Project AM 62 '204'

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door dekooiker »

Met het invullen van cijfers wordt niks gered of verwezenlijkt.
Het geld moet er liggen, punt uit.
En dat is dan nog maar het begin...
Je kan een stel kopen en ergens stallen maar daarmee is het niet in orde gebracht.
Vergeet niet dat het rijklaar houden van een stel veel geld (cijfers dus) en vooral veel tijd van vrijwilligers vraagt.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Shrek »

Hoe staat het intussen met dit stel? Is er nog nieuws?
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door nahoj »

Een wellicht laatste oproep voor 204.
Bij gebrek aan interesse rijdt dit stel in 2015 naar de sloper.
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Jérôme »

Volgens Wallorail staat de 204 al met andere stellen in de rij om naar de sloper vervoerd te worden. :(
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
Rétro

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Rétro »

Zoiets kan natuurlijk ook weer maar in België... :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Shrek »

Rétro schreef:Zoiets kan natuurlijk ook weer maar in België... :roll:
Is het niet normaal dat dat stel gesloopt wordt?
De museumverenigingen hebben geen interesse en voor verkoop aan een commerciële (buitenlandse) partij is het in veel te slechte staat.
Dan is de 30.000€ die NMBS nog van de sloper krijgt mooi meegenomen :wink:
Rétro

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Rétro »

Geen interesse? Hebben wel interesse maar plaats te kort. Dat is nog iets totaal anders.
Het gaat er gewoon om dat er straks geen 1 stel meer overblijft van een reeks die haast iedereen kent.
Dat rekenen en tellen hier altijd , pfffffffffff. Zoals ik zeg typisch Belgische (Vlaamse) mentaliteit $$$$$$. Daar ben je vet mee als ie straks
herleid is tot een hoop schroot. Kan je hem nog ééns bekijken in de boeken...

Hadden ze vroeger alles verschroot (hoewel het soms niet veel scheelt , maar bon) omdat ze er nog wat geld konden voor recupereren dan bleef er ook simpel weg NIETS meer over. Maar dan hadden ze wel nog een paar duizend euro's meer over ja... :roll: Maarja blijkbaar dan toch liever het geld dan een stuk erfgoed.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Shrek »

Wat stel je dan voor? Dat de NMBS het betaalt en daardoor een zoveelste late trein moet schrappen?
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door nahoj »

Dat stel is bewust opzij gezet om museumverenigingen en -diensten de kans te geven om het een onderdak te bieden.
Als dat bod er van niemand komt, blijft het stel gewoon buiten staan, waar het op natuurlijke wijze langzaam zal verschroot geraken. En, het nut van dergelijk "behoud" nog in het midden latend, daar is op relatief korte termijn eenvoudigweg geen plaats voor in Stockem (de opkuis van bundels door Infrabel, en de verhuis van de NMBS-werkplaats naar Arlon indachtig).
Rétro

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Rétro »

Shrek schreef:Wat stel je dan voor? Dat de NMBS het betaalt en daardoor een zoveelste late trein moet schrappen?
Ja, het zal wss op het al dan niet behouden van dat stel aankomen???? :shock: :mrgreen:

Een beetje van een liefhebber kan toch niets goeds zien in de verschroting van een uniek stuk spoorweg materieel? Enfin, dat is toch mijn mening...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Shrek »

Rétro schreef:
Shrek schreef:Wat stel je dan voor? Dat de NMBS het betaalt en daardoor een zoveelste late trein moet schrappen?
Ja, het zal wss op het al dan niet behouden van dat stel aankomen???? :shock: :mrgreen:

Een beetje van een liefhebber kan toch niets goeds zien in de verschroting van een uniek stuk spoorweg materieel? Enfin, dat is toch mijn mening...
"Uniek" is veel gezegd. Er zijn al klassiekjes van de eerdere reeksen bewaard en er rijden er nog steeds een honderdtal in commerciële dienst rond.
Als je die logica doortrekt moet er ook een niet-gerenoveerde break behouden worden, hadden er oranje I6 en I10-rijtuigen moeten opzij gehouden zijn, stond er een rode M5 in Trainworld, moest TSP rondrijden met een reeks 27 zonder mux, stond er in Saint-Ghislain een 800 zonder LED-lampen...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Bibke »

Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Shrek »

Schilder die laatste eens in het rood en bijna niemand merkt nog verschil met de 204 :wink:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Dieselfreak »

Shrek schreef:Schilder die laatste eens in het rood en bijna niemand merkt nog verschil met de 204 :wink:
Ik stel me serieus vragen over de kwaliteit van jouw ogen. Kijk eens naar de ramen...
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Project AM 62 '204'

Bericht door Steven »

Hij schrijft dan ook "bijna niemand", natuurlijk zien liefhebbers van het spoor dat wel. Doch de gewone pendelaar die toevallig een historische trein ziet en niets kent van al die verschillen zal er niet over vallen. Toen de klassiekjes vernieuwd werden waren er veel mensen die niet eens door hadden dat het om dezelfde stellen ging in een nieuw jasje. Om maar duidelijk te maken hoever een leek soms wel iets doorheeft of totaal niet.
Plaats reactie