Salzinnes raakt leeg..

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Trainspotterke

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door Trainspotterke »

Gerard schreef:Oke bedankt ;),,
Is er een mogelijkheid enkele foto's te Salzinnes te maken van de locs die daar buiten staan? Of is het een onbereikbaar terrein?
Vanop de openbare weg heb je een schitterend zicht op de terreinen van Salzinnes! :wink:
The_gold

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door The_gold »

Staan de 1802 & 04 nog in Kinkempois?
Ze mochten toch eentje bewaard hebben vind ik.. En dan heb ik het wel over B - holding.
Trainspotterke

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door Trainspotterke »

Ik vind niet dat B-Holding alle materieeltypes moet behouden. Zolang er van iedere reeks minstens één voertuig bewaard blijft, is dat voldoende. Het maakt niet uit of dat dan door de B-Holding gebeurt of door de verenigingen (TSP, SCM, SDP, ...). Aangezien TSP al de 1805 in bezit heeft, vind ik het niet nodig dat de B-Holding er nog één zou moeten bewaren.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door Shrek »

reeks 18 zijn dan wel prachtige locs, het zou vreemd zijn om pakweg 25% van de reeks bij te houden terwijl er van bijvoorbeeld de oudste stelletjes nog niet 2% wordt bewaard :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door Accelerat »

Ja zeg, als we in procenten gaan rekenen, er waren maar 6 HLE18en hè! :P
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door Joris »

Hallo,
Het zijn natuurlijk wel schitterende locs, die zeer zeker niet zouden misstaan als eye cacher in het toekomstige spoorwegmuseum...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
The_gold

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door The_gold »

Joris schreef:Hallo,
Het zijn natuurlijk wel schitterende locs, die zeer zeker niet zouden misstaan als eye cacher in het toekomstige spoorwegmuseum...
Groeten,
Joris De Mol
Voila, Zo denk ik er ook over.
Al vraag ik me af of ze van een schrootklare loc weer een nieuwe kunnen maken, Denk dat het niet zoveel zou inhouden. Nieuw lakje verf, Pantografen er weer op en de benummering.
Een slimmer idee zou zijn om terug de 1806 van in Raeren over te kopen, Die staat daar toch maar zijn lot af te wachten in weer en wind, en ziet er ondanks alles nog de beste van allemaal uit. ( buiten de 05 dan )
Bartjedj

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door Bartjedj »

De 05 is anders ook geen toonbeeld meer, hoor. TSP beseft dat ze er niet onmiddellijk mee op het net zullen mogen, dus laten ze hem links liggen.
Jammer...

BDJ
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Salzinnes raakt leeg..

Bericht door Joris »

Hallo,
The_gold schreef:
Joris schreef:Hallo,
Het zijn natuurlijk wel schitterende locs, die zeer zeker niet zouden misstaan als eye cacher in het toekomstige spoorwegmuseum...
Groeten,
Joris De Mol
Voila, Zo denk ik er ook over.
Al vraag ik me af of ze van een schrootklare loc weer een nieuwe kunnen maken, Denk dat het niet zoveel zou inhouden. Nieuw lakje verf, Pantografen er weer op en de benummering.
Een slimmer idee zou zijn om terug de 1806 van in Raeren over te kopen, Die staat daar toch maar zijn lot af te wachten in weer en wind, en ziet er ondanks alles nog de beste van allemaal uit. ( buiten de 05 dan )
Voor een statisch monument in een museum zou dat niet echt nodig zijn dat daar veel interieur in zit... Maak gewoon dat de stuurpost er niet te geplunderd uitziet, als er dan mensen op de loc zouden kruipen...
Bovendien is er een intacte loc bewaard gebleven, en treinschakelingen met 18'ers kunnen zowiso niet, dus nog een 2de exemplaar met inhoud bewaren zou dus niet echt nodig zijn...
We kunnen niet alles oneindig bewaren, klopt, maar ik denk dat zo iets wel zou aanspreken, en als uithangbord zou kunnen dienen. Gewone mensen zien het verschil tussen een 22 en een 23 niet hoor, maar die 18... (Het is toch een van de weinige die m'n ouders herkennen :mrgreen: (die lange loc daar...)).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie