Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
HLD 6219
Re: HLD 6219
Ter info: dit is niet de originele schildering maar de schildering 1970.Davy schreef: ↑25 okt 2017, 01:00 Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
De redenen dat ze vorig jaar of 2 jaar geleden in deze schildering herschilderd werd, is omdat ze nog niet naar Salzinnes gestuurd is geweest voor groot onderhoud. Tweede reden is dat ze herschilderd is door mensen van Merelbeke die de loc in deze kleurstelling wilden houden.
Zij zal wel kortelings uit dienst gaan omdat ze binnenkort aan een grote revisie toe komt en die zal niet meer uitgevoerd worden en de loc zal naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden.
- tiretrainz
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
- Locatie: Kortrijk
Re: HLD 6219
Ik meende dat ze nooit, naast de originele kleur, een andere kleur gekregen heeft.Bibke schreef: ↑25 okt 2017, 11:35Ter info: dit is niet de originele schildering maar de schildering 1970.Davy schreef: ↑25 okt 2017, 01:00 Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
De redenen dat ze vorig jaar of 2 jaar geleden in deze schildering herschilderd werd, is omdat ze nog niet naar Salzinnes gestuurd is geweest voor groot onderhoud. Tweede reden is dat ze herschilderd is door mensen van Merelbeke die de loc in deze kleurstelling wilden houden.
Zij zal wel kortelings uit dienst gaan omdat ze binnenkort aan een grote revisie toe komt en die zal niet meer uitgevoerd worden en de loc zal naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden.
Re: HLD 6219
Inderdaadtiretrainz schreef: ↑04 nov 2017, 19:00Ik meende dat ze nooit, naast de originele kleur, een andere kleur gekregen heeft.Bibke schreef: ↑25 okt 2017, 11:35Ter info: dit is niet de originele schildering maar de schildering 1970.Davy schreef: ↑25 okt 2017, 01:00 Vorige week zag ik in Brugge de 6219 actief als werktrein. Bijzonder vond ik de nieuw uitziende beschildering in de oorspronkelijke groengele kleurstelling, wat je naar mijn weten niet ziet (ofwel zijn ze nog in groengeel doch in vrij slechte toestand ofwel hebben ze de blauwe Infrabel-livrei). Nog iets opmerkelijk vind ik het NMBS-logo dat nog aanwezig is.
Waarom is dit zo gedaan?
De redenen dat ze vorig jaar of 2 jaar geleden in deze schildering herschilderd werd, is omdat ze nog niet naar Salzinnes gestuurd is geweest voor groot onderhoud. Tweede reden is dat ze herschilderd is door mensen van Merelbeke die de loc in deze kleurstelling wilden houden.
Zij zal wel kortelings uit dienst gaan omdat ze binnenkort aan een grote revisie toe komt en die zal niet meer uitgevoerd worden en de loc zal naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden.
Re: HLD 6219
... medio 2018 werd de 6219 te FKR van zijn goed bogies gelicht en werden er einde levens onder geplaatst...waarmee eigenlijk zijn lot bezegeld werd. Deze beslissing werd genomen door Infrabel omdat hij niet in het 'moderniseringsprogramma' zat vanwege onder andere de nog originele bekabeling. Voor zover ik weet heeft ze op het net nog dienst gedaan tot eind november 2018. Volgens de laatste berichten 'zou' ze eventueel kunnen verkocht worden, maar er deden ook geruchten de ronde dat ze als plucloc zou gebruikt worden, omdat er op een zeer moeilijk bereikbare plaats een significant luchtverlies zou zijn...
Kennis dient om te delen, niet om stof te verzamelen
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: HLD 6219
Zou een mooie museumloc kunnen zijn... Maar de nmbs kennende zullen ze liever eens met de sjalamoo liggen zwaaien...
**********************************************************************************************************