Toeristische lijnen met elektrificatie

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Wimpie

Toeristische lijnen met elektrificatie

Bericht door Wimpie »

Hey iedereen,

Bestaan er hier in België eigenlijk musea lijnen met nen wasdraad? Zoja welke. Want ben eens op zoek naar verenigingen die elektrische loc's restaureren en mee rijden... Want diesel en stoom zie je af en toe ma elektriciteit heel weinig...

greetz Wim
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Jaja, hier bestaat er één hele grote, de NMBS zelf! :lol:


Een echte elektrische museum-lijn voor treinen bestaat niet in België. Je hebt er wel één voor trams tussen Thuin en Lobbes, waar de ASVi op rijdt.

Het TSP heeft wel een elektrische locomotief uit de reeks 18 en een elektrisch motorstel, maar ik denk niet dat men daar mee rond rijdt.
Wimpie

Bericht door Wimpie »

spijtig... kzou echt graag es nen 18 restaureren met een team... moet echt de maks zijn als die weer zou rijden e? Iemand zin? :wink: Da zou nog eens iets zijn om mee buiten te komen e
TBbart

Bericht door TBbart »

Ge moet ook zien dat er maar weinig reeksen elektrische lokomotieven aan de kant gezet geweest zijn... de 18 de 28 en de 29 zullen de enige zijn. Ik vermoed dat er in de toekomst wel verenigingen zullen zijn die elektrische loks gaan aankopen ... zeker als ooit de 23 en (22/25) aan zen einde gaat komen. Dan gaat er misschien wel verandering in komen:)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Wimpie schreef:spijtig... kzou echt graag es nen 18 restaureren met een team... moet echt de maks zijn als die weer zou rijden e? Iemand zin? :wink: Da zou nog eens iets zijn om mee buiten te komen e
Ik voel daar echt wel iets voor, maar hier spreekt een (drukke) scholier. :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voor zover ik weet mag tsp niet rijden met 18, dat was een van de aankoopvoorwaarden
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:voor zover ik weet mag tsp niet rijden met 18, dat was een van de aankoopvoorwaarden
En met dat klassiekske (082 dacht ik) zullen ze dan ook niet mogen rijden. :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de 82 wel dacht ik zover ik weet is in die herstelling ook het "rijvaardig houden van" inbegrepen
Wimpie

Bericht door Wimpie »

kben zelf elektricien in opleiding. En zou zo graag eens helpen aan zo een restauratie... Dat moet eens enorm leerrijk zijn. En een enorme voldoening geven als je als eerste met zo een elektrische loc op je lijn kan komen of op^de lijn van de nmbs... Want kan begrijpen dat het voor musea enorm moeilijk zoniet onmogelijk om wasdraad op een historisch lijn te leggen... Ook eigenlijk nie mooi als jke er met stomers rijd... Eens een museum oprichten voor elektrische oude motorstellen en loc's te restaureren?


greetz Wimpie
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik zou eerst eens kijken of je in ieder geval al met een vereniging eens wat treinen zou kunnen opknappen, want anders is dat een plons in het diepe lijkt me. :wink:
steamfreak

Bericht door steamfreak »

Ik zou graag een type 122 in originele kleurstelling zien...
Echt mooi :)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
steamfreak schreef:Ik zou graag een type 122 in originele kleurstelling zien...
Echt mooi :)
Met een set K1/K2 erachter, koepel inbegrepen en natuurlijk in originele kleurstelling! Dat is pas mooi! (kan er hier zo eens geen watertandende emoticon op dit forum geplaatsd worden?)
Maar momenteel enkel in model te zien...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie