Nieuwe livrei voor break 438 (middenrijtuig)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Nieuwe livrei voor break 438 (middenrijtuig)

Bericht door Patrick »

Gespot in Kortrijk 09.06.2006 omstreeks 18.20 u. op spoor 5.
Nog sjans dat de vensters vrij zijn :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Nieuwe livrei voor break 438 (middenrijtuig)

Bericht door e49memling »

Patrick schreef:Gespot in Kortrijk 09.06.2006 omstreeks 18.20 u. op spoor 5.
Nog sjans dat de vensters vrij zijn :roll:
Eigenlijk zitten bij die Grafitti-spuiters echte kunstenaars, maar het blijft Vandalisme.

Zouden de spoorwegen zo'n beschilderde treinen niet kunnen organiseren met die mannen, die kunnen zich uitleven, de treinen zijn mooi en niet ééntonig, en het wordt legaal?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik moet eerlijk zijn, deze is echt wel geslaagd!
Die mag zo blijven rondrijden tot hun generale revisie...
Althans mijn mening.
Wover

Bericht door Wover »

SIMPY.be schreef:Ik moet eerlijk zijn, deze is echt wel geslaagd!
Die mag zo blijven rondrijden tot hun generale revisie...
Althans mijn mening.
Ik denk dat de NMBS dat niet zo gaat laten rondrijden, al is het maar omdat er geen aanduiding van 2e klasse is enz...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als je goed ziet merk je dat de venster ook beschilderd geweest zijn
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

gewone verf op glas houd ni lang normaal gezien :P maar dit is echt wel mooi, als ze zoiets legaal op nen 800 kunne zette ofzo :P
TBbart

Bericht door TBbart »

voila nog éne :wink:
Afbeelding
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

zowiezo zou ik ze niet laten rondrijden. grafitti trekt meer grafitti aan. En de kunstenaars zijn nog altijd veel dunner gezaaid dan de kliederaars ....
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

behalve dat het illegaal en vandalisme is

vind ik dit toch nog wel mooi gedaan
TBbart

Bericht door TBbart »

ik vind het eigenlijk totaal niet kunnen, tis een andermans materiaal herschilderen en dat kan niet, ik vind wel dat de spoorweg een onderscheid moet maken tussen graffitiespuiters die een vb, racistische spreuk op een muur of trein zetten (zoals er veel zijn in brussel) en de graffitiespuiters die vb een mooi logo ofzoiets neerzetten.
:cry:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Kunnen zij dat eigenlijk niet doen op afgedankte treinen :?: In Oostende hebben ze weer slaaprijtuigen gezet die rijp zijn voor de sloop. Dat ze daar dan graffitie op spuiten.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Jonathan schreef:Kunnen zij dat eigenlijk niet doen op afgedankte treinen :?: In Oostende hebben ze weer slaaprijtuigen gezet die rijp zijn voor de sloop. Dat ze daar dan graffitie op spuiten.
Afgedankte treinen trekken blijkbaar niet aan, in de haven van Gent hebben er een jaar lang tientallen M2's gestaan maar buiten de ingegooide ruiten geen graffitti.
Tux

Bericht door Tux »

Shrek schreef:gewone verf op glas houd ni lang normaal gezien :P maar dit is echt wel mooi, als ze zoiets legaal op nen 800 kunne zette ofzo :P
zou die 800's wel goed staan, zien ze nietmeer zo vuil :P
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Eigenlijk zou men ook de heren die dit op internet publiceren gerechtelijk moeten vervolgen. begrijpen jullie dan niet dat die treinen beklad worden omdat de "kunstwerken" op die manier het hele land rondrijden, en dat publicatie oo het internet dat effect nog versterkt?

Ik ken nieuwsgroepen waar foto's met graffiti er niet in komen, en dat lijkt me een correct antwoord op regelrecht vandalisme, dat ons bovendien ook nog een aardige som per jaar kost.
Met vriendelijke groet

overweg13
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

overweg13 schreef:Hallo,

Eigenlijk zou men ook de heren die dit op internet publiceren gerechtelijk moeten vervolgen. begrijpen jullie dan niet dat die treinen beklad worden omdat de "kunstwerken" op die manier het hele land rondrijden, en dat publicatie oo het internet dat effect nog versterkt?

Ik ken nieuwsgroepen waar foto's met graffiti er niet in komen, en dat lijkt me een correct antwoord op regelrecht vandalisme, dat ons bovendien ook nog een aardige som per jaar kost.
OK, de volgende keer ga ik een zwart balkje op zo'n foto's plaatsen of ze bewerken met een progje :roll:

Het is niet omdat ik (of anderen) dergelijke foto plaats, dit automatisch impliceert dat ik (of wij) illegaal graffitispuiten goedkeuren hé!
Plaats reactie