175 jarig bestaan spoorwegen in Nederland, het transport

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

175 jarig bestaan spoorwegen in Nederland, het transport

Bericht door pronkie001 »

Vandaag werden diverse treinstellen en locs verplaatst naar Haarlem waar morgen het 175 jarig bestaan van de spoorwegen wordt gevierd.
Vanuit Utrecht Maliebaan werden ze getransporteerd via de lijn Utrecht - Soest - Baarn, wat op zich een unicum is.
Afbeelding De dag begon goed toen ik in de verte iets van een goederentrein hoorde en ja hoor eindelijk rijg ik het "dambord" de 1832
langs de Eemploder terwijl ik wachtte op de NS20 "Kameel".
Afbeelding Op tijd passeert hier de NS20 bijgenaamd de "Kameel".
Afbeelding Verderop in de Eempolder passeert heer de 2225 met een aantal rijtuigen van de SSN, achterop rijd de 65 018.
Afbeelding Een iets minder geslaagde foto omdat het nogal grauw weer was en ook omdat het nogal ver weg was.
Hier passeert de 1312 met een aantal rijtuigen de 1202 en tot ieders verassing de Mat24 "Blokkendoos".
Afbeelding De Plan-U 114 van het spoorwegmuseum samen met de DE41 passeert hier de Soest, helaas was net de zon effe weg. ;)
Afbeelding Te station Amersfoort passeert hier Locon 220 en een aantal Speno rijtuigen de fotograaf.
Afbeelding Uiteindelijk als laatste passeert de Plan-U 115 van de stichting DE115 de fotograaf op station Amersfoort Schothorst.

De stoomloc van de VSM passeerde ook nog station Amersfoort, maar helaas had ik daar geen puf meer voor
aangezien ik alles met de fiets heb gedaan, met dit uiterst mooie weer. :mrgreen:
Plaats reactie