TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door Bibke »

Ja, dat wel Joris.
Maar het probleem is dat er nu veel (Vlaamse) vrijwillligers gaan afhaken vanwege de afstand.
Waaronder ikzelf ook zal behoren.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
J_Vandereycken

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door J_Vandereycken »

De holding moet er ook weg. Waar gaan die naar toe?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door Bibke »

J_Vandereycken schreef:De holding moet er ook weg. Waar gaan die naar toe?
Geen idee en ik weet ook niet waar TUC-Rail naar toe gaat.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door 2012 »

Anderzijds is het wel logisch dat iedereen daar weg moet uit dat gebouw, veel afbraak werk zal er ni aan zijn, de boel begint links en rechts zo al naar beneden te komen :?
T'is nog net geen spoed evacuatie :roll:
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door groentje »

Er zijn echter weinig alternatieven te vinden op zo'n centrale plek. Vanuit heel het land is Schaarbeek nog wel bereikbaar, maar St-Ghislain... Zelfs Franse vrijwilligers uit Valenciennes of Rijsel geraken er makkelijker dan een Luxemburger of een Limburger. Spijtig genoeg zijn er daar geen massa's van.

Ik mocht overigens mijn ODB en abonnementskaart vrijdag ontvangen, waarvoor dank. Een heel interessant document, rijtuigen zijn te vaak onderbelicht.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door Bibke »

groentje schreef:Ik mocht overigens mijn ODB en abonnementskaart vrijdag ontvangen, waarvoor dank. Een heel interessant document, rijtuigen zijn te vaak onderbelicht.
Awel, ik kon me niet inbeelden dat het me zo zou interesseren nu dat ik dat artikel aan het lezen ben.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door Joris »

Hallo,
Ola, rijtuigen in ODB, klinkt interessant ja! Want, daar krijg je inderdaad te weinig info over... (met als gevolg bvb dat weinig mensen I6 en I10 uit elkaar kunnen houden)
Over FSR: Zou een oplossing niet kunnen zijn dat men dan een kleine "sattelietpost" zoekt in Vlaanderen? Als men veel vrijwilligers dreigt te verliezen, loont dat misschien de moeite? En daarmee bedoel ik, ergens een plaats in de Vlaanders waar ruimte is om 1 loc te restaureren, neemt relatief gezien niet zo veel plaats in denk ik, en daar zijn enkele vrijwilligers wel een paar jaar zoet mee, zodat er ook geen enorme kosten van verplaatsing van het materieel zijn denk ik dan...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TSP: Uw abonnement voor "OP DE BAAN” 2012

Bericht door Bibke »

Joris schreef:Over FSR: Zou een oplossing niet kunnen zijn dat men dan een kleine "sattelietpost" zoekt in Vlaanderen? Als men veel vrijwilligers dreigt te verliezen, loont dat misschien de moeite? En daarmee bedoel ik, ergens een plaats in de Vlaanders waar ruimte is om 1 loc te restaureren, neemt relatief gezien niet zo veel plaats in denk ik, en daar zijn enkele vrijwilligers wel een paar jaar zoet mee, zodat er ook geen enorme kosten van verplaatsing van het materieel zijn denk ik dan...
Groeten,
Joris De Mol
Dat zou een oplossing kunnen zijn, Hasselt bv.
Maar dan ben je met zo weinig dat een werf niet opschiet en bijkomend moet je dan allerlei materieel kopen om de werken te kunnen uit voeren. Het materieel om te onderhouden/restaureren vertegenwoordigt nu al een grote kost want regelmatig moet er nieuw gekocht worden.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie