De 15+TEE is spijtig genoeg wel historieJonathan schreef:Waren? Zijn, ja. Ze rijden nog altijd en ik denk niet dat deze topic thuishoort bij Historisch materieel want DE HLE 15 EN DE HLE 16 RIJDEN NOG ALTIJD ROND. En maar een geluk. Hopelijk moeten we nog lang wachten voordat ze moeten bij Historisch materieel moeten staanMGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren...
De 15 met TEE treinen
Ze zouden beiden nog 2008 (15 is zeker nog 1 jaar) halen zeggen verschillende tb's me die ermee rijden, in tw fsd ook. Overtlaatst in Gouvy zei de tb van de 15 dat hij meestal meer problemen heeft met de CFL3000 dan met de 15.Jonathan schreef:Waren? Zijn, ja. Ze rijden nog altijd en ik denk niet dat deze topic thuishoort bij Historisch materieel want DE HLE 15 EN DE HLE 16 RIJDEN NOG ALTIJD ROND. En maar een geluk. Hopelijk moeten we nog lang wachten voordat ze moeten bij Historisch materieel moeten staanMGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren...
Oud materieel met karakter, hé. Dat gaat niet kapot. Toch goed dat ze nog 2008 zullen halen. Ze zullen wel nog langer meegaan, ik zie niet in waarvoor men ze zou dumpen.Greg schreef:Ze zouden beiden nog 2008 (15 is zeker nog 1 jaar) halen zeggen verschillende tb's me die ermee rijden, in tw fsd ook. Overtlaatst in Gouvy zei de tb van de 15 dat hij meestal meer problemen heeft met de CFL3000 dan met de 15.Jonathan schreef:Waren? Zijn, ja. Ze rijden nog altijd en ik denk niet dat deze topic thuishoort bij Historisch materieel want DE HLE 15 EN DE HLE 16 RIJDEN NOG ALTIJD ROND. En maar een geluk. Hopelijk moeten we nog lang wachten voordat ze moeten bij Historisch materieel moeten staanMGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren...
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Zo lang er geen vervolg is op T13 (T14 ?) denk ik niet dat ze zich zullen haasten om HLE 16 en 15 buiten dienst te stellen..e49memling schreef:Ze krijgen ook weinig te doen, T13 kunnen ze veel nuttiger gebruikenShrek schreef:zo een kleine reeks die eigelijk makkelijk door 13-nen te vervangen zijn...Jonathan schreef: Ze zullen wel nog langer meegaan, ik zie niet in waarvoor men ze zou dumpen.
ik geef ze niet lang meer
Als bestuurder merk je soms hoe weinig materieel er op overschot is..
vb bij defect aan HLE13 op verbinding Antwerpen-Oostende
Die traktieverdelers hebben het soms nie simpel..
Ook niet vergeten dat eenmaal de HLE 16 buiten dienst gaat , TW FSD volk zal moeten laten gaan..
[/url]
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Wablieft? van waar haal je die informatie? Het waren de meest storingsgevoelige locomotieven die er rond reden.MGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren wel allesbehalve storingsgevoelig denk ik.
Vertrekuur kende je, maar aankomstuur...
Het is nu wel best mogelijk, doordat ze nu enkel in België met relatief lichte treinen rijden, ze wat minder problemen geven, maar in hun Glorie(?)tijd was het huilen met de pet op.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Het is echt niet mijn bedoeling de locomotieven volledig af te breken waarvan jullie zo gek zijn.MGRoverdriver schreef:De enige problemen die ik ken zijn de 15 tussen Brussel en Parijs als er teveel van gevraagd werd. De 16 was in zijn tijd stukken beter dan de E410 (184) hoor
En uiteindelijk, ik heb er jaren mee gereden... en ondanks veel Miserie; Ik heb er heel graag mee gereden.
Als je de gevoeligheden van die locs kende en ze respecteerde kon je veel problemen vermijden. Je leerde de loc aan te voelen.
En dan gaf het zeker voldoening om met een, weer te zware trein 13-14-15 HV TEE, ondanks de regen of de warmte of de vele werken op de lijn, die toch mooi, ongeveer op tijd in Brussel of Parijs af te leveren.