Re: T.E.E. NIEUWSBRIEF uit Europa
Geplaatst: 07 apr 2009, 21:57
Sorry voor de lapsus , is hierbij verbeterd
Wat is uw bron?etoile du nord schreef:GEEN EERVOL AFSCHEID VAN DE EERSTE BELGISCHE VIERSTROOMLOK : afgevoerd met stille trom !
Zoals eerder gemeld , is het onvermijdelijke gebeurd : HLE 16 is uit dienst !
Zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=5843&start=30
Echt jammer , deze prachtige lok verdiende een waardiger afscheid : na al die jaren dienst , en een zuiver produkt van de Belgische industrie uit de ' Golden Sixties' , één van de eerste ' Europaloks' samen met de Duitse en Franse !!
Een kleine ceremonie , samen met de (ex-)bestuurders ( al dan niet uit hun stoel 'gewisseld' ) zou misschien toch ook de media halen (!!?)
"DE Bron" is niet officieel , nee , maar ik denk dat men er reeds lang mee bezig is op enkele topics van dit en andere forums .nahoj schreef:Wat is uw bron?etoile du nord schreef:GEEN EERVOL AFSCHEID VAN DE EERSTE BELGISCHE VIERSTROOMLOK : afgevoerd met stille trom !
Zoals eerder gemeld , is het onvermijdelijke gebeurd : HLE 16 is uit dienst !
Zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=5843&start=30
Echt jammer , deze prachtige lok verdiende een waardiger afscheid : na al die jaren dienst , en een zuiver produkt van de Belgische industrie uit de ' Golden Sixties' , één van de eerste ' Europaloks' samen met de Duitse en Franse !!
Een kleine ceremonie , samen met de (ex-)bestuurders ( al dan niet uit hun stoel 'gewisseld' ) zou misschien toch ook de media halen (!!?)
Dit is alvast niet officieel, bij mijn weten. Meer nog: HLE1606 is pas sinds einde juni officieel buiten dienst gegaan. 1601, 1602, 1604, 1605, 1608 staan nog steeds in de boeken. Of ze veel zullen rijden, en de locs die wachten op onderhoud/wisselstukken ze nog zullen krijgen, is een andere zaak...
Hoedanook, er zou zeker één bewaard moeten worden. Het was ook de eerste locomotief die een beetje een design-uiterlijk kreeg.