loon

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
sundance

loon

Bericht door sundance »

hallo,

Gezien ik mijn huidige job, welke ik reeds 17 jaar uitvoer kotsbeu ben, ben ik op zoek naar een alternatief. Treinbestuurder lijkt me een leuke baan en wil hier graag meer info over. Ik heb reeds info gewonnen op verschillende site's, maar ik heb nog steeds vele vragen. één ervan is een duidelijk beeld van de verloning. je hebt het basisloon, wat je overal kan vinden, verhoogt met verschillende toeslagen. Hierdoor is het blijkbaar moeilijk om een er duidelijk antwoord op te krijgen :roll: . Ik hoop op mijn vragen via dit forum een antwoord te kunnen vinden :lol:
Tussen welke bedragen kan men maandelijks netto op de rekening verwachten als beginnend treinbestuurder? Ik heb 1 kind ten laste

alvast hartelijke dank
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

De paus van dit forum :wink: heeft hierover eens geschreven:
premies zijn ongeveer +- 1/3 van het loon en dan zal wel schoon gemiddelde zijn voor de meeste.
Die premies tellen evenwel niet mee voor berekening van pensioen.
sundance

Bericht door sundance »

De paus is een wijze man :lol:
Dit is een antwoord waar ik teminste iets verder mee kom. Bedankt !
Wanneer ik dus stel dat men als treinbestuurder mag rekenen op een maandloon van gemiddeld 1750€ netto, is dit vrij correct?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die 1750 is te nuanceren.

iemand die 22 is en just begint zal als hij gemiddeld 2 weekeds werkt en al redelijk wat treinen en lijnen kent ongeveer een 1600 -1650€ krijgen, maar iemand die al 10 jaar werkt zal voor datzelfde al bijna 1800€ krijgen.
doch echter als je datzelfde doet in het vlottende kader (dus zonder een vaste reeks te volgen van diensten) dan zal uw loon nog iets hoger zijn. opgelet alles nog aan te vullen met een maaltijdcheque per dag he :-)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Tot zover de paus vanuit Merchtem :D
pietje

Bericht door pietje »

Patrick schreef:Tot zover de paus vanuit Merchtem :D
't is mij gelijk, zolang ik maar niet richting Merchtem moet bidden :lol: :lol: :lol:
sorry, maar ik kon het echt niet laten
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: loon

Bericht door Speedy »

sundance schreef:hallo,

Gezien ik mijn huidige job, welke ik reeds 17 jaar uitvoer kotsbeu ben, ben ik op zoek naar een alternatief. Treinbestuurder lijkt me een leuke baan en wil hier graag meer info over. Ik heb reeds info gewonnen op verschillende site's, maar ik heb nog steeds vele vragen. één ervan is een duidelijk beeld van de verloning. je hebt het basisloon, wat je overal kan vinden, verhoogt met verschillende toeslagen. Hierdoor is het blijkbaar moeilijk om een er duidelijk antwoord op te krijgen :roll: . Ik hoop op mijn vragen via dit forum een antwoord te kunnen vinden :lol:
Tussen welke bedragen kan men maandelijks netto op de rekening verwachten als beginnend treinbestuurder? Ik heb 1 kind ten laste

alvast hartelijke dank
Ken uw huidige job niet maar als het bv onderwijs, post of leger is, dan neem je je anciënniteit mee. Komt u uit de privé, dan start je uiteraard zonder anciënniteit.
Als beginnend treinbestuurder zal je in opleiding tss 1350EUR-1500EUR verdienen. (gerekend zonder kind ten laste)
Voor het geld hoef je het in elk geval niet te doen. Zijn genoeg jobs die beter betalen met minder verantwoordelijkheid.
sundance

Bericht door sundance »

Ik zit in de chemie, een job die niet slecht betaald, (ong. 1800€ per maand iedereen mag dat weten), dik vac geld en werk in 2 ploegen, geen weekends. Ik woon op 15 min van mijn werk en Ik moet me zeker niet doodwerken. ik heb 17 jaar dienst, maar ik kan er niet verder. Dat betekend dus dat ik nog meer dan 20 jaar hetzelfde zal moeten doen. dat zie ik dus niet zitten. Ik wil iets compleet anders, en besef dat ik daarvoor offers zal moeten brengen. Het is dus belangrijk af te wegen of die offers het waard zijn.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Kan je je niet omscholen voor een andere functie in het bedrijf?
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

sundance schreef:Ik zit in de chemie, een job die niet slecht betaald, (ong. 1800€ per maand iedereen mag dat weten), dik vac geld en werk in 2 ploegen, geen weekends. Ik woon op 15 min van mijn werk en Ik moet me zeker niet doodwerken. ik heb 17 jaar dienst, maar ik kan er niet verder. Dat betekend dus dat ik nog meer dan 20 jaar hetzelfde zal moeten doen. dat zie ik dus niet zitten. Ik wil iets compleet anders, en besef dat ik daarvoor offers zal moeten brengen. Het is dus belangrijk af te wegen of die offers het waard zijn.
Heb nu een dikke 5j dienst en verdien op een normale maand ong. 1800EUR netto+maaltijdcheques. Sta wel in het 'vlottend kader' (=weet pas dag op dag m'n werkuren) en verdien daarom iets meer.
Werk zo'n 18dagen per maand. De job zelf doe ik nog steeds graag. Soms is het wel eens lastig maar dat zal in andere jobs niet anders zijn hé...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Speedy schreef:Werk zo'n 18dagen per maand.
18 dagen per maand maar? Dat is zo'n 2,5 week, en afgerond duurt een maand 4 weken...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik had in 2006 gemiddeld 16,5 werkdag per maand
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:ik had in 2006 gemiddeld 16,5 werkdag per maand
Ja, maar gij werkt ook bij de NMBS, hé! :wink: Daar is dat eerder regel. :lol: :P
sundance

Bericht door sundance »

Omscholen heb ik reeds gedaan. In 2004 behaalde ik een graduaat in Informatica, optie netwerkbeheer. Volledig betaalt door de wwerkgever !! Hoewel men bij ons deze mensen meer dan nodig heeft krijg je echter geen kans om zo een functie te bekleden. Eens je hier binnenkomt als arbeider, blijf je arbeider of je moet een hele grote kruiwagen hebben.

Ik raak er steeds meer van overtuigt dat ik op de goeie weg ben de juiste keuze te maken (als ik slaag in de proeven natuurlijk) :lol:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Dan begrijp ik uw standpunt volledig.
Als men u de kansen niet laat in uw bedrijf is een overstap naar een ander inderdaad het beste.
Plaats reactie