Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
giuseppe
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door giuseppe »

^^ Met het door 2 delen van de Nederlandse cijfers krijg je denk ik al een beter beeld. Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat het voorstad vervoer in Belgie niets voorstelt in vergelijking met Nederland. Een aantal L-treinen rond Luik rijdt nog in een 2uur frequentie.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door apestaart »

giuseppe schreef:^^

Een ding wat ik trouwens wel mis in Guillemins: Een fatsoenlijke verwarmde wachtruimte (maja dat is Spanje nooit nodig)
In Antwerpen-Centraal is het al niet veel beter, daar vind je nergens een warme plaats, overal
is het koud
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door bobke »

Fles schreef:
Best een mooi gebouw geworden, hoewel niet erg functioneel, en zeker niet berekend op het verstouwen van grote reizigersstromen.

Ik vind het toch maar wat overdreven. Die constructie en al. Ik vond dat ze het gerust wat minder "modern" mochten maken en met het overschot van het geld andere stations wat opknappen.
Dietrich

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door Dietrich »

Dat laatste vind ik ook. Er is nog veel werk (en geld) nodig voor enorm veel stations. Niet alleen de grootste in het Brusselse maar ook voor veel andere van de B-Holding.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door groentje »

Een bescheidener gebouw had inderdaad volstaan, maar goed, het staat er nu, we kunnen er maar trots op zijn, toch?
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door bobke »

ja dat is inderdaad wel waar, ik denk niet dat er veel zo'n stations bestaan in de wereld (groots gezien :d)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door Bibke »

Zeker te bedenken als je dan de stations van Brussel Noord, Centraal en Zuid bekijkt.
Hier had men beter wat budget voor over gehouden en wat minder gedaan in Luik. En heel zeker met Brussel als hoofdstad van Europa.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door bobke »

Bibke schreef:Zeker te bedenken als je dan de stations van Brussel Noord, Centraal en Zuid bekijkt.
Hier had men beter wat budget voor over gehouden en wat minder gedaan in Luik. En heel zeker met Brussel als hoofdstad van Europa.
geef ik je gelijk in, Brussel heeft veel meer reizigers ( ook internationale)
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door groentje »

Dan heb je wellicht deze petitie al getekend? :wink:
Dietrich

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door Dietrich »

Men spreekt van dit of volgend jaar om ermee te beginnen... dus die petitie heeft niet veel nut denk ik. Als ze er al ooit naar gaan kijken. Iedereen is wel van mening dat het doodversleten is. :)
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door Wilson »

Mooi geworden
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door Hogersluys »

Fles schreef:Nee, details ken ik niet, maar ik erken graag dat de verschillen dermate groot zijn dat het daar best eens in zou kunnen zitten. Hoewel de Nederlandse cijfers uitdrukkelijk overstappers uitsluiten. Het gaat alleen om in- en uitstappers. Maar zelfs als je de nederlandse cijfers door 2 zou delen, dan komt Tilburg ongeveer gelijk met Luik-Guillemins. Tilburg is nochtans bepaald geen aanleiding tot het bouwen van zoeen megalomaan station, waar bijvoorbeeld meer ICE's en Thalyssen stoppen dan op Amsterdam en Utrecht bij elkaar :?
Tilburg is inderdaad vergelijkbaar met Luik qua station. Tilburg heeft overigens best een mooi station, die overkapping uitgetekend door van der Gaast geeft een speciaal effect. Al ziet het er op foto's mooier uit dan in het echt.
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies

Bericht door profke »

op DIT moment een reportage op canvas over guillemins...
(métamorphose d'une gare)
Plaats reactie