HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Harry

HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Harry »

Hallo,
Ik ben nieuw hier en bovendien blind, dus moet nog wat wennen.
Kan iemand mij zeggen wat de HLD 6296 te Muizen kwam doen op do 17/9/2015 om 07:00 's ochtends? Ik weet zeker dat het de 6296 van INfrabel was en dat hij drie platte wagens trok en ook dat hij van L27 B kwam uit de richting Hofstade en in Muizen op spoor 5 of verder werd gezet om de treinen op L 27 B door te laten allicht. Ik hou erg van dat geluid van de 62-63 reeks en was dan ook erg blij er nog eens eentje live te kunnen horen. Alvast dank voor alle info.
Harry
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door dekooiker »

Dat was Z93108 van Schaarbeek naar Muizen, een rit voor TUC-rail.
Volgens de planning zou die met een 55'er uitgevoerd moeten worden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Harry

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Harry »

Beste,

Hartelijk dank voor deze info. Valt die planning ergens online te raadplegen voor particulieren? Kan ik eens opzoeken wanneer er nog eens een 62er of 55er door mijn woonplaats passeert.
Groeten,
Harry
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Steven »

De planning van welke loc welke trein sleept staat niet online. Geen enkele maatschappij die zoiets publiek maakt.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Steve »

Ik denk dat hij niet zozeer wil weten wanneer een welbepaalde (individuele) loc nog eens die trein doet, maar wel wanneer die trein in kwestie verondersteld is te rijden (alle dagen, enkel op bepaalde weekdagen, enz). Dat lijkt me dan toch weer iets minder een staatsgeheim. :)
Harry

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Harry »

Ik wil eigenlijk vooral graag weten wanneer er nog eens een HLD 62/63-reeks of 55-reeks door Muizen rijdt. zij het nu op L 53 of op L 27-B. Dan kan ik nog eens gaan luisteren zonder dat ik er kilometers ver moet voor gaan stappen of treinen. Zoals ik al schreef: Ik ben blind en het is mij puur om de nostalgie van die machines te doen. Het was toch al minstens een jaar of 10 geleden dat ik er nog eens eentje gehoord had en omdat ik er meer wilde over weten, heb ik me op dit forum geabonneerd.
Aangezien je die reeksen locomotieven niet meer in het reguliere reizigersverkeer aantreft en je ze dus niet kan opzoeken via de NMBS-dienstregeling en vooral omdat de eerste meneer die reageerde klaarblijkelijk pperfect wist van waar naar waar die trein zou rijden en zelfs wist dat ie gepland was met een loc 55, vroeg ik me af of je dat ergens kon opzoeken, Meer niet.
Groetjes, Harry
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door dekooiker »

Zulke ritten gebeuren naargelang de noodzaak.
Toevallig reed er dus eentje naar Muizen.
De rest van de geplande ritten waren niet meer in het Mechelse.

Die meneer heeft eerst moeten snollen in de gegevens van de voorbije dagen, dan de treinnummer gevonden en op die manier kon hij aan de planning.
Theoretisch kan hij die dingen allemaal opzoeken maar daar het niet om zijn eigenlijke werk gaat zal de werkgever niet erg gelukkig zijn moest het eigenlijke werk eronder lijden. :wink:
De trein.
Alleen voor durvers.
Harry

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Harry »

Dankuwel, "meneer"! :-)

Samengevat: Ik heb een chanske gehad en als ik er nog eens eentje bij mij in de buurt wil horen, zal het ook "een chanske" moeten zijn... Of valt er online toch 1 en ander te raadplegen over ritten van INfrabel/Tuckrail-treinen?
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door TommyG »

Dag dorpsgenoot! Vanwaar precies in Muizen ben je?
Ik heb heel mijn leven op 50 meter van het station gewoond, vijf jaar geleden ben ik dan verhuisd, maar slechts een paar straten verder :-)
Harry

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Harry »

Tomy, ik woon op de N 26 en neem bijna iedere dag de trein op L 26 van Muizen naar Meiser en kom dus vaak in het station. gr, H
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door TommyG »

Harry,

zou het dan kunnen dat jij een blindegeleidehond hebt die Kazan noemt?

Groeten,

Tommy
Harry

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Harry »

TommyG schreef:Harry,

zou het dan kunnen dat jij een blindegeleidehond hebt die Kazan noemt?

Groeten,

Tommy
Ja hoor. "It is I"! en ik kom heel regelmatig op Muizen dorp. Ik ben geen echte trein fanaat, maar zo'n oude diesel locs spreken bij mij wel echt tot de verbeelding. Ik ben opgegroied in Tielt langs lijn 73 die tot 1996 of zo nog bediend werd door locs 62-63 en ik vond hun geluid toen al erg tot de verbeelding spreken. Nu, 20 jaar later is dat er niet minder op geworden natuurlijk.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door TommyG »

Harry schreef:
TommyG schreef:Harry,

zou het dan kunnen dat jij een blindegeleidehond hebt die Kazan noemt?

Groeten,

Tommy
Ja hoor. "It is I"! en ik kom heel regelmatig op Muizen dorp. Ik ben geen echte trein fanaat, maar zo'n oude diesel locs spreken bij mij wel echt tot de verbeelding. Ik ben opgegroied in Tielt langs lijn 73 die tot 1996 of zo nog bediend werd door locs 62-63 en ik vond hun geluid toen al erg tot de verbeelding spreken. Nu, 20 jaar later is dat er niet minder op geworden natuurlijk.
Cool! Ik heb vroeger een paar keer op de bus gezeten naast U en Kazan, wat een brave en lieve hond!
In het station van Muizen heb ik je echter nog niet gezien, ik neem daar ook wel elke dag de trein maar blijkbaar op een ander uur...
Harry

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door Harry »

Ha, wat is de wereld klein. Ik kom daar normaalgezien iedere dag om iets voor 7 's ochtends om de trein te nemen van 07:03 richting bxl-Luxemburg en iedere avond wederom rond 17:00 omdat ik dan aankom om 16:58 met de l-trein naar Mechelen. Allez, dat zal nog zo zijn tot aan de nieuwe dienstregeling en daarna wordt het via Mechelen...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: HLD 6296 te Muizen op do 17/09/15

Bericht door dekooiker »

Om de 62-63-reeks te horen heb je in Lier, uiteindelijk niet zo ver van Mechelen en Muizen, behoorlijk wat kansen.
Regelmatig, en dat is meermaals per week, vertrekken daar locs van dat type, of komen ze toe.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie