Foto's van Melle

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Compact-flash, de D100 ondersteund geen SD kaart :wink:

Ik moest gisteren nog voor wat anders terug in Dornbirn zijn. Omdat ik nog 40 minuten op de bus moest wachten heb ik dan die stationsregels gaan zoeken. Er stond niets bij over fotografie. Toen zag ik opeens de stationchef met bijbehorend Andre-Rieu-kapsel en zakhorloge.
Ik zou en moest het weten en ik stapte erop af. Ik vertelde het verhaal, en hij zei dat het geen enkel probleem was om in het station te fotograferen. Hij zei dat Oostenrijk geen communistisch land was en de spoorwegen ook geen staatsgeheim waren. :lol: De man zag er geen graten in, maar hij zei verder wel niks over de man van de security...

Hoe dan ook, ik ga vandaag heel misschien nog eens naar Dornbirn om er nog wat foto's te trekken.


Melle
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Foto's van Melle

Bericht door Accelerat »

Knap staaltje samenwerking dus daar in Oostenrijk. :roll:
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Foto's van Melle

Bericht door dentheo »

Schijnt ook een probleem te blijven in de USA.
Daar zijn er ook nogal wat veiligheidsmannen, die bij het zien van een spoorwegfotograaf, spontaan het land willen gaan redden.
Theo
Groeten vanop de Heide
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Ik kreeg ze niet meer te pakken met dat programmatje.
Hoe dan ook, hier zijn de foto's van de Vinschgau!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Bekijk de rest op flickr!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Foto's van Melle

Bericht door kika »

Op dat akkefietje na, zie ik toch een hoop mooie plaatjes voorbijkomen.
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

In de Vinschgau waren er enkel maar stadlers. Heel mooie treinen. Ze reden ook heel comfortabel. Vanuit Meran kon je naar Bozen sporen, ook met stadlers maar dan elektrische. Deze treinen zijn eigenlijk nog prachtiger. Er hangt in elk rijtuig een TV waarop de haltes staan en de huidige tijd. De reizigers krijgen veel comfort hier. De treinen van Trenitalia zijn wel iets anders. Deze rijden ook tussen Bozen en Meran, maar het overgrote merendeel van de reizigers verkiest toch deze moderne treinen dan die oubollige rijtuigen in jaren 70 bekleding.
Presario

Re: Foto's van Melle

Bericht door Presario »

Mooie foto's! Vooral die panorama foto! Heb je daar speciale lens voor gebruik?
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Foto's van Melle

Bericht door bobke »

Rare kleurstijl die stadlers. Vooral dat donkergrijs past niet bij die vrolijke kleuren vind ik.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Foto's van Melle

Bericht door Accelerat »

Leuke foto's! :D
Reden die Brenner-EC's eigenlijk een beetje optijd toen jij er was? Ik zie wel op die ene foto van in Bolzano op de CTA +5 staan... :mrgreen:
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

sncf-sncb schreef:Leuke foto's! :D
Reden die Brenner-EC's eigenlijk een beetje optijd toen jij er was? Ik zie wel op die ene foto van in Bolzano op de CTA +5 staan... :mrgreen:
Er stond +5, maar eigenlijk was het +20
bobke schreef:Rare kleurstijl die stadlers. Vooral dat donkergrijs past niet bij die vrolijke kleuren vind ik.
Die vrolijke kleuren zijn de kleuren van de autonome provincie Zuid-Tirol. Deze kleuren, en zelfs vorm zijn bijna juist hetzelfde afgenomen van het logo.
Presario schreef:Mooie foto's! Vooral die panorama foto! Heb je daar speciale lens voor gebruik?
Neen, ik had geen zin om mijn zware D100 (2 kilo) mee te nemen op zo'n citytrip. Daarom had ik mijn fuji meegenomen, daar zit een speciale panoramaknop op. Je moet 3 foto's vlak -en zo juist mogelijk -naast mekaar maken, en die computer in de camera plakt ze dan aan elkaar. En eigenlijk werkt die functie best goed! :D
Reuel

Re: Foto's van Melle

Bericht door Reuel »

Wel eigenaardige stuurstandrijtuigen die ze daar hebben. De TBS moet wel erg krap zitten...
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Foto's van Melle

Bericht door bobke »

Reuel schreef:Wel eigenaardige stuurstandrijtuigen die ze daar hebben. De TBS moet wel erg krap zitten...
Ha, alle treinen van Stadler zijn zo. (dat is het unieke aan Stadler, en als je dus een trein tegen komt weet je direct of het een stadler trein is of niet. Ik denk dat er geen enkele andere treinbouwer ook van die kernmerken heeft waardoor je direct weet door wie het gebouwd is.)
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Foto's van Melle

Bericht door dentheo »

Ik meende dat die opmerking sloeg op dat Italiaanse rijtuig met stuurstand à la klassiekjes hier....
Theo
Groeten vanop de Heide
melle

Re: Foto's van Melle

Bericht door melle »

Nieuwe foto's van vandaag;
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Deze vind ik de mooiste van de dag: Afbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Foto's van Melle

Bericht door Robin »

waar zijn deze gemaakt?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie