aanwerving nmbs

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
lucsken

aanwerving nmbs

Bericht door lucsken »

Hallo, ik heb een aanvraag ingediend om te werken bij de spoorwegen.
Ik heb geen diploma, dus het gaat dan over een gewone baan binnen de nmbs.
Ik heb geen familie en zeker geen voorkeursbehandeling om te solliciteren.
Mijn vraag is; Maak ik een kans, en zijn er ook wachtlijsten.

Dank
DD

Bericht door DD »

je maakt zeker kans hoor, er zijn veel mensen begonnen zonder familie bij de spoorwegen. Het is enkel zo dat mensen met familie bij de nmbs hoger gerangschikt worden.
lucsken

Bericht door lucsken »

Hallo,
Ik ben niet lang moeten wachten op antwoord van de nmbs.
Ik heb een brief gekregen om te zeggen dat ik ben ingeschreven in de kandidatenlijst.
En dat volgens die rangschikking van deze lijst de aanwervingen gebeuren.( hoelang is deze lijst?)
Dat ik zeer normaal vindt .
Mag ik nog hoop hebben, of zou ik het toch beter vergeten?
Ik heb vast werk .( 20 j. zelfde bedrijf) Maar ik had graag bij de nmbs gewerkt.

Dank
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Bericht door HLE 2302 »

ik denk dat je nu toch wel een maandje of 3 geduld zult moeten hebben
2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

ik ben afgelopen weekend naar de informatievergadering geweest en ze zeiden dat je ten vroegste kunt aangeworven worden is rond februari :shock:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
lucsken

aanwerving nmbs

Bericht door lucsken »

bedank voor jullie reaktie!
nog een beetje hoop.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Goede moed houden.
Ik ben vandaag geweest voor psycho-technische testen voor TB-rangeringen en ben geslaagd. :lol:

Greetz
Bart
PumaKBS

Bericht door PumaKBS »

Vandaag een brief in mijn bus gevallen dat ik geslaagd ben voor de mondelinge testen. Ik behaalde de vereiste 12/20 en ben 27e gerangschikt onder de NL laureaten.

WHOEHOEW :lol: :lol: :lol: :lol:

Na dagen van spanning eindelijk goed nieuws. Hop naar de volgende proef => medische testen. Dan zal ik wel ver binnen zijn zeker?
lucsken

aanwerving nmbs

Bericht door lucsken »

Proficiat!

Was dat nu moeilijk, of meer logies denken?
PumaKBS

Bericht door PumaKBS »

Ze stellen soms lastige vragen maar heb mij erdoor kunnen wringen ... als je er maar door bent hé, das het belangrijkste. Kvind het wel opmerkelijk dat de testen zo lang duren en zo complex zijn, langs de andere kant je speelt natuurlijk dagelijks met mensen levens.

Nu al gedaan:

- Infosessie
- Geschiktheidstesten (+ indien geslaagd psychologische proeven)
- Mondelinge proef voor een jury

en nu hop naar de medische testen

(=> zijn er nu nog veel stappen die ik moet ondergaan voor ik aangeworven kan worden?)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

wat vragen ze zoal op het mondelinge?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PumaKBS

Bericht door PumaKBS »

Robin schreef:wat vragen ze zoal op het mondelinge?
ze kijken naar je studies, werkervaringen ... daar stellen ze dan wat vraagjes over. Hoe zie je de job als treinbestuurder, wat is het verschil tussen rangeerder en treinbestuurder, vraagjes over veiligheid, etc. doorpluis de andere topics eens via de zoekfunctie en je komt nog geel vragen tegen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

PumaKBS schreef:(=> zijn er nu nog veel stappen die ik moet ondergaan voor ik aangeworven kan worden?)
Nee :)

Na het medisch onderzoek zit het erop, als je geschikt verklaard wordt natuurlijk. Tijdens dat onderzoek moet je ook nog eens psychotechnische testen afleggen die anderhalf uur duren. Maar dit alles valt goed mee en medisch mag het ook geen probleem zijn als je ogen en oren naar behoren functioneren en je geen ledematen mist :P
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

als je door het mondelingen bent is de kans dan niet groot dat je in het totale pakket slaagt? Of worden er dan zoveel nog afgekeurd tijdens het medische? tenzij je iets aan je ogen mankeert maar dat weet je van je eigen .

Op de infodag zeiden ze dat je een gratis ticket kreeg om naar de medische testen te gaan dus heb ik zo iets van ja je hebt er door he.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
sonya

Bericht door sonya »

hey ik moet ook net nog alleen naar die laatste :shock: gevreesde :shock: psycho testen en de dokter en weet ni goed wat ik er moet van denken er zijn hier zoveel verschillende reacties :? maar goed dit is de enige job waar ik tot hiertoe het gevoel bij had van that s it dus zullen we er fewoon voor moeten gaan zeker :lol:
Voor iedereen die dit stadium nog door moet MEGAVEEL succes gewenst en hopelijk tot binnenkort als collega s :D :D :D
Plaats reactie