59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Fred Hudson

59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Fred Hudson »

Deze middag rond 12.51 uur reed hier in Ekeren op de lijn 27 een trein voorbij bestaande uit een museumloc van reeks 59, twee A-rijtuigen, een BD-rijtuig en achteraan een museumloc van ik vermoed reeks 60. De trein reed richting Antwerpen-Noord. Is er dit weekeinde een historische rit voorzien van een of andere vereniging :?:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door trainfreak »

Ik heb foto's op Facebook gezien.
Eerst de 201.010 en de 6041, daarna diezelfde locs maar dan met K-rijtuigen.
Het kan zijn dat je ze straks nog eens ziet passeren (om 15u50 in Mechelen)

Meer weet ik er ook niet van...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Robin »

foto's komen er sebiet op ;).
Deze rit was voor een hoge technische chef van cargo in Antwerpen-Noord die met pensioen gaat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Steven »

De rit met onder meer mezelf aan boord was inderdaad als laatste rit van een Tosci (technisch ondersectorchef instructie, kortweg instructeur).
Deze rit was als verrassing voor de persoon in kwestie bedoeld om zijn laatste dag te vieren.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Robin »

Steven schreef:De rit met onder meer mezelf aan boord was inderdaad als laatste rit van een Tosci (technisch ondersectorchef instructie, kortweg instructeur).
Deze rit was als verrassing voor de persoon in kwestie bedoeld om zijn laatste dag te vieren.
had jij die grijze pet op? :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Steven »

Ik was inderdaad de man met het petje, goed gezien Robin.
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door tt44ta46 »

Yo allen,

Om jullie toch een beetje meer duiding te geven. Vorige vrijdag werd na een loopbaan van 1970-2011 (!!!) instructeur Dirk Faes gepensioneerd.

Toen de spoorwegen pre-2005 nog 1 bedrijf waren, was Dirk de man die in 1989 startte met het rijvaardig bewaren van de 5910. Later volgden nog de 5166 en 5404. Dit allemaal via zijn contacten met de werkplaats en collega bestuurders, en door menig vrij moment hieraan te spenderen.

Zonder Dirk had het Historisch Patrimonium op 01/01/2005 enkel een statisch dieselpark overgenomen, en was er geen sprake van de diverse ritten die we heden ten dage inleggen.

Het spreekt voor zich dat we geen afscheid konden nemen van deze echte spoorwegvriend, zonder hieraan de nodige luister te koppelen. Deze 'verrassings'trein was het minste wat ik kon doen. Alleen jammer dat 5166 nog in herschildering staat en 5404 pas op 31/01 weer door Infrabel wordt gekeurd.

Greetz

Sven
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Locomotief 5175 »

5166 in herschildering ? bij de laatste herschildering was de 5166 niet mooi, geen originele lettertype en kleur !
Hopelijk nu 100 % origineel !
Ben benieuwd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Steven »

ik heb hem in avant premiere al gezien en moet zeggen dat de aangebrachte verbeteringen (het geel en het lettertype) verbeterd zijn alsook enkele andere kleine details maar dat laat ik over aan jullie goede ogen om zelf te zoeken.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door trainfreak »

Steven schreef:ik heb hem in avant premiere al gezien en moet zeggen dat de aangebrachte verbeteringen (het geel en het lettertype) verbeterd zijn alsook enkele andere kleine details maar dat laat ik over aan jullie goede ogen om zelf te zoeken.
Echt slechter dan het vorige kan niet he :wink:

Ik weet wel dat de vorige versie maar 'voorlopig' was, om deze tijdig klaar te krijgen voor de railexpo.
Ik ben eens benieuwd eigenlijk!
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door Bibke »

Ook spijtig dat de klinknagels weggeslepen zijn.
Om die netjes te verven, hebben we veel werk gehad op de 5183.
En vorige zaterdag op de 5927 ook nen hoop klinknagels met antiroestverf mogen doen.

BTW: Als iemand mee wilt mee helpen in Schaarbeek aan het TSP materieel en je durft het telefoonnummer uit ODB niet te contacteren, dan mag je mij gerust contacteren.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: 59 en 60 ? met historische trein in Ekeren

Bericht door tt44ta46 »

De 5166 staat inderdaad niet echt in herschildering. We hebben hem van Antwerpen naar Schaarbeek gevoer om dan maar zélf de fouten op te lossen die de NMBS ondanks het leveren van alle plans en kleurcodes toch maakte. Ze zag er inderdaad niet uit :?
Plaats reactie