wow da ziet er een chique lijn uit
er staat wel bij dat dit de enige verbinding met duitsland was voor treinen die buiten de normale afmetingen vallen. Hoe rijden die tegenwoordig dan?
In de tunnel van Botzelaer (op de Montzen-lijn) ligt er in het midden een derde spoor.
Zo kunnen treinen met een bredere lading in het midden van de tunnel rijden.
Vanaf dit derde spoor geïnstalleerd was, was de route over Walheim/Raeren, niet meer nodig.
Elgar schreef:In de tunnel van Botzelaer (op de Montzen-lijn) ligt er in het midden een derde spoor.
Zo kunnen treinen met een bredere lading in het midden van de tunnel rijden.
Vanaf dit derde spoor geïnstalleerd was, was de route over Walheim/Raeren, niet meer nodig.
Deze bredere ladingen waren vooral militaire transporten.
Elgar schreef:In de tunnel van Botzelaer (op de Montzen-lijn) ligt er in het midden een derde spoor.
Zo kunnen treinen met een bredere lading in het midden van de tunnel rijden.
Vanaf dit derde spoor geïnstalleerd was, was de route over Walheim/Raeren, niet meer nodig.
Hallo,
Zeeeer mooie platen! Jammer dat ze die lijn gaan afbreken... (Btw: hierdoor verliezen we Belgisch grondgebied!)
Hopelijk komt er ooit die S-Bahn Monschau-Aachen, zaosl al ersgens gezegd was... (Noemt dat net van de EurregioBahn in Aachen S-Bahn, of is dat gewoon RE/RB?)
Groeten,
Joris De Mol