msts.be schreef:
Als de Vennbahn ooit volledig heraangelegd zou worden , dan zouden de meest waarschijnlijke gebruikers (Crossrail, Rurtalbahn/Trainsport) dat mee moeten bekostigen.
Eigenaardig standpunt, ik heb nog nooit geweten dat routiers of transportbedrijven een stukje moesten betalen bij het aanleggen van een weg...
Inderdaad, de prijs van de aanleg wordt betaald met het bedrag van de rijpaden.
Daarom is een studie in verband met de rendabiliteit belangrijk.
Hallo,
Nochtans, zo veel jaar terug, toen de Vennbahn defintief dicht ging was dat oa. omdat de lijn vernieuwd moest worden, en B-Cargo haar klanten voor de keuze zette: de lijn mee financieren, of een andere vervoerswijze zoeken...
Over klantvriendelijkheid gesproken...
Groeten,
Joris De Mol
Voor sommige zaken is de splitsing van de NMBS in 2005 inderdaad te laat gekomen!
In Nederland moest Prorail de lijn Weert - Hamont terug in staat stellen op vraag van DLC. Die uiteraard niet de lijn zelf heeft moeten financieren.
Maar inderdaad, de Vennbahn lag er nog na de splitsing van 2005! Maar misschien heeft het houtbedrijf in Büllingen noch de groeve in Malmédy nog de zin gehad om het te proberen bij een andere operator.
tt44ta46 schreef:
Maar inderdaad, de Vennbahn lag er nog na de splitsing van 2005! Maar misschien heeft het houtbedrijf in Büllingen noch de groeve in Malmédy nog de zin gehad om het te proberen bij een andere operator....
en eigenlijk ontdekt dat voor die paar keren per jaar het goedkoper was met de vrachtwagen...