De 15 met TEE treinen

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Jonathan schreef:
MGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren...
Waren? Zijn, ja. Ze rijden nog altijd en ik denk niet dat deze topic thuishoort bij Historisch materieel want DE HLE 15 EN DE HLE 16 RIJDEN NOG ALTIJD ROND. En maar een geluk. Hopelijk moeten we nog lang wachten voordat ze moeten bij Historisch materieel moeten staan :!: :twisted:
De 15+TEE is spijtig genoeg wel historie
Greg

Bericht door Greg »

Jonathan schreef:
MGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren...
Waren? Zijn, ja. Ze rijden nog altijd en ik denk niet dat deze topic thuishoort bij Historisch materieel want DE HLE 15 EN DE HLE 16 RIJDEN NOG ALTIJD ROND. En maar een geluk. Hopelijk moeten we nog lang wachten voordat ze moeten bij Historisch materieel moeten staan :!: :twisted:
Ze zouden beiden nog 2008 (15 is zeker nog 1 jaar) halen zeggen verschillende tb's me die ermee rijden, in tw fsd ook. Overtlaatst in Gouvy zei de tb van de 15 dat hij meestal meer problemen heeft met de CFL3000 dan met de 15. :lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Greg schreef:
Jonathan schreef:
MGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren...
Waren? Zijn, ja. Ze rijden nog altijd en ik denk niet dat deze topic thuishoort bij Historisch materieel want DE HLE 15 EN DE HLE 16 RIJDEN NOG ALTIJD ROND. En maar een geluk. Hopelijk moeten we nog lang wachten voordat ze moeten bij Historisch materieel moeten staan :!: :twisted:
Ze zouden beiden nog 2008 (15 is zeker nog 1 jaar) halen zeggen verschillende tb's me die ermee rijden, in tw fsd ook. Overtlaatst in Gouvy zei de tb van de 15 dat hij meestal meer problemen heeft met de CFL3000 dan met de 15. :lol:
Oud materieel met karakter, hé. Dat gaat niet kapot. Toch goed dat ze nog 2008 zullen halen. Ze zullen wel nog langer meegaan, ik zie niet in waarvoor men ze zou dumpen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Jonathan schreef:Ze zullen wel nog langer meegaan, ik zie niet in waarvoor men ze zou dumpen.
Pannes, hoge onderhoudskosten...

Als een van die locs een ongeval heeft of een ernstig defect zal men niet snel overwegen die terug te herstellen...
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Zijn er geen links naar de foto's van Max Delie?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef: Ze zullen wel nog langer meegaan, ik zie niet in waarvoor men ze zou dumpen.
zo een kleine reeks die eigelijk makkelijk door 13-nen te vervangen zijn...
ik geef ze niet lang meer :wink:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Shrek schreef:
Jonathan schreef: Ze zullen wel nog langer meegaan, ik zie niet in waarvoor men ze zou dumpen.
zo een kleine reeks die eigelijk makkelijk door 13-nen te vervangen zijn...
ik geef ze niet lang meer :wink:
Ze krijgen ook weinig te doen, T13 kunnen ze veel nuttiger gebruiken
Bert

Bericht door Bert »

MGRoverdriver schreef:Zijn er geen links naar de foto's van Max Delie?
Daarvoor zul je z'n boeken moeten kopen denk ik.
Persoonlijk heb ik nog geen enkele foto van Max Delie op het internet gezien. :?
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

e49memling schreef:
Shrek schreef:
Jonathan schreef: Ze zullen wel nog langer meegaan, ik zie niet in waarvoor men ze zou dumpen.
zo een kleine reeks die eigelijk makkelijk door 13-nen te vervangen zijn...
ik geef ze niet lang meer :wink:
Ze krijgen ook weinig te doen, T13 kunnen ze veel nuttiger gebruiken
Zo lang er geen vervolg is op T13 (T14 ?) denk ik niet dat ze zich zullen haasten om HLE 16 en 15 buiten dienst te stellen..
Als bestuurder merk je soms hoe weinig materieel er op overschot is..
vb bij defect aan HLE13 op verbinding Antwerpen-Oostende
Die traktieverdelers hebben het soms nie simpel..
Ook niet vergeten dat eenmaal de HLE 16 buiten dienst gaat , TW FSD volk zal moeten laten gaan..
[/url]
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

MGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren wel allesbehalve storingsgevoelig denk ik.
Wablieft? van waar haal je die informatie? Het waren de meest storingsgevoelige locomotieven die er rond reden.

Vertrekuur kende je, maar aankomstuur...

Het is nu wel best mogelijk, doordat ze nu enkel in België met relatief lichte treinen rijden, ze wat minder problemen geven, maar in hun Glorie(?)tijd was het huilen met de pet op.
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

De enige problemen die ik ken zijn de 15 tussen Brussel en Parijs als er teveel van gevraagd werd. De 16 was in zijn tijd stukken beter dan de E410 (184) hoor
Jonathan

Bericht door Jonathan »

De HLE 16 had soms wat problemen als hij uit Köln kwam. Maar dat kwam niet alleen door hem. Nu pak ik veelal P 7009 en hij mij nog nooit last bezorgt. Alleen werd de 1608 ooit één keer bekogelt, maar hij kon nog verder rijden.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Vandaag bolde de 1608 vanachter aan de P8003 naar Oostende.
Heb hem in Brussel-Zuid willen trekken, maar was te vroeg, hij staat er maar gedeeltelijk op. :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik heb hem ook in Oostende gezien. Daar lag hij voorop aan dezelfde P-trein. Hoe ze hem daar gekregen hebben weet ik niet. Ik geloof dat ze er samen met de M4 naar de carwash mee gingen.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

MGRoverdriver schreef:De enige problemen die ik ken zijn de 15 tussen Brussel en Parijs als er teveel van gevraagd werd. De 16 was in zijn tijd stukken beter dan de E410 (184) hoor
Het is echt niet mijn bedoeling de locomotieven volledig af te breken waarvan jullie zo gek zijn.
En uiteindelijk, ik heb er jaren mee gereden... en ondanks veel Miserie; Ik heb er heel graag mee gereden.
Als je de gevoeligheden van die locs kende en ze respecteerde kon je veel problemen vermijden. Je leerde de loc aan te voelen.
En dan gaf het zeker voldoening om met een, weer te zware trein 13-14-15 HV TEE, ondanks de regen of de warmte of de vele werken op de lijn, die toch mooi, ongeveer op tijd in Brussel of Parijs af te leveren.
Plaats reactie