Pagina 1 van 4

Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 28 mei 2009, 21:58
door poyaud
Momenteel ondergaat 6202 (Infrabel district NW) een revisie ,
waar vooral de kast wordt aangepakt . Dit in de tractiewerkplaats van Merelbeke.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 29 mei 2009, 08:52
door tt44ta46
Kunnen ze hem niet in een modern grijs jasje stoppen, kwestie van eens iets anders; loooool

Greetz

Sven

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 29 mei 2009, 10:52
door Mark7758
Kunnen ze er niet eentje kado aan jullie doen? Dan mag jij hem schilderen :lol:
Ik wil er ook wel eentje hebben. Maar ik denk dat ik het bij het model moet houden.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 29 mei 2009, 10:59
door 't Seinerke
poyaud schreef: Momenteel ondergaat 6202 (Infrabel district NW) een revisie ,
waar vooral de kast wordt aangepakt . Dit in de tractiewerkplaats van Merelbeke.
Was meer dan dringend nodig. Ze begon er serieus "roestig" uit te zien, vooral aan de neuzen. Den Yzerweg kennende zullen ze alleen de neuzen een leksjeuh verf geven zekers... :roll:

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 29 mei 2009, 11:43
door Gerard
Dit is mooi,

Laat ze maar mooi groen en geel blijven :mrgreen:

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 29 mei 2009, 15:29
door poyaud
@ t'seinerke ,

Heb vandaag de machine gezien , en staat volledig in de grondverf.
Wielstellen en onderkant staan opnieuw in het zwart.
De plaatjes waar vroeger de ruitenwissers zaten zijn vervangen door vlakke platen, en weggewerkt in de kast. (zie 6304)
Het dak is verwijderd en de motor is ingepakt in folie ter bescherming.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 29 mei 2009, 22:22
door 't Seinerke
poyaud schreef: @ t'seinerke ,

Heb vandaag de machine gezien , en staat volledig in de grondverf.
Wielstellen en onderkant staan opnieuw in het zwart.
De plaatjes waar vroeger de ruitenwissers zaten zijn vervangen door vlakke platen, en weggewerkt in de kast. (zie 6304)
Het dak is verwijderd en de motor is ingepakt in folie ter bescherming.
Jawadde-dadde,
alles erop en eraan dus. Zoals het moet dus !

Mag ik u vriendelijk danken voor deze extra info. :)

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 30 mei 2009, 17:59
door poyaud
Zonder dank :wink:

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 31 mei 2009, 20:57
door ems
Gelukkig worden ze nog gereviseerd; Die 6202 ziet er inderdaad niet meer uit dus kan zo'n schildersbeurt goed gebruiken. Zouden er nog meer gereviseerd worden?

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 29 mar 2011, 22:59
door ems
Is de blauwe 6255 inmiddels al op de baan gesignaleerd?; Het zal toch onderhand wel eens tijd worden, zo lang als deze loc al binnen staat.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 30 mar 2011, 18:56
door poyaud
6255 zou op 1 april ( vraag me niet of dit een grap is) een proefrit ondergaan.
De tbl1+ zou momenteel gekeurd worden. De loco zou overgeplaatst worden naar Charleroi om dan dienst te doen bij de WM26. (zal dus in gans Belgie te zien zijn)

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 30 mar 2011, 19:09
door Darko
poyaud schreef:6255 zou op 1 april ( vraag me niet of dit een grap is) een proefrit ondergaan.
De tbl1+ zou momenteel gekeurd worden. De loco zou overgeplaatst worden naar Charleroi om dan dienst te doen bij de WM26. (zal dus in gans Belgie te zien zijn)

Nen foto is te vinden in de recentste Op de baan van tsp ;) alsook een gehele uitleg

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 30 mar 2011, 20:39
door ems
De "Op de Baan" is hier inmiddels ook aangekomen en ik heb 't artikel gelezen. Nog 10-15 jaar moeten ze mee gaan; dan worden het echt oudjes!

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 30 jun 2011, 23:12
door msts.be
Vandaag was 6244 en een andere 62'er (weet de nummer niet meer) nog eens actief voor een Infra-trein. Passeerde rond Mechelen om 14u40, samenstelling waren wagens voor langgelaste rails en een inframachine achteraan.

Re: Infrabel reeks 62/63

Geplaatst: 30 jun 2011, 23:50
door poyaud
msts.be schreef:Vandaag was 6244 en een andere 62'er (weet de nummer niet meer) nog eens actief voor een Infra-trein. Passeerde rond Mechelen om 14u40, samenstelling waren wagens voor langgelaste rails en een inframachine achteraan.
Dit was de 6256 en 6261 komende van Schaarbeek.