Pagina 1 van 2

204.004 in TW Antwerpen

Geplaatst: 03 feb 2006, 21:44
door Bert
De 204.004 wordt dezer dagen in TW-Antwerpen herschilderd.

Geplaatst: 04 feb 2006, 01:25
door Steven
zelfde livrei of een andere?

Geplaatst: 04 feb 2006, 10:42
door Bert
Zelfde, de vorige was van een slechte kwaliteit zeiden ze me. :wink:

Geplaatst: 04 feb 2006, 11:10
door tt44ta46
Zoals reeds gepost bij topic 'M2', het is meer dan een herschildering! Na de 201.010 en 5166 heeft het historisch patrimonium van de NMBS-Holding na veel 'zagen' weer een budgetteke vrijgekregen voor een complete kastrevisie, want die was er slecht aan toe.

Dan eventjes een kleine opmerking: in 1971 werd het vier-cijferige nummer toegepast, pas vanaf 1972 kreeg de eerste AFB dubbele koplampen! M.a.w., de livrei tot nu toe was een historisch foutje!!! Dubbele koplampen en gele banden met het nummer 204.004 is niet origineel! En 'men' is nu serieus aan 't bekijken hoe dat op te lossen. De verschillend historisch verantwoorde pistes zijn wel gekend, maar men twijfelt welke kiezen...

Geplaatst: 04 feb 2006, 11:21
door Steven
Bert schreef:Zelfde, de vorige was van een slechte kwaliteit zeiden ze me. :wink:
livrei = kleuren op de kast, die locs hebben in hun leven verschillende livreiën gehad met vliegend wiel op de neus was hun eerste zover ik nog weet, met enkele snor en dubbele snor was ook effe een verschil en zo meer de laatste is die die we terug vinden op de versie met de vlottende cabine

Geplaatst: 04 feb 2006, 12:15
door janjozef
voor mij mogen ze de allereerste terug zetten zoals ze in half de jaren 50 in dienst kwamen

Jan

Geplaatst: 04 feb 2006, 12:40
door tt44ta46
"voor mij mogen ze de allereerste terug zetten zoals ze in half de jaren 50 in dienst kwamen"

-> met enkele koplichten dus, maar heeft TSP d' er al eentje van!

Weet trouwens iemand het verschil tussen de oorsprongslivrei van de 52/53 & 54?

Geplaatst: 04 feb 2006, 20:46
door Tim
tt44ta46 schreef:"voor mij mogen ze de allereerste terug zetten zoals ze in half de jaren 50 in dienst kwamen"

-> met enkele koplichten dus, maar heeft TSP d' er al eentje van!

Weet trouwens iemand het verschil tussen de oorsprongslivrei van de 52/53 & 54?
Even een gokje wagen, reeks 52 & 53 hadden dubbele gele banden waarvan de bovenste band veel breder was dan de onderste. Reeks 54 had ook dubbele banden, maar de bovenste was minder breed dan bij de andere reeksen. Ook hadden ze een vleugel of vliegend wiel of wat het ook mag voorstellen.
Ik zie het liefst de livrei met dubbele banden en dubbele koplampen of de laatste met dikke band zoals ze nu ook nog steeds rondrijden. Maar die laatste is wellicht niet historisch genoeg.

Geplaatst: 04 feb 2006, 21:41
door Mechanik
de 54 had die bijkomende beschilderingen dankzij hun diensten op Parijs die zij verzekerden aan 140 km/u.

Geplaatst: 05 feb 2006, 10:03
door tt44ta46
Inderdaad, de bovenste gele band is dikker bij de 202/203! D' er wordthier toch op alles gelet :)

Geplaatst: 05 feb 2006, 18:39
door Bert
Nog eentje

Geplaatst: 07 feb 2006, 22:55
door Joris
Hallo,
een klein vraagje over de 204.004.
Ik heb me ooit laten vertellen dat op het assenstel de nr van de loc staat die het assenstel origineel had.Klopt dat?
Want zoja, de reeks 53, werd die dan als 52 beschouwd?
De reden van deze vraga is dat de 204.004 rust op oa het assenstel van de 202.037.Welke loc zou dit dan geweest zijn? De CFL 1601, de 204.005, of een andere loc?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 07 feb 2006, 23:44
door Steven
de reeks 54 of de 204.xxx zijn origineel 52 of 53 (ik weet ni meer zeker welke het juist zijn van de twee)

Geplaatst: 08 feb 2006, 11:32
door Tim
4 machines (204.001 - 204.004) werden effectief als type 204 bestelt om de internationale diensten te verzekeren en waren uitgerust met een weerstandsrem en geschikt voor 140 km/u.
Er was echter nood aan nog meer locs zodat de 202.015 - 202.018 werden omgebouwd naar 204.005 - 204.008. Deze locs hadden geen weerstandsrem en de tandwielverhouding werd gewijzigd om een hogere snelheid te kunnen halen.

Geplaatst: 14 aug 2006, 18:17
door poyaud
hallo ,

hier een 2tal foto's van de actuele toestand van loc 5404.

groeten Dieter
Afbeelding Afbeelding