Dordrecht Zuid 24 april 2015

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Dordrecht Zuid 24 april 2015

Bericht door pronkie001 »

Vandaag naar Dordrecht Zuid geweest aan de Zuidendijk.
Doordat veel verkeer omgeleid word en er een staking was in Duitsland reed er veel via Bad Bentheim en Venlo.

Voor alle foto's zie:
https://www.flickr.com/photos/andrepron ... 144704592/

Afbeelding
6406 Zuidendijk Dordrecht Zuid.

Afbeelding
189 097 Container Zuidendijk Dordrecht.

Afbeelding
]189 104 Zuidendijk Dordrecht

Afbeelding
Rail Feeding Zuidendijk Dordrecht.

Afbeelding
1615 & 189xxx Zuidendijk Dordrecht.

Afbeelding
2825 Zuidendijk Dordrecht.

Afbeelding
Class66 PB06.

Afbeelding
Strukton 1206 & GPR Unimat 9 Zuidendijk Dordrecht.

Afbeelding
2825 Keteltrein Zuidendijk Dordrecht.

Afbeelding
189 068 Dordrecht.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Dordrecht Zuid 24 april 2015

Bericht door Dieselfreak »

Zitten fraaie foto's bij. De HLE 28 van Bombardier mag ik wel. En die diesels zijn ook niet mis.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dordrecht Zuid 24 april 2015

Bericht door Steve »

Mooie foto's qua onderwerp en compositie, maar er zit zeker bij de foto's in volle natuur een lichte witte waas over de foto's (misschien ietwat overbelicht, niet altijd evenveel contrast, misschien heeft tegenlicht ook wat roet in het eten gegooid). Bewerk je de foto's? Zo ja, zou ik meer letten op een aantal instellingen - zo nee, zou ik de foto's zeker wat bijwerken, best ook in RAW schieten om daarbij geen kwaliteit te verliezen.

Op sommige foto's merk je ook dat de randen ietwat onscherp worden. Vergelijk op de foto van de BR 189 eens de neus van de loc (retescherp) met pakweg het blauw-gele ICRm-rijtuig - een groot verschil. Kan liggen aan een iets te groot diafragma (klein F-getal) waardoor de scherptediepte te beperkt is, terwijl je voor dit soort foto's juist een maximale scherptediepte wilt. Ook sommige lenzen zijn merkbaar onscherper aan de randen - welke hardware gebruik je?
Plaats reactie