Pagina 2 van 3

Geplaatst: 04 nov 2007, 20:08
door Dietrich
Ik heb nochtans verschillende boeken gezien in het museum, onder andere een kanjer van 75 EUR van de NMBS.

Geplaatst: 04 nov 2007, 20:25
door pirre
Dietrich schreef:1501 was maar in belabberde toestand vergeleken met de andere locs...
Ik vond de 1501 er eigenlijk zeer goed uitzien in vergelijking met de 1601, die zag er pas echt vuil uit... Volgens mij is die dit jaar nog niet gewassen geweest..

Geplaatst: 04 nov 2007, 20:29
door pirre
pirre schreef:
Dietrich schreef:1501 was maar in belabberde toestand vergeleken met de andere locs...
Ik vond de 1501 er eigenlijk zeer goed uitzien in vergelijking met de 1601, die zag er pas echt vuil uit... Volgens mij is die dit jaar nog niet gewassen geweest..
Zie foto, je ziet zeer goed waar hij even gewassen is voor de sticker van magelan op te kleven.... Erg voor zo'n mooi machien..

Gr,
Pirr-e

Geplaatst: 04 nov 2007, 20:48
door Dietrich
Zucht, bedoelde inderdaad 1601. Moet eens leren van eerst op "Voorbeeld" te klikken. :oops:

Geplaatst: 04 nov 2007, 21:46
door FlyingDutchman
Wat betekend die sticker eigenlijk? Ik zie ze wel meer, maar wat houdt die oranje sticker nu in?

Geplaatst: 04 nov 2007, 21:47
door Dietrich
Dat die loc een x aantal nieuwe eindseinen (lantaarnen) van type Magelan gekregen heeft.

Geplaatst: 04 nov 2007, 22:11
door Joris
Hallo,
Ivm de 1501: op deze loc zijn de inoxen cijfers verdwenen, maar dat is al lang. Vroeger stond de nummer er in het zwart nop geschilderd, nu in het grijs.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 05 nov 2007, 23:27
door Bordensteker
Dietrich schreef:Ik heb nochtans verschillende boeken gezien in het museum, onder andere een kanjer van 75 EUR van de NMBS.
Klopt: in twee vitrines links en rechts van de in- en uitgang, bij de balie.

Geplaatst: 06 nov 2007, 00:06
door Steven
Joris schreef:Hallo,
Ivm de 1501: op deze loc zijn de inoxen cijfers verdwenen, maar dat is al lang. Vroeger stond de nummer er in het zwart nop geschilderd, nu in het grijs.
Groeten,
Joris De Mol
dit is maar langs 1 kant, de andere kant heeft hij zijn originele nr nog.

Geplaatst: 07 nov 2007, 00:19
door etoile du nord
Zondagnamiddag de TEE expo bezocht , enkele foto's genomen ( ! analoog, zijn in ontwikkeling) en uitgebreid het Spoorwegmuseum bezocht ; de TEE tentoonstelling was nogal summier ( enkele minder bekende affiches waren erbij ) ,maar audiovisueel toch beperkt ( wel een oude video ) Ook de maquettes waren wat teleurstellend , en hele reeksen foto's en andere memorabilia ( tickets , bestek , brochures ,boeken , uurregelingen )ontbraken ....jammer
Ook geen enkel spoor van buitenlands TEE materiaal dat de Benelux aandeed ( NS , SBB , DB,SNCF )
Halverwege de jaren 1960 was Brussel nochtans een echte draaischijf van het TEE verkeer : toen reeds fotografeerde ik ( meestal in Brussel Zuid) enkele keer de meeste TEE stellen ( ik zal m'n dia-archieven es moeten uitkuisen en enkele digitaliseren ) :idea:
Groot was m'n verrassing toen 's avonds (na 18 u) de 201 'Expo-ster' zich voor de TEE loks en wagons plaatste op spoor 1 voor een rit naar Schaarbeek schijnt het ... ik zag ze niet vertrekken, ik moest m'n trein halen ... :?

Geplaatst: 09 nov 2007, 03:23
door etoile du nord
hierbij enkele fotootjes , wel analoog genomen (200 ASA) , sorry voor de kwaliteit

Geplaatst: 09 nov 2007, 03:27
door Steven
we spreken van type 18 ipv 180 hoor en nog juister is het woordje reeks 18

Geplaatst: 09 nov 2007, 03:29
door Bartjedj
Knap.
[Muggenzift]15 en 16 was geen dubbeltractie. DT is als 2 locomotieven samen tractie geven. Dit was gewoon koppelen als voertuigen[/muggenzift] :wink:

BDJ

Geplaatst: 09 nov 2007, 03:36
door etoile du nord
Steven schreef:we spreken van type 18 ipv 180 hoor en nog juister is het woordje reeks 18
Juist , maar dit zijn de oudere typeringen (jaar ?) , en dan had je ook type 150 en 160
En daarom staat 'type 180' tussen ' '

Geplaatst: 09 nov 2007, 03:41
door Bartjedj
Dit gaat over motorstellen. Type XXX gaat over motorstellen, type XXX over STOOM en DIESELlocomotieven (later hernummerd naar reeks XX, zo werd type 204 reeks 54). HLE is steeds reeks XX geweest.

BDJ