MUSEUM SCHAARBEEK

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

MUSEUM SCHAARBEEK

Bericht door tt44ta46 »

Er wordt heel veel over gespeculeerd, en diverse problemen zorgen voor vertraging en negatieve berichten, maar de NMBS Holding is hoe dan ook nog steeds bezig met het dossier voor een toekomstig nationaal spoorwegmuseum.

Zo bestaat er al een tijd een museologisch ontwerp, gemaakt door de in verschillende sectoren welbekende striptekenaar François Schuiten, en op punt gesteld door bekwame architecten en scenografische bureau's.

"Mij onbekend!", hoor ik velen zeggen, de ideale moment om de TV op 6 november om 20u45 af te stemmen op http://cultuur.canvas.be/goudvis/avant- ... -schuiten/

De uitzending is niet gericht op het museum zélf, maar geeft een portret van de geestelijke vader en zijn ander werk.

Greetz

Sven

PS: dezelfde avond (zucht) 06/11, is er op RTBF om 20u15 ook een reportage over spoorwegpatrimonium in Wallonië, opnemen en later bekijken dus...
Rétro

Re: MUSEUM SCHAARBEEK

Bericht door Rétro »

Ik vraag me eigenlijk af of Schaarbeek wel zo'n goeie locatie is voor een museum.... Om toeristen te lokken is schaarbeek toch ook een beetje weg van Brussel. Echt veel andere dingen zijn er nu ook niet te bezichtigen in Schaarbeek bij mijn weten. Zoveel toevallige bezoekers zullen er dus wss ook wel niet zijn? Is vb Oostende dan geen betere optie?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: MUSEUM SCHAARBEEK

Bericht door groentje »

Station Schaarbeek zelf is al serieus de moeite, op de terreinen van Schaarbeek-Vorming willen sommigen het nieuwe nationale voetbalstadion bouwen...
Er zullen dus nog wel wat attracties bijkomen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: MUSEUM SCHAARBEEK

Bericht door Joris »

Hallo,
Rétro schreef:Ik vraag me eigenlijk af of Schaarbeek wel zo'n goeie locatie is voor een museum.... Om toeristen te lokken is schaarbeek toch ook een beetje weg van Brussel. Echt veel andere dingen zijn er nu ook niet te bezichtigen in Schaarbeek bij mijn weten. Zoveel toevallige bezoekers zullen er dus wss ook wel niet zijn? Is vb Oostende dan geen betere optie?
Aangezien Oostende een rode burcht is zal Oostende niet vergeten worden :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie