Reportage Jan Kiepura.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Reportage Jan Kiepura.

Bericht door Joris »

Hallo,
Gisteren is op mijn webiste een nieuw deel foto's van de rijtuigen van de EN Jan Kiepura online gekomen. Eerder stond de WL ABmee van de RZD al online, daar komen nu de Bdhmnu en de WLABdmnu bij. Hieronder enkele foto's: Afbeelding De badkamer uit het Businesscompartiment van de WLABdmnu. Afbeelding Een compartiment in 'nachtuitrusting'. Afbeelding Binneninrichting van een Bdhmnu.
Veel meer foto's van deze rijtuigen vind u op : http://www.jorisrail.be .
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Miljaar zenne :? Dat moet ik binnekort eens gaan uittesten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het enige jamere is dat de EN jan kiepura, en dus ook deze rijtuigen niet meer naar België komen....
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Zover is Aken niet 8)
Of is het Keulen waar hij nu vertrekt?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

groentje schreef:Zover is Aken niet 8)
Of is het Keulen waar hij nu vertrekt?
Ik geloof dat het Keulen is.
Kris

Bericht door Kris »

Trainspotterke schreef:
groentje schreef:Zover is Aken niet 8)
Of is het Keulen waar hij nu vertrekt?
Ik geloof dat het Keulen is.
Frankfurt am Main Hbf.
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Passeert-ie tegenwoordig niet meer in Keulen? Ik kan me vergissen, natuurlijk, maar ik meen begrepen te hebben dat ze hem in december gewoon hebben ingekort. Het lijkt me sterk dat ze meteen een heel nieuwe route zouden hebben genomen, maar natuurlijk, niets is onmogelijk.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:Passeert-ie tegenwoordig niet meer in Keulen? Ik kan me vergissen, natuurlijk, maar ik meen begrepen te hebben dat ze hem in december gewoon hebben ingekort. Het lijkt me sterk dat ze meteen een heel nieuwe route zouden hebben genomen, maar natuurlijk, niets is onmogelijk.
idd het traject is enkel ingekort en zover ik weet aan de twee uiteindes, dus zowel onze kant als de andere kant
Kris

Bericht door Kris »

Steven schreef:
groentje schreef:Passeert-ie tegenwoordig niet meer in Keulen? Ik kan me vergissen, natuurlijk, maar ik meen begrepen te hebben dat ze hem in december gewoon hebben ingekort. Het lijkt me sterk dat ze meteen een heel nieuwe route zouden hebben genomen, maar natuurlijk, niets is onmogelijk.
idd het traject is enkel ingekort en zover ik weet aan de twee uiteindes, dus zowel onze kant als de andere kant
aan Duitse kant is hij in december verleden jaar van Keulen verlengd tot Bonn-Koblenz-FFM... als compensatie zeker?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

oei geen idee, das best mogelijk wat je daar zegt
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Kant Duitsland rijdt hij inderdaad tot Frankfurt am Main.
Aan de andere kant denk ik dat hij nogsteeds tot Moscou rijdt.
Volgende foto zou dit moeten bewijzen:
http://www.br146.de/bilder/2005-12-19_826_120140.jpg
120 140-9 am 18.12.2005 mit EN 348 Jan Kiepura am Bopparder Hamm.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

hier (pdf) vind je alle nachttreinen door duitsland. De kiepura staat op p 91, de treinen naar rusland op p 106. De kiepura wordt nog steeds gekoppeld aan de trein naar moskou. Verder rijdt er een trein helemaal tussen berlijn en novosibirsk! 93u treinen: za-middag vertrekken en woe-voormiddag aankomen .... dan maakt 5u vertraging (zoals de thalys onlangs) niet zoveel meer uit ....
jumper

Bericht door jumper »

Laat ons ook Nz207? niet vergeten van Parijs tot Berlijn, op zaterdagnacht te bewonderen in Brussel-Zuid.
DB Nachtzug, wit-rode rijtuigen.

Wellicht de allerlaatste nachttrein die Brussel-Zuid nog rijk is?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

jumper schreef:Laat ons ook Nz207? niet vergeten van Parijs tot Berlijn, op zaterdagnacht te bewonderen in Brussel-Zuid.
DB Nachtzug, wit-rode rijtuigen.

Wellicht de allerlaatste nachttrein die Brussel-Zuid nog rijk is?
zaterdagnacht? die kan je alle nachten zien hoor :-) elke avond voorzien rond 23.41 (ritnr 243) en elke ochtend rond 6.09 (ritnr 242) in de andere richting
jumper

Bericht door jumper »

ah lol, had die al 2 keer gezien op zat.nacht ma die rijdt dus altijd :) thx voor dat te laten weten :) weer een illusie armer :)
Plaats reactie