HLD 6019
HLD 6019
Hallo,
Van een vriend/collega kreeg ik enkele foto's doorgemaild van dieselloc 6019 die zich afgelopen vrijdag (09/04/2010) in Monceau bevond. Op deze loc was eveneens een NMBS-vignet W21 aangebracht met de melding (Schaarbeek - Antwerpen - Monceau - Jeumont SNCF). Eveneens vermeld op dit vignet "ex-NMBS, ex-PFT"...... Volgens de informatie die hij kon inwinnen zou deze loc verkocht zijn in Italië? Kan iemand dit bevestigen? Iemand enig idee waar de loc naartoe zou gaan?
Van een vriend/collega kreeg ik enkele foto's doorgemaild van dieselloc 6019 die zich afgelopen vrijdag (09/04/2010) in Monceau bevond. Op deze loc was eveneens een NMBS-vignet W21 aangebracht met de melding (Schaarbeek - Antwerpen - Monceau - Jeumont SNCF). Eveneens vermeld op dit vignet "ex-NMBS, ex-PFT"...... Volgens de informatie die hij kon inwinnen zou deze loc verkocht zijn in Italië? Kan iemand dit bevestigen? Iemand enig idee waar de loc naartoe zou gaan?
Re: HLD 6019
Hij gaat inderdaad naar Italië maar ik weet niet meer precies naar waar.
In Op De Baan nr 86, pagina 34 t.e.m. 36 staat er een artikel met o.a. foto's van de over de overbrenging van de 6019 en de 6086 over de weg van Momignies en Mariembourg.
Meer info en foto's zullen wel gepubliceerd worden in een volgende Op De Baan.
In Op De Baan nr 86, pagina 34 t.e.m. 36 staat er een artikel met o.a. foto's van de over de overbrenging van de 6019 en de 6086 over de weg van Momignies en Mariembourg.
Meer info en foto's zullen wel gepubliceerd worden in een volgende Op De Baan.
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: HLD 6019
Jammer dat hij verkocht is aan Italië!
Maar het is wel verstaanbaar, TSP heeft immers al de 6077.
Maar het is wel verstaanbaar, TSP heeft immers al de 6077.
Re: HLD 6019
Due to the strike in France since 2 April.Johannes Picht schreef:Was today parked in Somain (F) ...
Johannes.
For that reason the two 51's are still blocked too in France.
Re: HLD 6019
wat is er eigenlijk gebeurt met de 6106? Welke 60's zijn nog in bezit tsp?
Ik dacht dat er ook nog een 60 stond in de andere loods te sint ghislain als plukloc.
Wat is er eveneens met de 6003 proto gebeurt die ook tsp bezit is?
Ik dacht dat er ook nog een 60 stond in de andere loods te sint ghislain als plukloc.
Wat is er eveneens met de 6003 proto gebeurt die ook tsp bezit is?
Re: HLD 6019
De 6106 staat in Schaarbeek. Er is een technisch probleem van elektronische aard, men is aan het uitvlooien hoe het probleem definitief opgelost kan worden.The_gold schreef:wat is er eigenlijk gebeurt met de 6106? Welke 60's zijn nog in bezit tsp?
Ik dacht dat er ook nog een 60 stond in de andere loods te sint ghislain als plukloc.
Wat is er eveneens met de 6003 proto gebeurt die ook tsp bezit is?
Die 60 in de andere loods in St Ghislain staat, is de 6003.
Er werd ooit geopperd om de stuurposten van de 5117 (5001) op deze loc te monteren maar het grote probleem is dat de loc rot is. Men wou deze ook zo construeren dat hij als een soort stuurstandrijtuig aan de andere kant van een trein kon gebruikt worden. Maar ja, door de algemene toestand van de loc is dat waarschijnlijk geen optie.
Re: HLD 6019
bedankt voor de info Bibke!
Ik vroeg me wel af of er geen andere 60 in die loods staat, ik zag een tijdje geleden een foto van die loods waar een groen-gele niet proto 60/61 stond.
Ik vroeg me wel af of er geen andere 60 in die loods staat, ik zag een tijdje geleden een foto van die loods waar een groen-gele niet proto 60/61 stond.
Re: HLD 6019
Inderdaad, toen ik vorig jaar vroeg welke loc daar stond, dacht ik ook het dat een 60-niet-proto betrof maar men verzekerde me dat het de 6003 was.
Re: HLD 6019
Hallo,
De 6010 moet ook nog ergens bij het TSP staan.
Jammer moest men de 6003 toch nog moeten slopen...
Anders kon men nog de motor e.d. van de 6019 in de 6003 stoppen (was dezelfde niet?).
Groeten,
Joris De Mol
De 6010 moet ook nog ergens bij het TSP staan.
Jammer moest men de 6003 toch nog moeten slopen...
Anders kon men nog de motor e.d. van de 6019 in de 6003 stoppen (was dezelfde niet?).
Waar hebben we dat nog gehoord... Ik dacht dat de mannen van Merelbeke daar 20 jaar op hebben zitten zoeken... Dat was de grote zwakte van die locs, die men pas tegen het einde van hun carriere opgelost kreeg... en het was de reden waarom ze vervroegd buiten dienst vlogen.Er is een technisch probleem van elektronische aard, men is aan het uitvlooien hoe het probleem definitief opgelost kan worden.
Groeten,
Joris De Mol
Re: HLD 6019
Vreemd Bibke, Ik heb die foto gezien die daar onlangs gemaakt was en het was geen proto. Het was een Groen gele dus de kans is groot dat het de 6010 was!
Ook treinfreak heeft die foto gezien. Ik geloof natuurlijk best dat het de 6003 kan zijn die er nu staat.
Ook treinfreak heeft die foto gezien. Ik geloof natuurlijk best dat het de 6003 kan zijn die er nu staat.
Re: HLD 6019
Dan zal het wel de 6010 zijn.
Ik dacht ook dat ik een niet-proto type zag (zie mijn eerdere post).
Ik dacht ook dat ik een niet-proto type zag (zie mijn eerdere post).
Re: HLD 6019
Staat de 6003 niet in Ronet. Achteraan op de bundel? (Aspotten open en loc in 200000 diverse kleuren dankzij de verflagen van de plaatselijke jeugd?
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.