Lijn 24

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
55erke

Lijn 24

Bericht door 55erke »

Hoy

Enkele foto's van lijn 24 , ook filmpje van DB 225 dubbeltractie, je hoort hem nog zand strooien:

http://www.loccollector.be/filmpje36.htm
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding[/img] Afbeelding Afbeelding Groeten
johan
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

mooi zo, jmmr dat sommigen overbelicht zijn, maar die foto van de 5521 in die bocht, waar ergens is die genomen, best mooi :wink:
13'erke

Bericht door 13'erke »

Mooie foto's van een mooi lijntje. Spijtig dat op het viaduct van Moresnet al de palen staan voor de "wasdraden".
Wanneer wordt dit eigelijk voltooid, ik had gehoord 2008. Er ging een 3kv leiding hangen , maar wordt dit de klassieke 3 kV of de vernieuwde 3kV leiding ( ik bedoel de manier van ophanging, vernieuwde = palen zoals op lijn 36 N)
Taurus

Bericht door Taurus »

Ik had juist vernomen dat de lijn voorzien zou worden van een 15kV bovenleiding zoals nu al het geval is aan de Duitse zijde, met spanningssluis vlak voor Montzen.

Ik vraag me nog altijd af voor welk materieel deze bovenleiding wordt aangezien de NMBS nog geen aanstalte maakt om locs die o.a. geschikt zijn voor 15kV aan te schaffen. Zo wordt het voor de concurrentie wel heel makkelijk om naar België door te rijden.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Taurus schreef:Ik had juist vernomen dat de lijn voorzien zou worden van een 15kV bovenleiding zoals nu al het geval is aan de Duitse zijde, met spanningssluis vlak voor Montzen.

Ik vraag me nog altijd af voor welk materieel deze bovenleiding wordt aangezien de NMBS nog geen aanstalte maakt om locs die o.a. geschikt zijn voor 15kV aan te schaffen. Zo wordt het voor de concurrentie wel heel makkelijk om naar België door te rijden.
De NMBS zou daar toch eens zware diesel willen kopen hebben, dus dat zal dara voor geweest zijn. Verder denk ik dat ze de 77'ers en 55'ers met dat doel in Duitsland hebben laten (proberen) homologeren.
En de concurentie raakt nu ook niet zo makkelijk binnen hé, de meeste locs hebben enkel wisselspanning aan boord (enkel de ES 64 F 4 en de Traxx 4 spannigen(Het is enkel SBB Cargo zeker die die heeft), maar dat zijn er niet zo veel, zeker niet ten opzichte van alle andere locs in dienst bij private firma's).
Had men de sluis in montzen gelegd had de concurentie veel sneller binnen gezeten, maar dan was de kans groter-volgens mij althans- dat de nMBS die treinen ten minste nog naar Antwerpen mocht slepen. Een prive firma met een loc met 3Kv zal doorrijden tot FN of verder, en niet z'n 3Kv enkel gebruiken om Montzen binnen te raken... Tot zover mijn mening.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Joris schreef: Had men de sluis in montzen gelegd had de concurentie veel sneller binnen gezeten, maar dan was de kans groter-volgens mij althans- dat de nMBS die treinen ten minste nog naar Antwerpen mocht slepen. Een prive firma met een loc met 3Kv zal doorrijden tot FN of verder, en niet z'n 3Kv enkel gebruiken om Montzen binnen te raken... Tot zover mijn mening.
Tja , omschakelbare bovenleiding in Montzen of sluis op het viaduct , de 15kV bovenleiding zal nooit tot Montzen zelf doorgetrokken worden , ongeacht men daar een 1 of meerspanningsloc voorhangt : in Aken-West moeten toch al die treinen bestemd voor België kopmaken en kan men dus daar beter al een meerspanningsmachine voorhangen , zo kunnen de formaliteiten in Montzen (eventuele bestuurderswissel) tot een minimum beperkt worden en kan de gemiddelde snelheid van die treinen omhoog !

Wat het ook mogen zij , ik zie de BR189/Re474 en consoorten nog wel goedgekeurd worden voor Montzen : als de BB27000 het korte grensstukje tussen Feignes en Quévy mag berijden dan moet de regel ook toegepast worden aan Duitse zijde hé ..

Wat het goedkeuren voor heel het Belgische net betreft .. als de Prima 6000 hier al testritten achter de rug heeft , de veiligheidscertificaten voor België de deur uitvliegen en privé-maatschappijen weinig tot niets meer in de weg wordt gelegd , dan zie ik niet in waarom deze locs niet goedgekeurd zouden kunnen worden ..
:wink:
Maar we zullen maar eerst de goedkeuring van de BR186 (Angel Trains locs voor HSL4) in het oog houden en zien of de goedkeuring van de EuroSprinters een even makkelijke klus wordt .. :roll:
5941

Bericht door 5941 »

je bent ons ant warm maken voor 30/09/06 dan gaat er een rit naar lijn 24 met een van mijn lievelings machine

mooie foto's trowens
en geen class 66 gezien?
55erke

Bericht door 55erke »

Hoy
Tog wel :
Afbeelding
5941

Bericht door 5941 »

mooie foto
mmmmmmmmmmm

groetjes 5941
jumper

Bericht door jumper »

PRACHTIG!!!!!!

Vooral de foto genomen uit het dorpje in het dal vind ik echt supertof :)

Keep on Going :)
Plaats reactie