De M4 vóór de modernisering

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1888
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

De M4 vóór de modernisering

Bericht door Dieselfreak » 21 jan 2011, 14:40

Vandaag hebben alle M4'en een modernisering achter de rug. Ik heb die rijtuigen nog in hun rode fase gekend. Op de site van BelRail staan enkele foto's van oude M4'en, maar alleen van de buitenkant. Hoe zagen die er vanbinnen vóór de modernisatie uit? Naar ik me herinner was er niet zoveel verschil met nu, de banken waren bruin en er waren geen spiegels. Heeft iemand nog foto's van het interieur van een rode M4, of zijn er ergens foto's daarvan te vinden?
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)


Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 443
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door Merijn » 22 jan 2011, 12:26

Ik weet het: het is niet veel en qua compositie blinkt deze foto zeker niet uit. Toen ik deze foto nam, was ik een beginnend treinspotter...maar beter dit dan niets denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1888
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door Dieselfreak » 22 jan 2011, 18:42

Kennelijk had de rode M4 bovenliggende bagagerekken in plaats van zijlingse, zoals de huidige. Was dit alleen in tweede klasse zo, of ook in eerste klasse? Waren er in de eerste klasse van de rode M4 belangrijke verschillen met die van de huidige, witte M4?
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)

vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door vasonline » 22 jan 2011, 19:44

Dieselfreak schreef:Kennelijk had de rode M4 bovenliggende bagagerekken in plaats van zijlingse, zoals de huidige. Was dit alleen in tweede klasse zo, of ook in eerste klasse? Waren er in de eerste klasse van de rode M4 belangrijke verschillen met die van de huidige, witte M4?
Ha, ik weet een fototje zijn hier:
Afbeelding Zoals je ziet is het geen cultuurshock met de vernieuwde M4 eerste klasse.
(tekeningetjes, gordijntjes, bagagerkken aan de zijkanten is allemaal van opzet hetzelfde gebleven)

Bron: http://rixke.tassignon.be/spip.php?article58&lang=fr

De bagagerekken lijken in tweede klasse wel 'n beetje op die van een Varkensneus.

mvg
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1888
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: De M4 vóór de modernisering

Bericht door Dieselfreak » 22 jan 2011, 20:34

vasonline schreef:Zoals je ziet is het geen cultuurshock met de vernieuwde M4 eerste klasse.
(tekeningetjes, gordijntjes, bagagerkken aan de zijkanten is allemaal van opzet hetzelfde gebleven)
De zetels waren kennelijk wel bruin, tegenwoordig zijn ze donkerblauw, dus zijn ze vervangen, of alleszinds de bekleding. De gordijnen hadden ook een andere kleur, oranje-achtig, tegenwoordig zijn die rood. En ik zie precies ook geen tapijt, of had het een andere kleur? Verder zie ik een glazen wand, ik neem aan dat die diende om rokers en niet-rokers van elkaar te scheiden?

Momenteel zie de eerste klasse van de M4 er zo uit:
Afbeelding
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)

Plaats reactie