Pagina 2 van 2

Re: 5204

Geplaatst: 19 nov 2011, 17:00
door 40.005
Paul schreef:
Paul schreef:Inderdaad. Alle andere 52's hebben eind jaren '70 'vlottende cabines' gekregen, behalve de 5204 die toen al buiten dienst was.
Ik weet niet of het klopt wat ik gisteren geschreven heb. Ik haalde die info van de website http://www.belrail.be/F/fiches/diesel/i ... type=hld52 maar andere bronnen vermelden dat de 5204 pas in 1989 geschrapt werd. Wie weet er meer van?
5204 werd op 01.05.1989 uit de geschriften geschrapt, nadat ie met het pv van 28.02.1989 buiten deinst was gesteld wegens schade aan de dieselmotor. De machine was toen nog niet omgebouwd.
ter info: de ombouwing van de lokomotieven heeft plaatsgevonden tussen 1979 en 1993.

Re: 5204

Geplaatst: 20 nov 2011, 08:33
door Bibke
Zoals ik eerder al eens gemeld heb is wat de toekomst van de loc betreft, het koffiedik kijken omdat ze deel uitmaakt van gerechtelijk dispuut.
De loc is niet (meer) van het TSP maar van een persoon die de loc aan tweeverschillende personen heeft verkocht en dus tweemaal geld heeft opgetrokken.

Re: 5204

Geplaatst: 10 apr 2012, 09:49
door Serie51
Die 5204 met de oorspronkelijke cabine vind ik in ieder geval veel mooier dan de omgebouwde :!:

Re: 5204

Geplaatst: 07 aug 2020, 11:05
door BartB
5204 kwam terug in het nieuws in januari, blijkbaar zou er een kunstwerk van gemaakt worden:
https://www.bruzz.be/samenleving/trainw ... 2020-01-03
Al zou het tsp hem nog willen redden volgens dit artikel:
https://bx1.be/schaerbeek/schaerbeek-un ... -de-docks/
Weet iemand wat nu de actuele stand van zaken is?

Wie is nu precies de eigenaar? NMBS? Een particulier?

Re: 5204

Geplaatst: 09 aug 2020, 18:09
door ubnick
De 5204 staat nog altijd in Salzinnes op dit moment. De NMBS is in geen geval eigenaar, het is normaalgezien een particulier die lid is van TSP.