Zondag 12 november 2017 Amerafoort

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Zondag 12 november 2017 Amerafoort

Bericht door pronkie001 » 12 nov 2017, 16:46

Ondanks het koude en regenachtige weer, vandaag even wat foto's gemaak te Amersfoort.

Afbeelding
Amersfoort, DBC1614 met MVV

Afbeelding
Amersfoort, DBC 1614

Afbeelding
Amersfoort, DB6464

Afbeelding
Amersfoort, DB6464 met MVV

Afbeelding
Amersfoort, Captrain 1619

Afbeelding
Amersfoort, 189 210

Afbeelding
Amersfoort, 2833


Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 5629
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Zondag 12 november 2017 Amerafoort

Bericht door groentje » 12 nov 2017, 23:46

De schildering van die Rail-Logix-loc vind ik zeer geslaagd.

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Zondag 12 november 2017 Amerafoort

Bericht door Nadleeh » 14 nov 2017, 13:17

Leuke foto's. De schilderring is inderdaad erg fraai, het oogt nogal Frans voor ons gevoel. Loc 1618 heeft grotendeels hetzelfde jasje gekregen.

pronkie001
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: Zondag 12 november 2017 Amerafoort

Bericht door pronkie001 » 14 nov 2017, 21:00

De serie 1600 werd in 1978 besteld, nadat in de jaren zeventig verschillende loctypen bij NS hadden proefgereden. Een daarvan was de SNCF BB 7200,waarvan de 1600 is afgeleid. De 58 locomotieven werden afgeleverd tussen 1981 en 1983. Als gevolg van hun komst werden de oude locomotieven van de series 1000 en 1500 afgevoerd.

Vanouds zit de machinist bij Nederlandse treinen in het midden of rechts. De 1600 had de stuurstand echter aan de linkerkant, zoals dit in het linksrijdende Frankrijk gebruikelijk is. Alvorens de locomotieven te bestellen maakte NS een proefrit, waaruit bleek dat de machinist van de linkerkant even goed zicht heeft op de seinen (die in Nederland rechts van de baan staan) als vanuit het midden.

Plaats reactie