ttb map 23

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

ttb map 23

Bericht door overweg13 »

Omdat er geen sneeuw meer valt, wat winterse foto's op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ in ttb map 23.

Veel kijkplezier!
Met vriendelijke groet

overweg13
Cipallieter

Re: ttb map 23

Bericht door Cipallieter »

Wat uw opmerking bij foto 5 betreft, ik heb het even opgezocht op de website van de woordenlijst der Nederlandse taal.

wissel1 [wis·sel] (spoorwegwissel), de[m.] en het, wissels [wis·sels], wisseltje [wis·sel·tje]
wissel2 [wis·sel] (andere betekenissen), de[m.], wissels [wis·sels], wisseltje [wis·sel·tje]
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ttb map 23

Bericht door overweg13 »

Cipallieter schreef:Wat uw opmerking bij foto 5 betreft, ik heb het even opgezocht op de website van de woordenlijst der Nederlandse taal.

wissel1 [wis·sel] (spoorwegwissel), de[m.] en het, wissels [wis·sels], wisseltje [wis·sel·tje]
wissel2 [wis·sel] (andere betekenissen), de[m.], wissels [wis·sels], wisseltje [wis·sel·tje]
Ook Van Dale geeft die tweede mogelijkheid; Verschueren geeft het als 2de mogelijkheid met "ook". Ik vermoed dat de overgang weer ergens langs de Belgisch-Nederlandse grens loopt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat men in Vlaanderen ooit over "het wissel" zou spreken, of vergis ik me, en zijn mijn bronnen te oud?
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: ttb map 23

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vic,

Bedankt voor je mooie nostalgische foto's!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie