Foto's van Melle

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Foto's van Melle

Bericht door Wilson »

Zeer mooi !
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Omdat ik eigenlijk nog nooit savonds foto's had gemaakt, wou ik het nu eens proberen. Met een diafragma van 2.8 en een armzalige sluitertijd van 1/100 heb ik best nog een mooie lucht kunnen vastleggen. :mrgreen:
Ik ben er al achter gekomen dat ik best nog de iso wat hoger zet, 800 in plaats van 200. Zo krijg ik een beetje meer sluitertijd.

Hoe dan ook: mijn allereerste poging: Afbeelding Afbeelding TIPS EN TRICKS ZIJN ALTIJD WELKOM VOOR AVOND FOTO'S! :lol:
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Ah toe, heeft dan echt niemand tips en/of tricks voor nacht/avondfoto's?
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Foto's van Melle

Bericht door groentje »

Ik niet, nee, de enige nachtfoto's die ik al maakte zijn zwart met hier en daar een lichtvlekje, met de nadruk op vlekje.
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Ik ben momenteel met vakantie in Vorarlberg.
Vandaag heb ik een busrit gemaakt van anderhalf uur tot in Dornbirn. Nog nooit ben ik to onvriendelijk behandelt geweest als nu. Ik had net enkele prachtige plaatjes geschoten en mijn camera weggestoken toen er een man (van een bewakingsfirma G4S) mij aansprak. Hij zei me dat ik onmiddelijk - heel boertig en onbeleefd - al mijn foto´s moest verwijderen en indien ik dit niet deed belde hij de politie. Ik gaf eerst niet toe en hij nam zijn gsm en tikte een nummer in. Hij zei nogmaals dat ik ze moest verwijderen en toen heb ik maar gedaan wat hij zei. Ik heb al mijn foto´s van die dag verwijdert onder zijn ´goedkeurend´ oog. Ik had geen zin in zever met de politie. De man vertelde mij nog dat de politie mijn materiaal (waaronder camera en geheugenkaart met ook alle vakantiefoto´s) in beslag zou nemen. Ik ben echt razend kwaad op die belachelijke bonobo, er zaten echt fraaie foto´s tussen... Ik meende hier op dit forum gelezen te hebben dat het in Oostenrijk geen probleem was, en uit eigen ondervinding heb ik echt nog nooit problemen gehad. De man verwees nochtans naar een soort van richtlijn ofzoiets.

Mijn vraag is nu: heeft die man gelijk?? Bestaat er in Oostenrijk zo´n regel die je verbiedt foto´s te maken op het perron?

Ik vind dit echt dikke zever. Ik deed NIEMAND kwaad, ik stond zeker niet in de weg, en heb in mijn inziens NIETS verkeerds of illegaals gedaan...

Als die regels nu niet bestaan ga ik zaterdag terug foto´s maken, liefst met een link die ik kan afprinten zodat als ik die man nog eens tegenkom de bewijzen onder zijn dikke varkensneus kan duwen.

Met vriendelijke - licht geirriteerde -groeten,

Melle
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Foto's van Melle

Bericht door Accelerat »

Whoow waar hebben die in hemelsnaam last van in Oostenrijk?! :shock: Naar mijn weten is daar geen enkele wet voor en is het normaal geen enkel probleem om daar foto's te maken!
Heb je niet gevraagd om z'n identiteit of een pasje waarop zou staan wat z'n functie inhield en zijn naam zou staan?
Echt waar, té belachelijk voor woorden! Ik wist wel dat ze VRÉÉÉSELIJK kinderachtig konden zijn bij oostenrijkse museummaatschappijen, maar nu zelfs al bij de ÖBB... :?
Heb je trouwens in het duits gecommuniceerd met de man? Want wat ook wel eens wil helpen, dat als ze gaan zijken, moet je gewoon doen alsof je maar één taal spreekt, ook geen engels of iets dergelijks. Dan willen ze het ook nog wel eens opgeven.
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Ik zou het echt niet weten. Maar ik denk niet dat dat van die 1 taal zou hebben geholpen...
Die man had zo naar de politie gebeld als ik nog langer had geweigerd.

Maar heb je ergens een internetpagina ofzo waar die regels opstaan? Van oebb ofzo?
ik denk dat ik zaterdag als ik tijd heb nog eens ga proberen. Maar ik ben echt serieus kwaad op die bonobo.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Foto's van Melle

Bericht door dentheo »

Ga eerst even langs bij stationchef......waarschijnlijk geen enkel probleem.
Onder die veiligheidsjongens durft er wel eens een macho zitten...
Theo
Groeten vanop de Heide
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Een macho van 50 jaar dan toch :roll:
Vreselijk, die mid-lifers... :mrgreen:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Foto's van Melle

Bericht door kika »

Hele dikke grote kans dat je die foto's nog kan recupereren als je dat kaartje even niet gebruikt om weer opnieuw foto's te maken. Dergelijk macho's in apenpakjes mogen best wat vaker op hun plek gezet worden als je het mij vraagt, ik begrijp je boosheid volkomen!
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Hoe zou ik dat dan kunnen recupereren? Ik denk dat ze echt weg zijn hoor...
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

kika schreef:Dergelijk macho's in apenpakjes mogen best wat vaker op hun plek gezet worden als je het mij vraagt, ik begrijp je boosheid volkomen!
Maar ja dat begrijp ik nu echt niet he, heeft die nu niks anders te doen dan een 16-jarige te treiteren die gewoon (braaf!) zijn hobby uitoefent? Hij zou liever wat doen tegen die jongeren met hun spuitbus op het station!
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Foto's van Melle

Bericht door dentheo »

melle schreef:Hoe zou ik dat dan kunnen recupereren? Ik denk dat ze echt weg zijn hoor...
Niet echt, zolang niet overschreven door andere fotoo's kunnen sommige PC softpakketjes ze er nog af halen.
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Foto's van Melle

Bericht door kika »

melle schreef:Hoe zou ik dat dan kunnen recupereren? Ik denk dat ze echt weg zijn hoor...
Eerst even een kopietje maken met dd_rescue naar bijvoorbeeld de harde schijf van je computer, en dan met Photorec (http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec) de files terugzoeken. Beter dan de betalende/commerciële software die ik heb geprobeerd, windowssoftware heb ik niet geprobeerd.
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Foto's van Melle

Bericht door profke »

er zij idd massa's pakketten. het een al duurder als het ander.
zoeken op "recover deleted files sd-card" moet al veel opleveren
Plaats reactie