Striptekening helpen afwerken

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Bonte

Striptekening helpen afwerken

Bericht door Bonte »

Hallo,

We moeten deze kaft herwerken maar er ontbreekt een heel stuk van de locomotief, we weten dus niet of er bv nog een 3e lamp op de kop staat, een nummer enz. De oorspronkelijke tekenaar Bob Mau heeft waarschijnlijk een modelbouw gebruikt als basis maar dat weten we niet.

Weet iemand het juiste type locomotief of is het een onbestaand model?
Bijlagen
90d1e760-1a05-012b-746a-f7e9326dff5a.jpg
90d1e760-1a05-012b-746a-f7e9326dff5a.jpg (41.56 KiB) 4913 keer bekeken
Bonte

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door Bonte »

Dit is het voorlopig resultaat
Bijlagen
kari lente kaft hersendiktator inkt011.jpg
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door Shrek »

waarheidsgetrouw of niet, het ziet er mooi uit :wink:
Bonte

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door Bonte »

:D

Hier de ingekleurde cover, jammer dat het geen bestaande loco is maar we vinden het inderdaad ook mooi. Er zijn nog zaken die niet kloppen, het verhaal speelt zich af in de jaren '60 dus een stoomlocomotief zag je dan ook niet veel meer en het zijn eerder tramrails. Artistieke vrijheid hé. :)

Bij de nieuwe covers zullen we wel meer moeite doen om het juist te hebben, vind dat wel belangrijk.

grtz
Bijlagen
Kari-DHD-02.jpg
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door HLE 2302 »

prachtig !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers
Berichten: 3524
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door jan_olieslagers »

Mooi werk hoor, en die strip is nog jeugdsentiment!
Neem me ni kwalijk als ik efkes héél kritisch doe:

-) is er helemaal op de voorgrond één rail toegevoegd? Meestal liggen die toch per twee?

-) dat verkeersbord aan de overkant, nuja het is eigenlijk geen bord, is dat geen aanduiding van een ONbewaakte overweg ttz ZONDER slagbomen? Maar ok, toegegeven, het staat er in de oorspronkelijke tekening ook...

-) de afhangende kettingen aan de afsluiting vooraan deden me plots denken aan de rolbarreel die in mjn kinderjaren aan Berchem Sport stond, en waar ik zò gefascineerd van was... maar aan de overkant zien we dat het wel degelijk een slagboom betreft, spijtig!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trammist

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door Trammist »

Ik vind het ook zeer mooi gedaan!
jan_olieslagers schreef: -) de afhangende kettingen aan de afsluiting vooraan deden me plots denken aan de rolbarreel die in mjn kinderjaren aan Berchem Sport stond, en waar ik zò gefascineerd van was... maar aan de overkant zien we dat het wel degelijk een slagboom betreft, spijtig!
Kan iemand mij meer vertellen over die fameuze "rolbareel" ?
Bonte

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door Bonte »

- Die rail ligt achter de slagbomen, we vonden het niet zo mooi om ze ernaast te laten lopen.

- Het verkeersbord hebben we inderdaad overgenomen van de oude tekening maar verder ook niet gecontroleerd, kan dit zo geweest zijn in de jaren '60?

- Die slagbomen zie ik ook het probleem niet, mogen ze niet rond zijn?
Poldevrek

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door Poldevrek »

jan_olieslagers schreef: -) dat verkeersbord aan de overkant, nuja het is eigenlijk geen bord, is dat geen aanduiding van een ONbewaakte overweg ttz ZONDER slagbomen? Maar ok, toegegeven, het staat er in de oorspronkelijke tekening ook...
Dat verkeersbord (A45 - Sint-Andrieskruis) duidt op een overweg voor enkel spoor. Dit bord bevindt zich aan of nabij de overweg, bewaakt of onbewaakt (daarvoor bestaan dan weer andere borden).
Voor dubbel spoor gebruikt men het dubbele Sint-Andrieskruis (A47).
Er zit dus misschien een foutje in dat "enkel" spoor (want er zijn er toch twee, of beter anderhalf :wink: , getekend).
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Striptekening helpen afwerken

Bericht door Hogersluys »

Mooi gedaan! Ik wist niet dat dergelijke covers geheel hertekend moeten worden bij een heruitgave. Je kan in ieder geval de stijl van de oorspronkelijke tekenaar erg goed imiteren!

(Het aantal sporen op de tekening is wél juist: de andere rail bevind zich gewoon achter de slagboom. Behalve het overwegbord kan ik geen onjuistheid bespeuren.)

Ik vind het wel chique dat jullie alles willen doen kloppen.
Plaats reactie