zelf niet. Destijds werden ze ongezet voor de IC Brussel - Luxemburg, maar vandaag rijden er geen breaks meer op het CFL-net. Ik heb nog nergens gelezen wat er met deze stellen ondertussen administratief aan de hand is, maar het zou me inderdaad niet verbazen dat ze opnieuw bij de NMBS-vloot horen.
Ik weet het eigenlijk zelf niet. Destijds werden ze ongezet voor de IC Brussel - Luxemburg, maar vandaag rijden er geen breaks meer op het CFL-net. Ik heb nog nergens gelezen wat er met deze stellen ondertussen administratief aan de hand is, maar het zou me inderdaad niet verbazen dat ze opnieuw bij de NMBS-vloot horen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Let nu eens op de stellen 525 en 526trainfreak schreef:Volgens wat ik hoorde zijn ze enkel afgehuurd door de CFL, maar eentje ervan heeft reeds zijn B-logo terug!Bert schreef:Die twee stellen worden die eigenlijk nog gebruikt door de CFL. Die zie je nu toch al een aantal jaren in de normale dienst in België rond rijden.overweg13 schreef: 325 1980 1994 verkocht aan CFL
326 1980 1994 verkocht aan CFL
Veel kunnen die allesinds niet gebruikt worden, want het grootste deel van het CFL net is 25kV
Vraag me wel niet welke

- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere