locomotief lantaarn?

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
ctrein67

locomotief lantaarn?

Bericht door ctrein67 »

Beste allen,

Ik heb deze locomotief lantaarn reeds jaren op de kast staan (zie bijgevoegde foto). Ik heb hem destijds van vrienden uit Zwitserland gekregen. Nu vraag ik mij af of een van jullie enig idee heeft of dit echt een locomotief lantaarn is geweest en op wat voor trein hij heeft gestaan? Heeft zo'n lantaarn nog enige waarde?

Met vriendelijke groet,

ctrein67
Bijlagen
locomotief lantaarn
locomotief lantaarn
naamloos.JPG (30.19 KiB) 16161 keer bekeken
TrustyJules

Re: locomotief lantaarn?

Bericht door TrustyJules »

Dit is inderdaad een echte lantaarn van een locomotief. Ik heb iets gelijkaardigs die van een Nederlandse lok ca. 1912 was - ik vermoed dat de uwe wellicht iets ouder is. Indien het binnenwerk erin zit en het reservoir voor de olie niet lek is dan heeft het zeker een waarde. Op veilingen in Duitsland gaan ze naar gelang vorm en toestand voor tussen de euro 65-150. De uwe is niet de mooiste die ik ooit gezien heb maar ook niet delelijkste dus denk aan een prijs er tussen in.

Groet

Julius
Eelco

Re: locomotief lantaarn?

Bericht door Eelco »

Julius, heb je een opname van jouw lantaarn? Ik ben wel benieuwd hoe deze er uit ziet.
TrustyJules

Re: locomotief lantaarn?

Bericht door TrustyJules »

Hallo Eelco

Ik gebruik hem op een vakantie locatie waar hij regelmatig gebruikt wordt. Mijn vrouw gaat volgende week ernaar toe ik zal haar vragen een plaatje te maken en zal hem dan hier posten.

Groet

Julius
TrustyJules

Re: locomotief lantaarn?

Bericht door TrustyJules »

Zoals beloofd hierbij de lamp:
Afbeelding
Marc van Swaemen

Re: locomotief lantaarn?

Bericht door Marc van Swaemen »

Is deze lamp te koop voor een schappelijke prijs?
zit nl zo:

Zo'n 40 jaar geleden hebben mijn vader en ik een zelfde treinlamp gekocht op de "Brabantse dag" in Heeze (nl)
zijn we de hele dag mee bezig geweest, bieden, rondje lopen nog een keer bieden en uiteindelijk met geleend geld gekocht, en jawel , met de trein mee naar huis genomen. Mijn vader is anderhalf jaar geleden overleden en mijn moeder is sindsdien hard achteruit gegaan. Tot overmaat van ramp is er bij haar ingebroken en U raadt het al, die mooie lamp is ook gejat. Verschrikkelijk!! Ik heb haar beloofd dat ik er alles aan doe om die lamp terug te krijgen. De kkankans dat mij gaat lukken is vrij klein. Maar als ik een zelfde exemplaar kan kopen zou dat ook een oplossing zijn. Denk niet dat mijn moeder het zou merken.

Dus bij deze; Is deze lamp te koop? Of heeft iemand anders er eentje te koop voor een schappelijke prijs dan hoor/lees ik het graag!

Groetjes

Marc
lamp1

Re: locomotief lantaarn?

Bericht door lamp1 »

hallo
Ik heb deze kop lamp.
Het werkt en voltooid.
Ik hoorde dat ze is uit Nederland?
Op welke stomlocomotive was ze verbonden ?.

Verheug je op chris beantwoorden
Bijlagen
DSCI4367.JPG
DSCI4363.JPG
Marc van Swaemen

Re: locomotief lantaarn?

Bericht door Marc van Swaemen »

Is deze NS Treinlamp te koop?

Groetjes

Marc
Plaats reactie