Zou het niet zo zijn dat, moest oud materieel moderne veiligheidsuitrusting krijgen, hun toegelaten snelheid op eigen maximum of van de lijn zou liggen ipv 40 of 80km/h?
In Engeland is er in ieder geval zo'n nieuwe stomer
moderne uitrusting oud materieel
Re: moderne uitrusting oud materieel
In duitsland is dit zo, zelfs de oudste stomer die daar rond rijd op het net heeft de modernste veiligheidsuitrusting aan boord.
Re: moderne uitrusting oud materieel
Ik veronderstel dat ook hier de stomers die op het net mogen rijden, en dat zijn er bij mijn weten 2, ook vrij goed beveiligd zijn.
Ik heb een keer de achterkant van de tender van de P8 van het TSP zien openstaan en die zat tjokvol elektronica. Dat zal toch niet alleen voor de bediening van de verlichting geweest zijn denk ik.
Het verhogen van de 80 km/u zou momenteel vrij weinig zin hebben denk ik, vermits theoretisch geen van beide loks harder kunnen dan 100 km/u. Het zou wel interessant worden moest de 1.002 of 12.004 terug rijvaardig gemaakt worden, maar de kans daarop is bijzonder klein.
Ik heb een keer de achterkant van de tender van de P8 van het TSP zien openstaan en die zat tjokvol elektronica. Dat zal toch niet alleen voor de bediening van de verlichting geweest zijn denk ik.
Het verhogen van de 80 km/u zou momenteel vrij weinig zin hebben denk ik, vermits theoretisch geen van beide loks harder kunnen dan 100 km/u. Het zou wel interessant worden moest de 1.002 of 12.004 terug rijvaardig gemaakt worden, maar de kans daarop is bijzonder klein.
Re: moderne uitrusting oud materieel
er is maar één stomer rijvaardig momenteel, de 29013 en die heeft een teloc fluit, das alles, das het systeem van de jaren stillekens nog. En historisch materieel mag zowieso ni sneller als 80 per uur rijden.luigi schreef:Ik veronderstel dat ook hier de stomers die op het net mogen rijden, en dat zijn er bij mijn weten 2, ook vrij goed beveiligd zijn.
Ik heb een keer de achterkant van de tender van de P8 van het TSP zien openstaan en die zat tjokvol elektronica. Dat zal toch niet alleen voor de bediening van de verlichting geweest zijn denk ik.
Het verhogen van de 80 km/u zou momenteel vrij weinig zin hebben denk ik, vermits theoretisch geen van beide loks harder kunnen dan 100 km/u. Het zou wel interessant worden moest de 1.002 of 12.004 terug rijvaardig gemaakt worden, maar de kans daarop is bijzonder klein.
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: moderne uitrusting oud materieel
Je vergeet de P8 van het TSP2012 schreef:er is maar één stomer rijvaardig momenteel, de 29013 en die heeft een teloc fluit, das alles, das het systeem van de jaren stillekens nog. En historisch materieel mag zowieso ni sneller als 80 per uur rijden.luigi schreef:Ik veronderstel dat ook hier de stomers die op het net mogen rijden, en dat zijn er bij mijn weten 2, ook vrij goed beveiligd zijn.
Ik heb een keer de achterkant van de tender van de P8 van het TSP zien openstaan en die zat tjokvol elektronica. Dat zal toch niet alleen voor de bediening van de verlichting geweest zijn denk ik.
Het verhogen van de 80 km/u zou momenteel vrij weinig zin hebben denk ik, vermits theoretisch geen van beide loks harder kunnen dan 100 km/u. Het zou wel interessant worden moest de 1.002 of 12.004 terug rijvaardig gemaakt worden, maar de kans daarop is bijzonder klein.
Maar men wilt zeggen dat het verhogen van de snelheidslimiet een goede zaak zal zijn als er nieuwe veiligheidsuitrustingen komen in het historisch materieel. Er rijden ook nog diesellocs rond die beperkt zijn aan 80 km/h.
Ik zou wel graag eens een 51/59 horen brullen aan 120 km/h
Re: moderne uitrusting oud materieel
dat van die beperkte snelheden heeft meerdere redenen dan enkel de veiligheidsuitrusting hoor. Er zijn ook strengere normen ivm remming sinds enige jaren de enige locs die bijvoorbeeld nog in losse rit 120 km/u mogen rijden zijn de traxx en reeks 13 en in de toekomst reeks 18, al de rest is aan 100 km/u of 80 (zoals de reeks 20 en 26). Daar waar de reeks 51 vroeger los ook nog 120 heeft gereden zou dit heden niet meer mogen.
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: moderne uitrusting oud materieel
Dat verstaan we wel denk ik.Steven schreef:dat van die beperkte snelheden heeft meerdere redenen dan enkel de veiligheidsuitrusting hoor. Er zijn ook strengere normen ivm remming sinds enige jaren de enige locs die bijvoorbeeld nog in losse rit 120 km/u mogen rijden zijn de traxx en reeks 13 en in de toekomst reeks 18, al de rest is aan 100 km/u of 80 (zoals de reeks 20 en 26). Daar waar de reeks 51 vroeger los ook nog 120 heeft gereden zou dit heden niet meer mogen.
Maar 120 km/h met een trein moet toch mogelijk zijn?
Re: moderne uitrusting oud materieel
Dat laten ze beter ook zo, zowel de stoom als diesellocs zijn geen moderne machines meer die reeds een aantal jaren dienst er op hebben, als je die locomotieven nog wat wil zien rijden is het best om de motor/ketel wat te sparen om zodoende extra jaren te kunnen genieten. Als je die nu sporadisch (want zo moet je die ritten noemen) gaat gebruiken aan vol vermogen en volle snelheid dan gaan ze er volgens mij snel tussenuit zijn.
Re: moderne uitrusting oud materieel
Zoals Steven al aanhaalde, zijn er meerdere redenen.
Omdat de normen hoger liggen bij snelheden hogen dan 80 km/h, worden de (3 maandelijkse) controles ook veel duurder.
Nog een reden is dat toeristische/nostalgische reiziger niets heeft aan een snelheid van 120 km/h. Integendeel, zij genieten meer van een rustige rit en dat liefst zo lang mogelijk.
Omdat de normen hoger liggen bij snelheden hogen dan 80 km/h, worden de (3 maandelijkse) controles ook veel duurder.
Nog een reden is dat toeristische/nostalgische reiziger niets heeft aan een snelheid van 120 km/h. Integendeel, zij genieten meer van een rustige rit en dat liefst zo lang mogelijk.